Jørgen Poulsen og krigskonventionerne
Fra : Trans

Dato : 08-05-05 11:29

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=573266/
»Hverken regeringen eller Folketinget har klart og utvetydigt sagt, at
konventionerne også gælder de fanger, der er taget i terrorkrigen og
nu blandt andet sidder i USAs fangelejr på Guantanamobasen. Når man
tilsidesætter konventionerne, så sætter man også scenen for
overtrædelser,« fastslår Jørgen Poulsen.

Det fremgår af krigsfangekonventionen selv, at personer, der er taget
som terrorister (dvs. franc tireurs), ikke nyder beskyttelse under
konventionen. Det er i denne forbindelse ligegyldigt, hvad den danske
regering og det danske folketing siger.

Mange i Danmark er ikke klar over, at man selv skal overholde
krigskonventionerne for at nyde beskyttelse under dem. Aarsagen hertil
er i første ræke, at Dansk Roede Kors har tilsidesat en af sine
formålsparagraffer, som siger, at organisationen har til formål at
oplyse om Geneve-konventionerne.

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 08-05-05 12:02

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> Dansk Roede Kors har tilsidesat en af sine formålsparagraffer

Var det for svært at finde ø-tasten.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 08-05-05 15:38

On Sun, 8 May 2005 13:01:39 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Var det for svært at finde ø-tasten.

Måske har han et US-keyboard

Fra : Per Rønne

Dato : 08-05-05 16:19

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Måske har han et US-keyboard

Men han kunne nu godt finde å ? Men ok, måske har han spildt whiskey på
tastaturet, så ø-tasten ikke længere virker
--
Per Erik Rønne

Fra : G B

Dato : 09-05-05 00:02

Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Måske har han et US-keyboard

Nej, han bruger verdens mest geniale OS: MacOS X.

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Svend

Dato : 08-05-05 16:21

On 8 May 2005 03:29:07 -0700, "Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
>er i første ræke, at Dansk Roede Kors har tilsidesat en af sine
>formålsparagraffer, som siger, at organisationen har til formål at

Jørgen Poulsen er en levebrøds humanist.

Man spørge sig selv om Jørgen Poulsen ville være en ligeså glødende
humanist uden de fede indtægter fra de organisationer han er
involveret i.

Fra : Trans

Dato : 08-05-05 16:38

Alucard wrote:

> Måske har han et US-keyboard

Ja, der er ikke taster for de specielt danske og norske bogstaver. Jeg
siddeer på en internet cafe. Man kan få de danske bogstaver frem ved
at bruge alt-numeric keyboard. Men jeg kan ikke huske kombinationerne.
Man kan også kopiere fra eksisterende meddelelser.

De samme problemer gør sig gaeldende for en lang raekke andre sprog
end engelsk.

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 08-05-05 17:06

> [...]

> Man kan også kopiere fra eksisterende meddelelser.
>
> De samme problemer gør sig gaeldende for en lang raekke andre sprog

Problemet kan løses ved QuicKeys.

Men det er naturligvis caféejerens problem, ikke dit.
--
Per Erik Rønne

Fra : Trans

Dato : 08-05-05 16:44

Svend wrote:

> [...]
> ligeså glødende
> humanist uden de fede indtægter fra de organisationer han er

Jeg finder det enormt irriterende, at han giver fejlagtige oplysninger
om, hvem der har krav på beskyttelse under krigsfangekonventionen,
når Dansk Rødek Kors netop har til formål at sprede oplysning om
krigskonventionerne.

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 08-05-05 17:06

> [...]

> om, hvem der har krav på beskyttelse under krigsfangekonventionen,
> når Dansk Rødek Kors netop har til formål at sprede oplysning om

Deri ligner han jo så Morten Kjærum.
--
Per Erik Rønne