Scanner på netværk
Fra : Anders Ravn

Dato : 04-03-05 14:14

Hej NG!

Er det muligt at koble en scanner på netværk - ligesom man kan gøre med en
printer ved at købe en printserver? Findes der noget til scannere?

Problemet er at jeg har en bekendt som bruger flere maskiner i huset til at
scanne - nogle af dem er bærbare (wireless) - derfor kunne hun godt tænke
sig at scanneren var på netværk og at man derfra kunne nå den fra alle
maskiner.

Kan det lade sig gøre?

På forhånd, tak!

Med venlig hilsen,

Anders

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-03-05 14:31

Anders Ravn skrev:

> [...]
> derfor kunne hun godt tænke sig at scanneren var på netværk og
> at man derfra kunne nå den fra alle maskiner.

Det kommer an på styresystemet.
Hvis det er rene Windows-maskiner, så burde et program som f.eks.
Remote Scan kunne klare det. <http://www.remote-scan.com/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anders Ravn

Dato : 04-03-05 14:44

> Det kommer an på styresystemet.
> Hvis det er rene Windows-maskiner, så burde et program som f.eks.
> Remote Scan kunne klare det. <http://www.remote-scan.com/>.

Tak for det hurtige svar, men jeg så nu gerne at man ikke skulle være
afhængig af at der skulle være en "server" tændt - hvis du forstår? At
scanneren gerne skulle være klar - ligegyldigt hvilken maskine der er tændt.

Kan man ikke få noget hardware der kan koble en scanner på en router?

- Anders

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 04-03-05 13:50

"Anders Ravn" <anders@thenetr.dk> wrote in

> [...]
> tændt.
>
> Kan man ikke få noget hardware der kan koble en scanner på en router?

Ja, du kan sagtens få netværksscannere, hvis du er villig til at betale for
det. Jeg kan dog ikke lige huske hvilke produkt jeg så sidste gang, men tag
et kig hos de gængse producenter, f.eks. HP, Canon og Brother.

mvh
Lars Christensen

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 04-03-05 18:35

Nu skriver du ikke noget om hvilken kvalitet du ønsker at scanne i, men
nogle af HP's lidt større multi maskiner kan det du efterlyser.

Det kræver dog at de enten har indbygget printserver, eller anvender en HP
printserver - så det er ikke en scanner/printer til 2000 Kr.

F.eks. anvender jeg selv en ældre HP G85 med en 17x printserver - og det er
faktisk rart at kunne lægge dokumenterne til scanning i arkføderen, trykke
på scan knappen og vælge hvilken PC de scannede dokumenter sendes til.
Alternativt kan hele processen styres fra den enkelte PC - inkl. opløsning,
kontrast m.v.

HP's tilsvarende modeller starter i dag fra ca. 3000 kr.

--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedefra og op.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 05-03-05 23:27

"Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.)"
<nospamfilter001@BotNak.dk> wrote in message

> [...]
> trykke på scan knappen og vælge hvilken PC de scannede dokumenter sendes
> til. Alternativt kan hele processen styres fra den enkelte PC - inkl.

Hvordan vælger du hvilken maskine de skal lande på ?

Jeg har selv en G55, som jeg mener er mere eller mindre magen til, udover
faxdelen, og denne har jeg også på en jetdirect printserver.

Jeg kan scanne via menuen på printserveren, men ville gerne det du
beskriver, så hvis du sidder inde med nogle frække fifs modtages disse med
bravour *S*.

Kim

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 06-03-05 04:31

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvordan vælger du hvilken maskine de skal lande på ?

PC'ens navn vises på G85'erens display

> [...]
>
> Jeg kan scanne via menuen på printserveren, men ville gerne det du
> beskriver, så hvis du sidder inde med nogle frække fifs modtages disse med

Jeg ved ikke om G55'eren understøtter dette.
Men HP's har en software til G85'eren (måske dur den også til G55), og det
er det program der er kernen i løsningen.

Der installeres ganske enkelt en app. som holder kontakt til G85'eren - bla.
kan G85 displayet vises på PC'en. Kører PC'en ikke, vises den ikke i G85
displayet når der scannes vis Scan To knapen.

Kort sagt - det er ikke scanner interfacet der bruges i printserveren, men
en app. på PC'en. Samme app. muliggør opsætning af hvorledes printeren skal
fungere.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 06-03-05 22:07

> [...]

> Men HP's har en software til G85'eren (måske dur den også til G55), og det
> er det program der er kernen i løsningen.

Hmmm, tydeligvis ikke desværre....

Det lader til det er den samme software til begge maskiner.

Det pudsige er når jeg inst. softwaren så kommer den frem og spørger om det
maskinen er tilsluttet via kabel eller netværk, og når jeg vælger netværk,
sker intet når jeg trykker næste..

Kim

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 07-03-05 00:25

> [...]
> det maskinen er tilsluttet via kabel eller netværk, og når jeg vælger
> netværk, sker intet når jeg trykker næste..

TIP: Prøv at sætte tidszone til US, men du installerer programmet.

Havde samme problem, indtil jeg indså at der er nogle der mener at USA er
det eneste sted der findes...

(sommetider laver programmører nogle uforklarlige hovsa'er

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 08-03-05 21:35

> TIP: Prøv at sætte tidszone til US, men du installerer programmet.

Hmmppff, virker desværre heller ikke....

Har du installeret softwaren hvor den kommer frem og spørger om det er med
kabel eller via netværk ?

Mvh.

Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-03-05 19:02

"Anders Ravn" <anders@thenetr.dk> skrev

> Er det muligt at koble en scanner på netværk - ligesom man kan gøre med en
> printer ved at købe en printserver? Findes der noget til scannere?
> Kan det lade sig gøre?

Umiddelbart vil jeg sige nej. Jeg ville anbefale en rigtig netværksscanner.
Muligvis kan du få en eller anden converter, men jeg tror, at kombinationen
af twaindriver, usbdriver og netværksprotokol er noget, som med sikkerhed
kan give een grå hår i hovedet..

Man skal jo også alligevel være i nærheden af scanneren for at lægge papiret
i?

Claus

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 05-03-05 22:17

"Anders Ravn" <anders@thenetr.dk> wrote in message news:<42285f0e$0$723$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> scanne - nogle af dem er bærbare (wireless) - derfor kunne hun godt tænke
> sig at scanneren var på netværk og at man derfra kunne nå den fra alle

Den er lidt dyr, men jeg kan i hvert fald anbefale HP's "9100C Digital
Sender" som sidder direkte på LAN'et og afleverer ned til et
serverdrev. Den behøver så ikke at vide at serveren måske ikke er en
server .

Fra : Anders Sørensen

Dato : 06-03-05 22:49

Den Fri, 4 Mar 2005 14:13:52 +0100, skrev "Anders Ravn"
<anders@thenetr.dk>:

> [...]
>scanne - nogle af dem er bærbare (wireless) - derfor kunne hun godt tænke
>sig at scanneren var på netværk og at man derfra kunne nå den fra alle

Brother laver nogle små multimaskiner som kan, DCP 310CN og DCP 410N
og sikkert nogle flere. Den billigste kan fås for under 900,- så det
var måske en mulighed. Jeg kender intet til maskinernes kvalitet, men
det er da et forslag.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Ove Lie

Dato : 06-03-05 22:54

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i melding
> [...]

Ja linux server kan gjøre dette for deg i et windowsnettverk.

-Ove