BROENS OVERVÅGNINGSCENTER SVIGTEDE
Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-05 09:20

BROENS OVERVÅGNINGSCENTER SVIGTEDE
Det var menneskelige fejl hos Søværnets Operative Kommandos
radarovervågning,
der var skyld i, at »Karen Danielsen« torsdag bragede ind i Storebæltsbroen.
Men
også teknikken har i årevis stået for skud - først nu moderniseres det.
læs mere: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=548266

BW: Mon ikke overvågning bør have overordnet indflydelse på skibe, så de
stoppes automatisk hvis de er på kollisionskurs.

Ingen aner om styrmænd er berusede eller sovende

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-05 12:49

> : Mon ikke overvågning bør have overordnet indflydelse på skibe, så de
> stoppes automatisk hvis de er på kollisionskurs.
>
> Ingen aner om styrmænd er berusede eller sovende

-- En sløv vagt ved radarskærmene var snart slut --
Skibsførere overvåger på radarskærme al trafik på Storebælt. Ulykken torsdag
aften skete, kort før en 12-timers vagt ved skærmene sluttede.
http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2927014

BW: Selvfølgelig kan man ikke stoe på mennesker men kun på robotter

Fra : bl

Dato : 05-03-05 21:07

> [...]
> aften skete, kort før en 12-timers vagt ved skærmene sluttede.

> det bør have konsekvenser for disse "overvågere" - hvad lavede de i disse
minutter før kollisionen, er man blevet sløve og svigter overvågningen fordi
der indtil nu intet er sket.
Vi må have en forklaring fra SOK , - disse folk skal jo sammenlignes med
flyveledere.
husk tragedien fra Schweitz, hvor en uopmærksom overvågning kostede mange
russiske børns liv.
Folketingsmedlemmer fra området ved storebælt bør følge sagen op ,så den
ikke kommer under gulvtæppet....

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-05 21:24

"bl" <rentzmann@privat.dk> wrote in message
> [...]
> flyveledere.
> husk tragedien fra Schweitz, hvor en uopmærksom overvågning kostede mange

Svejts-kollisionen må have været planlagt - at to flys bane skærer OG fly
når skæringspunkt samtidig har sandsynlighed på mindre end een ud af en
milliard

Opmærksomhed er problem , på Storebælt, men ikke ved den flykollision

Robot altså autopilot er vejen frem. Pilot må godt sove hele vejen, men
alarmeres hvis fejl i elektronikken eller noget uventet der kræver intuition
o lign

Fra : n

Dato : 07-03-05 18:11

> Svejts-kollisionen må have været planlagt - at to flys bane skærer OG fly
> når skæringspunkt samtidig har sandsynlighed på mindre end een ud af en
> milliard

Når kollisioner planlægges er spørgsmålet om teknik er godt nok.

Hvis teknologien laves til det - så er det ofte.

Men normalt er teknik ikke terrorsikker. Og det kan endog være svært at komme igennem med,
for det vil altid være nogen som søger at forhindre det - enten ved at fjerne pengene til at
sikre det for, eller på anden måde sikre, at det er et "hul" så de kan komme igennem og f.eks.
få fly til at støde sammen. Måske kan du bare tage en kedeldragt på, og gå hen og klippe
udstyret ned, og hvis nogen henvender sig så sige, at det er din opgave. Og du må forstå, at
det er nødvendig.

> [...]
> alarmeres hvis fejl i elektronikken eller noget uventet der kræver intuition

Igen er robotter vejen frem - men, kun hvis man er opmærksom på problemerne som kan være.
Fejl kan medføre uheld - men fejl kan man normalt tage højde for teknisk. Normalt vil
ofte gås på kompromiss og se på sandsynlighed. Tilbage er hullerne, til fri benyttelse.

Hullerne kan rammes pga. tilfældet, eller bevidst gjort af terrorister, og hemmelige klubber.

Naturen har tendens til (både mennesker og dyr), at søge efter "huller". Det er naturlig, og
derfor er sandsynligheden for det går galt større, end man tror. Nogen opdager hullet - og
hopper i.

Fra : n

Dato : 05-03-05 16:34

> BW: Mon ikke overvågning bør have overordnet indflydelse på skibe, så de
> stoppes automatisk hvis de er på kollisionskurs.

Et system, ligesom det der styrer togene burde være på sin plads.

Her er togsammenstød totalt umulig.
Og det kan umuligt være fejl i teknikken, uden det opdages af teknikken selv.

Intet kan være mere sikkert.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-03-05 17:13

n skrev:

> [...]
> plads.

> Her er togsammenstød totalt umulig.
> Og det kan umuligt være fejl i teknikken, uden det opdages

Øøhh... Nu har jeg læst med i dk.fritid.jernbaner i ca. 4 år, og
dér er man en lille smule mere forbeholdne og forsigtige med
at bruge ord som "totalt umulig" i forbindelse med togkontrol-
systemer, som fx ATC (Automatic Train Control).

Alle systemer kan svigte af flere årsager. Men selvfølgelig skal
man benytte, udvikle og forbedre sådanne systemer. Også til
skibe og biler.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : BJ

Dato : 05-03-05 17:18

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Alle systemer kan svigte af flere årsager. Men selvfølgelig skal
> man benytte, udvikle og forbedre sådanne systemer. Også til
> skibe og biler.

Da BW ikke har tillid til GPS og andre elektroniske overvågningsmetoder,
skal man vist i denne ånd placere mennesker i ro-både i Lillebælt og
mennesker uden robåde på jernbanenettet med 200 meter afstand.

Man må så håbe på, de kan råbe højt nok.

--
Bjørn J.

Fra : holger

Dato : 05-03-05 17:41

kender i ikke MYRPHYS lov
hvis noget kan gå galt går det galt på et eller andet tidspunkt.!!!?

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-05 19:13

"holger" <dont@spam.com> wrote in message
> kender i ikke MYRPHYS lov
> hvis noget kan gå galt går det galt på et eller andet tidspunkt.!!!?

mUrphys lov er noget plat slangagtig bodegavits

Parkinsons lov har indhold a la naturlove

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-05 19:05

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
> [...]
> skal man vist i denne ånd placere mennesker i ro-både i Lillebælt og
> mennesker uden robåde på jernbanenettet med 200 meter afstand.

Intet jeg har skrevet kan tolkes som at jeg ikke har tillid til Rømers og
von Brauns (m.fl.) fine GPS-teknologi

Glistrup var den første der i Danmark foreslog elektronisk fodlænke -
fremskridtsfolk er på forkant med elektronisk overvågning og anden
højteknologi DER GØR GAVN FOR SKATTEYDERNES PENGE

Fra : BJ

Dato : 05-03-05 19:24

KLIP

> DER GØR GAVN FOR SKATTEYDERNES PENGE

Jeg begejstres altid af din nøje overvejede brug af store bogstaver.

--
Bjørn J.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-05 19:54

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> KLIP

> Jeg begejstres altid af din nøje overvejede brug af store bogstaver.

Det er altid nøje gennemtænkt, men desuden

FORANDRING FRYDER - uniformering og ensartethed for antiindividualismens
skyld er ikke mig

Fra : BJ

Dato : 05-03-05 19:59

KLIP

> FORANDRING FRYDER - uniformering og ensartethed for antiindividualismens
> skyld er ikke mig

Man kan måske endda gå så vidt og betegne dig som en særling.

--
Bjørn J.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-05 20:33

> KLIP

> Man kan måske endda gå så vidt og betegne dig som en særling.

Ville verden ikke være et bedre sted hvis alle realiserede deres eget
specielle potential og ikke efterlignede andre, men alle var særlinge på
hver sin måde - kun hæmmet af 3 af de 10 bud, ikke stjæle, ikke lyve, ikke
legemsbeskadige?

Hvis man har det bedst med at være sig selv, mener du så der er grund til at
ændre på det?

Reklame og stat kan lide uniformering, men mange fremskridt er netop skabt
at særlinge. Glistrup, Grundtvig, Struensee, Georg Brandes var/er særlinge.

Fra : BJ

Dato : 05-03-05 20:48

KLIP

> Hvis man har det bedst med at være sig selv, mener du så der er grund til
> at ændre på det?

Jeg ser ingen grund til du ændrer dig.

Du skal jo leve med dig selv.

--
Bjørn J.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-05 21:28

> Jeg ser ingen grund til du ændrer dig.

Jøderstjerningsmentalitet ligger bag de der ævler om psykiatri når man ikke
er som folk flest

At ingen har påvist fejl i logik eller fakta i mine indlæg, peger mod at jeg
har pointer, der er stærke.

Måske ikke gennemarbejdede, men det er jo et intelligent publikum på denne
ng, så det er vel et spørgsmål om tid og forbedret dialog.

Fra : n

Dato : 07-03-05 17:21

GPS er ikke sikker uden det verificeres at fungere.

Ved broen, skal være en GPS verifikation, hvis det skal fungere.

Ellers kan indvandrer og andet gøgl, nemt blæse GPS med vinden til rusland.

Fra : n

Dato : 07-03-05 17:28

On Mon, 07 Mar 2005 17:20:40 +0100, n <n@nopost.dk> wrote:

> GPS er ikke sikker uden det verificeres at fungere.
>
> Ved broen, skal være en GPS verifikation, hvis det skal fungere.
>
> Ellers kan indvandrer og andet gøgl, nemt blæse GPS med vinden til rusland.

Jeg tænker på bølger, som vandre ind.