Homeplug i stikdåser
Fra : hjh

Dato : 20-02-05 22:51

Hej

Er der nogle der ved om man kan sætte en homeplug-enhed i en stikdåse,
og så f.eks. køre både PC, Skærm, Printer og selve Homeplug-enheden over
den samme stik-dåse.

Der er lidt fattigt med vægdåser, der hvor jeg agter at sætte PC'en op.
Og det er _ikke_ muligt at trække "rigtig" tråd og wireless modtagelse
sutter.

mvh

hjh

Fra : Chip

Dato : 21-02-05 11:52

Ja det virker fint her hos mig.

Har en "plug" i PC stikdåsen, og en i stikdåsen i stuen med TV osv i.

/Chip

Fra : hjh

Dato : 21-02-05 16:48

Chip wrote:
> Ja det virker fint her hos mig.
>
> Har en "plug" i PC stikdåsen, og en i stikdåsen i stuen med TV osv i.

Altså du kører både Homeplug-dimsen, PC, TV fra den samme stikdåse, der
forsynes fra en vægkontakt?

mvh

hjh

Fra : Chip

Dato : 21-02-05 20:28

Yes.
Det virker fint.

Jeg tester lidt forskelligt hardware.
Og homeplug er helt sikkert den nemmeste og bedste løsning til det hus jeg
bor i.

Har prøvet WiFi og det er dejligt nok til min laptop. Men det er altså meget
begrænset i sin rækkevidde.
(En Repeater hjalp på dette.)

Men Homeplug er meget nemmere når man lige skal have et stik ind til
DVDafspilleren i stuen og soveværelset.

Det er rigtigt at homeplug ikke har den høje båndsbredde som WiFi 54+ har,
men det klare da en 11 - 12 Mbit over den strækning hvor jeg bruger det. (Og
over den strækning kan WiFi slet ikke række indendørs)

Fra : Jens

Dato : 24-02-05 21:47

"Chip" <chip@fscl.nospam(dk)> skrev i en meddelelse

> [...]
(Og
> over den strækning kan WiFi slet ikke række indendørs)

Du har enten købt noget billigt skrammel udstyr, eller et meget meget stort
hus............

Mvh Jens

Fra : Chip

Dato : 21-02-05 20:40

Lige en ting til.

Minus ved Homeplug.
Den fylder så meget i ens stikdåse.

Men ifgl. leverandøren skulle der "snart" komme mindre enheder på markedet.
Hvornår "snart" så er må tiden vise

Fra : Jens

Dato : 21-02-05 16:47

"Chip" <chip@fscl.nospam(dk)> wrote in message
> Ja det virker fint her hos mig.
>
> Har en "plug" i PC stikdåsen, og en i stikdåsen i stuen med TV osv i.

> [...]

Stod selv i samme overvejelser, men valgte alligevel en simpel WLan løsning,
hvilket jeg bestemt ikke har fortrudt. HomePlug løsningen har begrænset
hastighed (14,4 så vidt huskes...) og du hænger stadig fast i kablet. WLan
har godt nok lidt problemer omkring sikkerheden, men med lidt omtanke kan
det altså tackles...

Jeg har ingen erfaringer med flere enheder på samme HomePlug, men mon ikke
det kan løses relativt simpelt med en switch?

Se iøvrigt tråden 'Ethernet via 230 V installationen' d. 22-12-04

Jens

Fra : Henning Wangerin

Dato : 03-03-05 01:30

On Sun, 20 Feb 2005 22:50:45 +0100, hjh wrote:

> Hej
>
> Er der nogle der ved om man kan sætte en homeplug-enhed i en stikdåse,
> og så f.eks. køre både PC, Skærm, Printer og selve Homeplug-enheden
> over den samme stik-dåse.

Dem jeg har set har ikke haft gennemgangs-stik, men så kan du jo bare
brugen en 3-4-5-6-stik så du får nok tilslutningsmuligheder.

> Der er lidt fattigt med vægdåser, der hvor jeg agter at sætte PC'en
> op. Og det er _ikke_ muligt at trække "rigtig" tråd og wireless
> modtagelse sutter.

Så længe du sidder på den samme fase skulle der ikke være noget
problem, men husk lige at naboen også lytter med