ethidium bromide
Fra : Thomas Aabo

Dato : 01-03-05 13:38

Kan man bruge en helt almindelig UV-lampe der udsender i omradet 300-400nm
til at se DNA med ethidium bromide bundet, eller skal man bruge en specifik
bølgelængde?
Jeg har set at de fleste firmaer der sælger uv-lamper til elektroforese
brug, er med en bestemt bølgelængde (352, 302nm).

--
Thomas Aabo

Fra : Thomas Aabo

Dato : 01-03-05 13:43

> [...]
> Jeg har set at de fleste firmaer der sælger uv-lamper til elektroforese
> brug, er med en bestemt bølgelængde (352, 302nm).

Jeg glemte at sige jeg ikke er interesseret i at bruge DNAen bagefter, så de
skadelige effekter af uv-lyset på mine preparater er ligegyldig