Hvordan sætter jeg en server op?
Fra : Monty

Dato : 25-02-05 23:57

Jeg har leget med tanken om at prøve at sætte en lille server op men hvordan
skal man gøre det?

Nogen der kan anbefale en god bog eller site der step by step leder en
igennem processen? Både hvad angår styresytem ect?

Monty

Fra : Calle.

Dato : 26-02-05 00:14

Monty wrote:
> [...]
>
> Nogen der kan anbefale en god bog eller site der step by step leder en
> igennem processen? Både hvad angår styresytem ect?

ftp eller http eller mail server?
--
Calle.

Fra : Monty

Dato : 26-02-05 15:34

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> ftp eller http eller mail server?
> --
> Calle.

Det er menningen at den skal stå et hjørne og blive brugt som
opbevaringssted for mine computerere som kan logge sig på og gemme noget på
den.

Det var ikke menningen at den skulle bruges som mail server så det må enten
være ftp eller http.

Monty

Fra : Calle.

Dato : 26-02-05 15:39

Monty wrote:
> Det var ikke menningen at den skulle bruges som mail server så det må
> enten være ftp eller http.

FTP

www.cerberusftp.com er genialt, og simpelt at bruge
--
Calle.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-05 17:46

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev

> Det er menningen at den skal stå et hjørne og blive brugt som
> opbevaringssted for mine computerere som kan logge sig på og gemme noget

> den.

Med mindre du selvfølgelig også vil gøre det for at lege med det og fordi
andre udefra skal have adgang, er det så ikke bare nemmere at bruge en
ekstern USB harddisk sat på netværket?

Så slipper du også for hele det sikkerhedsmæssige perspektiv.

Claus

Fra : Monty

Dato : 26-02-05 19:51

> [...]
> ekstern USB harddisk sat på netværket?
>
> Så slipper du også for hele det sikkerhedsmæssige perspektiv.

Det var for at "lege" med det og se hvordan det virkede. Intet andet

Monty

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-02-05 13:42

Monty skrev:

> opbevaringssted for mine computerere som kan logge sig på og gemme
> noget på den.
> Det var ikke menningen at den skulle bruges som mail server så det må
> enten være ftp eller http.

Så ville det være bedst med noget "Windows-shares" (Samba) eller noget
NFS. De billigeste løsninger kan du få hjælp til i dk.edb.system.unix