Mit SB Live Platinum brændte sammen. Forsl~
Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 27-05-01 16:48

Hejsa.
Jeg har lige brugt det meste af søndagen på at redde resterne af min
computer.

Mit SB Live! Platinum (ikke 5.1) brændte af, og rev det meste af
Windows med sig, men nu er jeg oppe igen blot uden lyd.

Har i nogle anbefalinger af et godt lydkort, og det behøver ikke
nødvendigvis være Creative.

Jeg er dog blevet ret glad for frontpanelet. Især hovedtelefonudgangen
med seperat volumenkontrol, Aux in og SPDIF in/out.
Er der andre end Creative, der laver lydkort med (bare
tilnærmelsesvis) disse features på et frontpanel?

Eller kan jeg lige så godt, først som sidst, bare købe et nyt SB Live
Platinum (denne gang dog en 5.1), og så bare håbe på at det ikke også
brænder af efter halvandet år.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : MCP of DK

Dato : 27-05-01 19:08

Der kan hvis kun være tale om en erstatning nemlig et Hercules Game Theater
XP
http://europe.hercules.com/products/gt_xp/features_gt_xp.php
tjeck det ud her. det er med en separat breakoutboks. med usb,5.1 surround,
gameport, midi in/ud headphones, mic etc

mvh

Michael

Fra : Madsen

Dato : 02-06-01 22:10

"MCP of DK" <mcp_dk@ofir.dk> skrev:

> [...]
> tjeck det ud her. det er med en separat breakoutboks. med usb,5.1 surround,
> gameport, midi in/ud headphones, mic etc

Er der nogen der har erfaring med dette kort under Win2000?
Jeg har netop flået mit SB Live Platinium ud af min nye PC med
Via Chipset i dag, fordi det mildest talt kører elendigt. Faktisk så
elendigt at jeg ikke kan få det til at sige et pip trods det at instal-
lationen siger der intet er i vejen. Det er temmelig sikkert fordi
jeg bruger Digital Din udgangen som så er forbundet med det
her FPS2000 højttalersæt. Har jeg også en mulighed for at bruge
Digital Din på Hercules-kortet som udgang til højttalere?
Jeg synes ikke lige jeg kan finde det stik på ovenstående link.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 27-05-01 20:00

> [...]
>
> Eller kan jeg lige så godt, først som sidst, bare købe et nyt SB Live
> Platinum (denne gang dog en 5.1), og så bare håbe på at det ikke også

Jeg vil godt støtte Micahel i, at Hercules Gametheater XP bør være dit næste
lydkort fremfor SB Live! 5.1 Platinum. Her er et par gode grunde til
hvorforr:

1. Det har et frontpanel, ligesom SB Live! Platinum, men det optager ikke en
drivebay, idet det er beregnet til at stille på computerbordet, eller hvor
det nu passer.
2. XP er efter min mening også overlegent SB Live! kortene, når det gælder
3D lyd i spil. Det anvender Sensaura-teknologi som bl.a. understøtter Aureal
A3D 1.0, EAX 1.0 og 2.0, samt en række andre avancerede 3D-lydeffekter SB
Live! ikke har.
3..XP er naturligvis 5.1 digitalt.
4. Der er ingen konflikter med VIA chipsets.
5. Processorbelastningen er mindre end med SB Live!, og du vil derfor få
øget hastigheden lidt i spil.
6. Det er billigere end SB Live! 5.1 Platinum..

---
Mvh. Anders

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 28-05-01 21:53

On Sun, 27 May 2001 20:59:41 +0200, "DaWizeGuy"
<anders@herlevkollegiet.dk> wrote:

>Jeg vil godt støtte Micahel i, at Hercules Gametheater XP bør være dit næste
>lydkort fremfor SB Live! 5.1 Platinum. Her er et par gode grunde til
>hvorforr:

Mange tak til jer begge. Jeg har studeret markedet ret grundigt i
løbet af dagen, og endte med at bestille Hercules kortet

>3..XP er naturligvis 5.1 digitalt.

Og ikke mindst medfølger der en software DVD afspiller, der direkte
understøtter 5.1.
Så kan jeg endelig smide mit gamle Creative Dxr2 dekoderkort over i
min gamle maskine.

Det var det, der til sidst overtalte mig.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : X-Man

Dato : 28-05-01 21:43

Hmmm Teratech eller hvordan det staves er hellere ikke noget dumt bud....
dem der går Meget op i lyd er begyndt at købe dem ...de er iøvrig også
billigere og SB live overlegent!!!
X-Man

Fra : DaWizeGuy

Dato : 28-05-01 22:37

"X-Man" <C.Kragh@wanadoo.dk> wrote in message
> Hmmm Teratech eller hvordan det staves er hellere ikke noget dumt bud....
> dem der går Meget op i lyd er begyndt at købe dem ...de er iøvrig også
> billigere og SB live overlegent!!!

Det er fuldstændig korrekt. Jeg har selv et Terratec DMX X-Fire 1024 og det
er bedre end mit gamle SB Live! 1024. Den eneste hage ved det er, at det kun
understøtter digital 4.1 lyd, så vil man have ægte Dolby Digital 5.1 lyd må
man bruge en ekstern forstærker med digital dekoder.. Men Terratec lancerer
et nyt fuldt 5.1 kompatibelt lydkort i juni

---
Mvh. Anders