2 PC netværk
Fra : Simon Pope

Dato : 25-02-05 17:50

Jeg vil gerne få etableret et netværk mellem min bærebare og stationær
PC. Jeg troede alt sket automatiske bare jeg havde forbundet de to med
den rigtige kabel men ak nej! Måske fordi jeg har en bestemt IP
adresse på min stationær PC og ikke en der hentes automatiske.

Jeg har prøvet at følge guiden men kommer ingen steder....
Hvad skal jeg gøre?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-02-05 18:01

Simon Pope skrev:

> Hvad skal jeg gøre?

Du kan da starte med at fortælle hvad du har, hvordan tingene er sat
sammen og hvordan det er sat op.

OS, hardware, kabling, udstyr, etc...?

Fra : Simon Pope

Dato : 27-02-05 00:45

Jeg har lige brugt en timer på at svare dig men så blev det pist
væk fordi jeg havde været logget på i mere end 30 min. – herligt!
Nu prøver jeg med en meget hurtigt svar:
OS: windows XP home begge PC'er
hardware: 80GB/256MB/2GHz stationær, 100GB/512MB/1,7GHz bærbare
kabling: cross-link (blå kabel standardstik)
udstyr: begge 1394 et eller andet netværkskort plus realtek et
eller andet og så bærebare med trådløs et eller andet.

Jeg deler internet bredbånd med en underbo via en router. Han er
gået fra kæresten og efterladt det hele. Han havde ellers lavede
indstillinger på min stationær da jeg havde problemer. Han
indstillede en bestemt IP adresse osv. i sted for at hente en
automatiske. Jeg har prøvet at gøre det samme med bærebaren når
det ikke funkede med standard indstillingen men uden held – brugt
en anden sidste ciffer i IP adressen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-02-05 13:40

Simon Pope skrev:

> automatiske. Jeg har prøvet at gøre det samme med bærebaren når
> det ikke funkede med standard indstillingen men uden held – brugt
> en anden sidste ciffer i IP adressen.

Alt ser umiddelbart ud til at være gjort korrekt... Har du husket at
lave shares?

Fra : Simon Pope

Dato : 27-02-05 16:34

Men selv uden shares skal man kunne se den anden PC ik? Jeg har en
anden bærebare der kører windows 98 og den kan godt lave 2 PC
netværk med min stationær og kommer på internet. På den stationær
kommer denne bærebare til at stå under "Denne computer": temp
på 'laptop\C'(Z:) og ikke under Netværkssteder.