Hastighetsbegrensning.
Fra : Harald Mossige

Dato : 09-04-05 06:35

Jeg har behov for å bygge en hastighetsbegrensning. I prinsippet er det en
skuff som bare skal kunne åpnes langsomt. (Slaglengde 200 mm) Returen kan
med fordel være uten begrensning. En roterende sak er å foretrekke. Jeg
trenger gode forslag til enkel løsning. (Engangsprosjekt.)

HM

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-04-05 10:37

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse news:42575b6c$1@news.wineasy.se...
> [...]
> med fordel være uten begrensning. En roterende sak er å foretrekke. Jeg
> trenger gode forslag til enkel løsning. (Engangsprosjekt.)

Måske kan du bruge en dørdæmper (anordning som forhindrer
døren i at smække hårdt).

Mvh
Martin

Fra : Harald Mossige

Dato : 09-04-05 17:09

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> "Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse
> >
> Måske kan du bruge en dørdæmper (anordning som forhindrer
> døren i at smække hårdt).

Den er meget stor i forhold til problemet. Om jeg kommer over en, skal jeg
åpne den for å se hvordan den virker. Jeg forutsetter som sagt at jeg må
bygge en selv.

HM

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-04-05 18:10

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse news:4257f028$1@news.wineasy.se...

> Den er meget stor i forhold til problemet. Om jeg kommer over en, skal jeg
> åpne den for å se hvordan den virker. Jeg forutsetter som sagt at jeg må
> bygge en selv.

Du kan måske bruge en cykelpumpe.

Mvh
Martin

Fra : Harald Mossige

Dato : 09-04-05 21:31

> "Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> Du kan måske bruge en cykelpumpe.

Selvsakt kan man bruke en sykkelpumpe, men da var der ikke behov for å
spørre.

Den minivarianten jeg da eventuellt ville lage, har en ulempe ved ar luft
lar seg komprimere, slik at hastigheten blir stor ved begynnelsen.
Hydrauliksylinder, derimot betinger en væsketank.

Jeg trenger noe bedre en hyllevarer fra IKEA.

HM

Fra : alexbo

Dato : 09-04-05 16:41

"Harald Mossige" skrev
> Jeg har behov for å bygge en hastighetsbegrensning.

Det lyder som en dæmper.
http://www.sindby.dk/page469.aspx

mvh
Alex Christensen