All-in-one router/modem
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 28-02-05 22:00

Jeg står for snart at skulle flytte og regner med at have internet via TDC
Webspeed og spare fastnet-regningen ved at køre IP-telefoni/VoIP.

Jeg skal have fundet en løsning, som sikre god kvalitet på telefonen (QoS).
Jeg vil også gerne have noget firewall, NAT, router. Jeg skal have en
ethernet-switch, så jeg kan tilslutte mine computere. Trådløs router ville
også være rart til den bærbare mv.. Og så selvfølgelig en adapter til
telefonerne.

Da jeg ikke er særligt interesseret i at have et helt kontor fyldt med små
gadgets som suger en masse strøm, siger sjove lyde, koster en masse penge i
indkøb samt administrationshelvede, ville det være rart med bare een boks
til det hele, som kunne sluttes direkte til kablet.

Det bedste bud jeg indtil videre har fundet er Zyxels Prestige 2602HW...
dens problem er bare at den er til adsl og ikke kabel. Og jeg må ærligt
indrømme, at jeg vist har mistet overblikket efter at have kigget X antal
producenters produkter igennem.

Så er der nogen der kender en god router der kan tilnærmelsesvis det jeg
ønsker?

Bjarne

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-03-05 09:33

Kig på Draytek's produkter - draytek.dk / draytek.co.uk

Kan varmt anbefaled deres 2900 serie ! Køb den evt. fra sverige - jeg
fik en 2900G derfra til 1500 +pp

/Uffe

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : jamen

Dato : 01-03-05 15:04

Uffe S. Callesen wrote:
> Kig på Draytek's produkter - draytek.dk / draytek.co.uk
>
> Kan varmt anbefaled deres 2900 serie ! Køb den evt. fra sverige - jeg
> fik en 2900G derfra til 1500 +pp

Bjarne ønsker et router med indbygget DOCSIS kabelmodem. Jeg synes ikke
det fremgår af deres hjemmeside, at dette er tilfældet..?

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 01-03-05 19:10

jamen wrote:

> Bjarne ønsker et router med indbygget DOCSIS kabelmodem. Jeg synes ikke
> det fremgår af deres hjemmeside, at dette er tilfældet..?

Faktisk er Drayteks 2900VG det bedste bud jeg indtil videre har set. Bortset
fra den mngl. modemdel, så kan den vist alt det jeg søger... på papiret i
hvert fald.

Hvad jeg har kunnet suge til mig på nettet, så er folks erfaringer med
produktet *meget* varierende; der er vist en ligelig fordeling imellem dem
der synes 2900 er god og så dem der synes at den sutter røv. Så det bekymre
mig lidt, også at brugen af QoS skulle nedsætte den "performance". :-/

Bjarne

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-03-05 22:48

> [...]
> mig lidt, også at brugen af QoS skulle nedsætte den "performance". :-/

Hej Bjarne - sorry fangede ikke lige at du skulle have én med indbygget
kabelmodem

Ang. drayteks produkter så har jeg brugt deres engelske forum meget
flittigt indtil i dag hvor de valgte at gøre alvor af at kun engelske
brugere kan bruge det :( - Der har ikke været posted nævneværdige
problemer med 2900 serien i det halve år jeg har haft min 2900G - og jeg
har ingen problemer haft med min - jeg har dog hverken brugt QOS eller
ip telefoni. Men er ellers generelt ret krævende hvad brugen af dens
funktionaliteter angår.

Det lækre ved Draytek er at de forstår at tilføje ny funktionalitet til
deres udstyr - da jeg købte min forlød der intet om QOS - de dukkede
pludseligt op i en firmware opgradering. Sådan har der været flere små
og store ting der er kommet med.

Du får svært ved at finde andre produkter i den prisklasse som klarer
alt der du efterspørger... Og så får du jo lige VLAN, 'wake on lan' af
klient PC'ere, en rigtig pakke filtrerings firewall + en statefull,
fabelagtigt throughput via VPN, hammerstabil wireless (har ikke haft et
eneste udfald), bandwitdh styring per port/VLAN, intelligent håndtering
af ikke-NAT venlige protokoller og meget meget mere.

Jeg har tidligere haft Cisco og Zyxel - men køber helt sikkert Draytek
igen næste gang. Check http://www.bobas.se/shop/shop/features.asp det
var der jeg købte min - prisen er steget en del siden da men stadig en
god pris og så endda i svenske kroner