Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Korttids lån
Fra : Ps

Dato : 09-05-05 14:14

Hej, jeg er ved at købe et hus i udlandet. En rate skal forfalde ca.
1-2 måneder FØR kreditforeningens lån kan udbetales, dvs. før projektet
er helt færdigt.
Nogle forslag til, hvor man hurtigt og billigst kan låne disse ca.
300.000 som det drejer sig om? De bliver jo tilbagebetalt så snart
realkreditlånet kommer hjem.
Det koster jo en del at oprette et lån, selv så kortvarigt som der her
er tale om. Måske en midlertidig forhøjelse af kassekredit el.lign?
Hvad ville I gøre?

--
m.v.h. Preben

Fra : KNI

Dato : 09-05-05 14:38

Hvis du har købt huset inden du havde sørget for udbetaling ,så tyder meget
på at du efterfølgende ikke kan låne 300.000 kr uden pant og pant kan du jo
ikke fremvise inden lånet er udbetalt. Det bedste råd ville nok være om du
nu har overblik i hvad du har kastet dig ud i og måske prøve at komme ud af
aftalen igen.
PS: Ved godt at dette ikke var spørgsmålet men hvis en afdrag er 300.000 kr
så!!!!!!!!!!!!!

Kni

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-05-05 19:15

Hej,

On Mon, 9 May 2005 15:37:36 +0200, "KNI" <kni@mail.dk> wrote:

> [...]
>aftalen igen.
>PS: Ved godt at dette ikke var spørgsmålet men hvis en afdrag er 300.000 kr

Det fattede jeg så ikke lige meningen med?

Det er da ret så normalt at have en eller anden form for
mellemfinanciering til realkreditlån osv er endelig på plads? Det
havde vi da også da vi købte vores nuværende sted i det sydsvenske og
på intet tidspunkt havde vi da manglende overblik eller andet.

Derimod er det jo ret normalt - også i Danmark - at man deponerer et
beløb ved underskrift af købekontrakten, også selv om der er flere
måneder til overtagelse og du kan hjemtage et realkredit el.lign. lån.

** Lars

Fra : Anita

Dato : 09-05-05 15:13

Ps wrote:
> [...]
> Det koster jo en del at oprette et lån, selv så kortvarigt som der her
> er tale om. Måske en midlertidig forhøjelse af kassekredit el.lign?

Tal med banken om det. Jeg vil tro at de kan lave en eller anden form for
lånesagskonto, bankgaranti eller lignende som løser dit problem.

Venligst Anita

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 22:29

> [...]
> Det koster jo en del at oprette et lån, selv så kortvarigt som der her
> er tale om. Måske en midlertidig forhøjelse af kassekredit el.lign?

Du får din bank til at lave en mellemfinansiering på det beløb du mangler
udbetalingen (300tkr.)
De får transport i provenuet fra kreditforeningslånet og til gengæld får du
en billig rente.
/Jens

Når du køber i udlandet ligger kreditforeningslånet vel i friværdien i dit
hus / sommerhus i Danmark?

Fra : Ps

Dato : 11-05-05 10:54

> Når du køber i udlandet ligger kreditforeningslånet vel i friværdien
> i dit hus / sommerhus i Danmark?

Både og...man tager lån i udlandshusets værdi med (op til) 70% (spansk
bank) eller 80% (dansk bank), og så evt. resten i friværdi hjemme -
(eller omvendt velsagtens - det kan jo være ligemeget hvor man skylder
pengene). Den del er sådan set iorden. Det er bare denne ratebetaling,
der er problemet, da den er større end friværdien herhjemme - og lånet
dernede udbetales ikke før afslutning af projektet.

--
m.v.h. Preben

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 17:02

> [...]
> der er problemet, da den er større end friværdien herhjemme - og lånet
> dernede udbetales ikke før afslutning af projektet.

OK
DK er jo det eneste land hvor alt er matrikuleret og derfor kan belånes mod
pant i matrikkelnummeret - (realkredit) -

Der etableres i så fald en prioritetskredit (banklån) med variabel rente
(3-4%) ?

Well, princippet med at låne til byggeraten må kunne finansieres som en
mellemfinansiering på favorable vilkår - men det kræver selvfølgelig at
banken har den fulde indsigt og kan lave transport i provenuet fra selve
hovedlånet.
/Jens

Det lyder ellers dejligt med et hus i det spanske!
God fornøjelse.