Debit/Kredit i summasummarum
Fra : Rasmus Abildgren

Dato : 09-05-05 11:55

Jeg er igang med at lave årsregnskabet, og skal i den forbindelse
afstemme nogle konti.

Jeg har fx. 10000 kredit på salgsmomskontoen (66100). Disse skal
overføres til momsafregningskontoen (66900).

Jeg skal derfor debitere 10000 fra konto 66100 og kreditere 10000 på
konto 66900.

Dette kan ikke lade sig gøre uden at opretter momsafregningskontoen som
afstemningskonto, eller lave en omvej over fx. kassen. Det skyldes at
SummaSummarum ikke kan debitere og kreditere uden at der er en
afstemningskonto inden over.

Grundlæggende tror jeg at der er en god grund til dette, men er der
nogen der kan give mig denne, og i givet fald hvorfor
momsafregningskontoen ikke er en afsteminignskonto.

Jeg synes nemlig det er noget juks at skulle lave en omvej over kassen.

Med venlig hilsen

Rasmus Abildgren

--
Husk at fjerne fjern i mailadressen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-05-05 23:43

On Mon, 09 May 2005 12:54:37 +0200, Rasmus Abildgren
<"rabi01[FJERN]"@kom.aau.dk> wrote:

> [...]
>nogen der kan give mig denne, og i givet fald hvorfor
>momsafregningskontoen ikke er en afsteminignskonto.

Det tror jeg er en misforståelse. Du kan bare postere over to linier

Mvh
Knud