tv kort
Fra : Michael Nielsen

Dato : 27-05-01 16:00

Hej ng

Jeg kunne godt tænke mig at se tv på min pc og kunne se pc på mit tv! Er der
en total løsning eller skal man have fat i to "ting"?

Michael

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 27-05-01 17:49

"Michael Nielsen" <dat00113@edu.bornesko.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng
>
> Jeg kunne godt tænke mig at se tv på min pc og kunne se pc på mit tv!
Er der
> en total løsning eller skal man have fat i to "ting"?

Må jeg anbefale et ASUS AGP-V7700 GeForce2 GTS
w./TV-Out/Video-In/TV-Tuner
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577899

Sådan en fætter koster omkring de 2500 - hvis du skal have storebroderen
med 64 Mb, må du slippe 3400.

mvh
Peter

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-05-01 18:17

Hej Peter

Hvilken opløsning kan det grabbe billeder i ?
(Pixelwiev's tilsvarende er elendigt!)

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 27-05-01 18:59

Hej Michael,

> Hvilken opløsning kan det grabbe billeder i ?
> (Pixelwiev's tilsvarende er elendigt!)

Tja...Nu har jeg ikke selv kortet men så vidt jeg ved, kan det grabbe
stillbilleder i 1760x1440 og video i 704x576.
Kvaliteten af billederne kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om, men
efter hvad jeg har hørt, så er den ikke så ringe endda.

mvh
Peter

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 27-05-01 18:57

Jeg har et tv-tuner-kort fra Bilka til 500kr, det virker ganske fremragende.
Kan optage i halv pal format dvs. 384x288. Desuden kan man se txt-tv, og der
er fjernbetjening med. Billedet er godt og klart. Driverne jeg fik med var
elendige, men efter at havde opdateret fra nettet virker kortet
upåklageligt. Kortet hedder Avermedia TV98.

Jimmy!

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 27-05-01 19:04

"Jimmy Marcus Larsen" <wario@obel.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
var
> elendige, men efter at havde opdateret fra nettet virker kortet
> upåklageligt. Kortet hedder Avermedia TV98.

Dette kan jeg som tidligere computer-sælger i Bilka godt tilslutte mig.
Kortet er faktisk overaskende godt at se TV på, men det har jo ingen
videoudgang, sådan sådan som spørgeren efterlyser.

mvh
Peter

Fra : John Joe

Dato : 27-05-01 19:19

> [...]
der
> en total løsning eller skal man have fat i to "ting"?

Du kan enten købe et kort der udelukkende er til TV, eller et som
falkredderen foreslår, som er et hurtigt 3D-grafikkort, der samtidig har en
TVfunktion. Hvis du ikke spiller 3D spil el. giver du mange penge for noget
du ikke bruger.

tjek www.edbpriser.dk

Fra : Al

Dato : 28-05-01 17:40

> [...]
der
> en total løsning eller skal man have fat i to "ting"?

Jeg ville købe et grafikkort med TV udgang der passede til mine behov, og så
købe en TV tuner ved siden af. Så kan du også opgradere dit grafikkort
senere uden at miste tv tuneren + (mig bekendt) følger der ikke
fjernbetjening med til et grafikkort.

Det er hvert fald hvad jeg har tænkt mig at gøre
Har kig på et LifeView: FlyVideo 98, nogen der kender noget til dette mærke?

Al

Fra : Karsten Olesen

Dato : 28-05-01 20:16

> [...]
der
> en total løsning eller skal man have fat i to "ting"?

________________________

Jamen du HAR jo allerede den ene ting..dit grafikkort.
Køb et TV kort..eks. TerraTec TValue...

Fin kvalitet og god software.
Du kan bruge PC som video og især
med DIVx CODEC'et kan du optage
og komprimere i realtime uden hak...men
kræver CPU kraft i mængder.

Ellers dejlig software med navne på
TV stationerne og Text TV med hukommelse
så de går stærkt at surfe på Txt-tv...
Du kan selv vælge font mv. til Txt-tv-delen

MVH

Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 29-05-01 11:24

> Fin kvalitet og god software.
> Du kan bruge PC som video og især
> med DIVx CODEC'et kan du optage
> og komprimere i realtime uden hak...men
> kræver CPU kraft i mængder.

Hvilken kvalitet kan en 550 MHz celeron klare?

Fra : Mogens

Dato : 29-05-01 13:01

On Tue, 29 May 2001 12:23:54 +0200, "Birger Stanford Mondeo"
<rerstesdrtdrst@sdrtsredtsdrtsdret.com> wrote:

>Hvilken kvalitet kan en 550 MHz celeron klare?

Faktisk slet ikke så ringe endda. Har selv optaget en del video
med et Terratec kort og en Celeron 533. Med nogle codecs
vil den droppe nogle frames, men med andre går det fint.
Nu er det et stykke tid siden jeg har prøvet det, så jeg kan
ikke lige huske hvilken gav det bedste resultat.

Mvh Mogens