Video/audio/IT i kombination (i hifi-syste~
Fra : Per Münster

Dato : 02-03-05 14:48

Davs,

Nye produkter har set dagens lys - produkter, der fører vore hjemlige
stereo/audiosystemer sammen med vore hjemme-netværk.

Måske er det fordi jeg som IT-professionel ikke er helt lige så godt på
underholdningselektronik, at jeg er blevet efterladt med et par åbne
spørgsmål.

Jeg iagttager to producenter: Amitech og Dlink. Begge har de et produkt uden
disk, der kan kobles i netværket, til stereo og tv. Så er meningen at man
kan se streamede film (vel sagtens over en speciel streamingprotokol under
tcp-ip) hentet på en windowsserver/workstation med sharing (og bestemt ikke
en Linux-server - har jeg forstået). Amitech har så tillige en lille
server, der uden anden skærm end tv kan betjene hjemmet med musik og video.

Er der nogen der ved så meget om produkterne så de kan sige om Dlinks
DSM-320 kan erstatte Amitechs homelink og gå i partnerskab med Amitechs
lille server. Jeg kunne forestille mig det er tilfældet, fordi Microsoft
sikkert spiller en rolle i det projekt. Hvem ved noget?

MVH

Per

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-03-05 15:21

"Per Münster" <nospam@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lille server. Jeg kunne forestille mig det er tilfældet, fordi Microsoft
> sikkert spiller en rolle i det projekt. Hvem ved noget?

Amitechs server-ting der er bare en dum Windows XP PC med noget FTP server
og andet sjov på ... Det kan man selv strikke sammen billigere.
Men ja, der bør ikke være noget til hinder for at smide Dlink'en på (nu
kender
jeg den ikke, men hvis den kan tilgå en server via netværk / FTP så "no
problemo").
Homelink-delen har jeg ikke den store erfaring med, men jeg har til et
lignende
projekt valgt at bygge det hele sammen i en samlet løsning, da jeg ikke ser
nogen grund til at have 2 bokse stående og lave noget 1 kan klare.
Desuden er jeg bange for man bliver for "låst" af eks. en homelink eller
tilsvarende
da de ikke kan konfigureres til hvad som helst ... Her tænker jeg eks. på
filformater
som systemet gerne vil konvertere til et format som det system kan streame
ud til
boksen (codec-problematik). Jeg har en masse andre argumenter mod at hoppe
på sådan en løsning, men de falder for alvor uden for denne gruppe :)
Kommer selvfølgelig også an på dit amibitionsniveau :)
--
Peter J

Fra : Per Münster

Dato : 02-03-05 19:02

Tak for besvarelsen. Jo der kan da sættes en "ordinær" pc op, men hvis det
ligner Storm-P's arbejdsrum, så gør konen vrøvl, og de støjer også og
snupper tillige noget mere strøm. Jeg kikker videre på Dlinks og Amitechs
løsninger.

MVH

Per

Fra : Michael

Dato : 05-03-05 23:47

Hvis du vil lave en multimedie løsning er svare helt klart en modded xbox!
dvs en xbox med chip og ekstra software i! den kan streame alt hvad du har
på dine delte mapper på pc'en til fjernsynet gennem et enkelt netkabel =
ingen opsætning at pc (ud over at du skal dele dine film/musik mapper) ingen
Storm P løsning! den kan også hvis du lægger en størrer harddisk i bruges
til at have film og musik liggende på! og som en bonus en xbox.

Mvh
Michael