HP JetDirect & Windows98SE
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 06-03-05 14:43

Hej.

Jeg har i mit netværk en HP JetDirect 500X, hvorpå der hænger 2
printere. De printer fint via printerserveren fra 2 windows2000 og 2
linuxmaskiner.

Men jeg kan ikke få sat printerne op in en win98se computer jeg har.

Jeg kan se JetDirecten via webinterfacet, og jeg kan pinge den, men
altså ikke få sat printerne op.

Jeg får at vide, at "Denne netværksprinter er i øjeblikket offline".

Og det er ikke rigtigt.

Er det ikke til at lave dette med WIN98SE ?.

Erik Jakobsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-05 15:40

Erik Jakobsen <eja@urbakken.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har i mit netværk en HP JetDirect 500X, hvorpå der hænger 2
> printere. De printer fint via printerserveren fra 2 windows2000 og 2
> linuxmaskiner.

> Er det ikke til at lave dette med WIN98SE ?.

Hvis mine celler husker rigtigt, så har Win9x ikke TCP print understøttelse
fra fødslen. Du skal vidst ud og kigge efter noget LDP print tool, og så
lave en lokal printer, der printer på TCP/LDP port istedet for LPT.

--
Bjarke Andersen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 06-03-05 16:36

Bjarke Andersen skrev:

> Hvis mine celler husker rigtigt, så har Win9x ikke TCP print understøttelse
> fra fødslen. Du skal vidst ud og kigge efter noget LDP print tool, og så
> lave en lokal printer, der printer på TCP/LDP port istedet for LPT.

Aha Bjarke der kan man bare se. Jeg må på jagt. Tak for svaret.

Med venlig hilsen
Erik Jakobsen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 06-03-05 17:46

Erik Jakobsen skrev:
> [...]

Hej igen.

På HP's hjemmeside fandt jeg en printerwizard for win98 beregnet for
kørsel via JetDirect.

Så kører begge printere også fra win98 nu

Med venlig hilsen
Erik Jakobsen