Hvilken router til pppoe'?
Fra : Søren

Dato : 05-03-05 14:35

Hvilken router kan anbefales til Sonofon FWA(pppoe).
Ikke trådløs, gerne billig
jeg har en linksys befsr41, men den har bøvl med at connecte.

Søren

Fra : Stanpe

Dato : 06-03-05 10:12

Søren wrote:
> Hvilken router kan anbefales til Sonofon FWA(pppoe).
> Ikke trådløs, gerne billig
> jeg har en linksys befsr41, men den har bøvl med at connecte.
>
> Søren

Hvad med IPCop v1,4,1 det er ganske gratis - hvis det er til privat brug -
det er Linux baseret - hæld i en gl. PII PC
Udover router - det også Firewall og QoS interface

mvh
Allan

Fra : Gnyffe

Dato : 07-03-05 07:50

Søren wrote:
> Hvilken router kan anbefales til Sonofon FWA(pppoe).
> Ikke trådløs, gerne billig
> jeg har en linksys befsr41, men den har bøvl med at connecte.

d-Link´DI-604. Drn koster ca. 400,-

Fra : Henning Wangerin

Dato : 01-04-05 21:45

On Mon, 07 Mar 2005 07:49:30 +0100, Gnyffe wrote:

> d-Link´DI-604. Drn koster ca. 400,-

Den har jeg haft en del problemer med i forbindelse med netop PPPoE
(både via Sonofon/FWA og TDC/ADSL), men det er meget muligt at
problemerne er blevet rettet

Fra : Anders Hansen

Dato : 08-03-05 12:01

Har du snakket med Sonofon om problemmet ?

Det er noget med at du skal sætte MTU'en i routeren til noget bestemt.

Vi har en kunde der havde samme problem. Vi satte en linksys-router på og
ændrede MTU'en og det har kørt siden.

Mvh

Anders Hansen

Fra : Søren

Dato : 08-03-05 17:33

> Vi har en kunde der havde samme problem. Vi satte en linksys-router på og
> ændrede MTU'en og det har kørt siden.

Det har jeg gjort, men det hjælper desværre ikke.

Søren

Fra : Stanpe

Dato : 10-03-05 08:12

Søren wrote:
> Hvilken router kan anbefales til Sonofon FWA(pppoe).
> Ikke trådløs, gerne billig
> jeg har en linksys befsr41, men den har bøvl med at connecte.
>
> Søren

hva mæ en nlinksys
mvh
allan

Fra : CD-Flower

Dato : 29-03-05 16:23

Har du prøvet at opdatere firmware, den kan hentes på Linksys hjemmeside.

Christian