CompactFlash I & CompactFlash II ?
Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 27-05-01 17:31

Hej

Jeg har købt et Canon Powershot G1 digital kamera og kan læse mig frem til
at et bruger CF II.

Hvad er forskellen på CF I & CF II ?

Jeg skal have mig et 128 MB men f.eks på edbpriser.dk er nogle kort nævnt
som CF I og resten er hverken nævnt som I eller II, Jeg har tænkt på at købe
et PQI.

Hvordan kan man se om det er et CF II.

Henrik

Fra : Peter Rongsted

Dato : 27-05-01 18:10

"Henrik Bruun-Petersen" <nytliv@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Jeg har købt et Canon Powershot G1 digital kamera og kan læse mig frem til
>at et bruger CF II.
>
>Hvad er forskellen på CF I & CF II ?

Størrelsen. CF II er tykkere end CF I. Interfacet er det samme. Så hvis dit
kamera kan bruge CF II, kan det også bruge CF I.

Peter

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 27-05-01 18:26

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev i en meddelelse

> Størrelsen. CF II er tykkere end CF I. Interfacet er det samme. Så hvis
dit
> kamera kan bruge CF II, kan det også bruge CF I.

Tak skal du have.

Henrik

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 27-05-01 19:36

www.google.com -> "compactflash types" ->
http://www.compactflash.org/faqs/faq.htm#What_is

// Steffen

Fra : Henrik

Dato : 28-05-01 01:25

"Henrik Bruun-Petersen" <nytliv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har købt et Canon Powershot G1 digital kamera og kan læse mig frem til
> at et bruger CF II.
>
> Hvad er forskellen på CF I & CF II ?

CF I er compact flash ram, mens CF II er en micro harddisk CF II fåes i
forskellige størrelser: 170 mb, 340 mb og 1 gb.

Henrik

Fra : Nick

Dato : 28-05-01 08:27

Sikke noget vrøvl. CF type II er bare tykkere rent fysisk end type I. At man
kan få kort på 170 MB og derover, i type II er ikke særlig fantastisk, jeg
har da solgt 256 MB kort i type I i lang tid... Så deeet....

Og ja - MicroDrive fåes under 5 - 6 handelsnavne i størrelser op til 2 GB.

--

Venlig hilsen / Regards

Nick Keller
Marketingchef
Multimedia World A/S

Henrik <Olesen2@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9es5sk$ftq$1@sunsite.dk...

Fra : Henrik Larsen

Dato : 28-05-01 19:31

"Nick" <nick@multimediaworld.dk> wrote in message
> [...]
> har da solgt 256 MB kort i type I i lang tid... Så deeet....
>
> Og ja - MicroDrive fåes under 5 - 6 handelsnavne i størrelser op til 2 GB.

Da du har ret i de første 3 linier du skriver spekulerer jeg lidt på om jeg
overhovedet ikke har fulgt med eller om du bare ikke har ret i den sidste
linie.
Jeg ville mene jeg havde hørt det hvis IBM havde sendt et MicroDrive på 2Gb
på markedet?
Kan du bekræfte at det er sket? Hvis ja, hvor kan man købe det?

Henrik
G1 + 1Gb MicroDrive

Fra : Henrik

Dato : 28-05-01 19:43

"Nick" <nick@multimediaworld.dk> skrev i en meddelelse
> Sikke noget vrøvl.

Det var da en pæn måde at sige det på :)

> CF type II er bare tykkere rent fysisk end type I. At man
> kan få kort på 170 MB og derover, i type II er ikke særlig fantastisk

Det er det vel, hvis man synes man har behov for den lager kapacitet ..
eller hvis man vil have flest mulige mb's for sine penge.

>, jeg
> har da solgt 256 MB kort i type I i lang tid... Så deeet....

De billigste 256 Mb's koster ca 2700 kr. Så jeg synes da et 1 gb microdrive
til små 4500 kr er et konkurrence dygtigt produkt, når man ser på prisen pr
mb.

Bare et vildt gæt :) .. sælger du CF I kort, men *ikke* CF II.

Fra : Nick

Dato : 29-05-01 15:05

Vi sælger alle størrelser CF kort, i begge typer.

Og ja - der er et 2 GB MD på vej... stille og roligt...

I øvrigt er MD da et fedt produkt, men ikke hvis man har lidt for hård
affjedring i bilen, så har man ret hurtigt lyst til et "stort" CF kort, idet
MD har en ret høj RMA-rate på stødproblematikken.

/Nick

Henrik <Olesen2@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9eu678$6vi$1@sunsite.dk...