HelixGnome/Sawmill irritationsmomenter
Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 24-11-00 12:31

Hej
Jeg har installeret fra helixcode.com, og der er et par ting, der
ittiterer mig gevaldigt: Når jeg fra et terminal-vindue starter fx emacs
(eller vælger new message i Netscape), så popper emacs-vinduet frem og
ligger ovenpå, men vinduet modtager ikke mine tastetryk, og med Alt-Tab
skal jeg cycle hele vejen rundt, for vinduet ligger åbenbart sidst i
listen. Jeg har kigget på 'Focus behavior' under Sawmill i Settings,
men jeg har ikke fundet den kombination af krydser, der skal sættes for
at det virker. ('Focus windows when they are first displayed' ændrer det
ikke)

Og en anden ting: Når jeg klikker på rammen af et vindue, så popper det
frem, men igen får det ikke fokus.. Jeg har igen prøvet forskelligt, men
intet ser ud til at hjælpe.
(jeg skulle mene, at 'Does Click-to-focus mode pass the click through
to the window' burde gøre en forskel her, men...)

Kender nogen nogen løsninger på disse irritationsmomenter?

--
/Morten
I went to a restaurant that serves "breakfast at any time."

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-11-00 12:45

Morten> Hej Jeg har installeret fra helixcode.com, og der er et par
Morten> ting, der ittiterer mig gevaldigt: Når jeg fra et
Morten> terminal-vindue starter fx emacs (eller vælger new message i
Morten> Netscape), så popper emacs-vinduet frem og ligger ovenpå, men
Morten> vinduet modtager ikke mine tastetryk, og med Alt-Tab skal jeg
Morten> cycle hele vejen rundt, for vinduet ligger åbenbart sidst i
Morten> listen. Jeg har kigget på 'Focus behavior' under Sawmill i
Morten> Settings, men jeg har ikke fundet den kombination af krydser,
Morten> der skal sættes for at det virker. ('Focus windows when they
Morten> are first displayed' ændrer det ikke)

Morten> Og en anden ting: Når jeg klikker på rammen af et vindue, så
Morten> popper det frem, men igen får det ikke fokus.. Jeg har igen
Morten> prøvet forskelligt, men intet ser ud til at hjælpe. (jeg
Morten> skulle mene, at 'Does Click-to-focus mode pass the click
Morten> through to the window' burde gøre en forskel her, men...)

Morten> Kender nogen nogen løsninger på disse irritationsmomenter?

Hvilken version bruger du? Jeg havde samme problem med 0.33 men så kom
0.33.1 og den gør det fint nok for mig, og iflg. apt-get så er det
stadig den nyeste version... så den vil jeg foreslå at du finder hvis
ikke allerede du bruger den.

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Allan Olesen

Dato : 24-11-00 20:41

Thomas Rasmussen <simpsons@kom.auc.dk> wrote:

>Hvilken version bruger du? Jeg havde samme problem med 0.33 men så kom
>0.33.1 og den gør det fint nok for mig

Det er efterhånden mit indtryk, at focus-opførselen ændrer sig, hver
gang der kommer en ny version af gnome. Det er en anden god grund til
at betragte skidtet som legetøj.

(Den første gode grund er den manglende forsinkelse på åbning af
undermenuer.)

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Kent Friis

Dato : 24-11-00 20:48

Den Fri, 24 Nov 2000 20:41:15 +0100 skrev Allan Olesen:

> [...]
>at betragte skidtet som legetøj.
>
>(Den første gode grund er den manglende forsinkelse på åbning af

Jeg har stadig ingen problemer med Gnome, men derimod har windows en
fandens irriterende forsinkelse på undermenuerne.

Mvh
Kent
--
Nu med egen hjemmeside på http://www.celebrityshine.com/~kfr/