SCSI kort til Linux
Fra : Michael Ravn

Dato : 25-11-00 11:41

Jeg har installeret Corel Linux, og skal nu bruge en SCSI-driver til
mit SCSI-kort, Adaptec AVA 1505. Til det har jeg downloaded, fra
linuxdriver.com, AHA152x; men den ser ud til at skulle kompileres
Hvordan gør man dette?
Michael Ravn

Fra : frank damgaard

Dato : 25-11-00 19:27

Michael Ravn <mravn@imageREMOVE.dk> wrote:
> [...]
> mit SCSI-kort, Adaptec AVA 1505. Til det har jeg downloaded, fra
> linuxdriver.com, AHA152x; men den ser ud til at skulle kompileres

Egentlig er 152x standard i kernen, så du skal blot oversætte
en standardkerne ( se evt. http://www.sslug.dk/linuxbog )

Jeg ved ikke med Corel Linux, men muligvis den kan blive
installeret under istallation (eller bagefter).

Ellers er den normalt med de fleste linux distrubutioner under
installationen hvis man husker at tilføje den og give IRQ og IO parametre
da den ikke kan autodetektes. (det er en meget gammel chip)

--
Frank Damgaard

Fra : N/A

Dato : 26-11-00 00:22

Fra : Michael Ravn

Dato : 26-11-00 00:22

On Sat, 25 Nov 2000 19:05:38 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

>Proev som root at skrive
>lsmod
>hvis der er en linie med aha152x, som er driveren allerede koerende ellers
>saa proev at skrive
>insmod aha152x

lsmod viser at driveren ikke er kørende, og indsmod aha152x medfører
at den skriver noget i retning af ikke eksisterende module.
Kan man ikke installere den driver man har downloadet på een eller
anden måde? Hvor skal man lægge filen henne? Skal man ikke skrive
compile eller sådan noget?
Michael Ravn