Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Akut hjælp søges til "Beregn skatten" på T~
Fra : Tine Kristiansen

Dato : 08-05-05 18:06

Hej,

Jeg sidder netop og roder med nogen tal på Told og Skat's hjemmeside. Jeg
vil se hvad jeg får ud af at lægge nogen flere renteudgifter ind på min
selvangivelse.

Når jeg lægger tallene ind, så ender jeg ud med at få en restskat ud af
resultatet ?? Hvordan kan det lade sig gøre ?
Jeg ved at de tal den tager er med udgangspunkt i 2004 opgørelsen (og der
fik jeg penge tilbage), men den burde vel ikke kunne fortælle mig at jeg har
restskat når året ikke er gået endnu ???

Jeg ville ind og se hvad mit fradrag ville stige med hvis jeg rettet mine
renter til - men jeg synes ikke jeg finde der oplysninger - kun at jeg har
restskat !!!! Hvad gør jeg forkert ??

Håber I kan hjælpe mig på en søndag aften hvor Told og Skat har lukket :0)

Hilsen
Tine

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 08-05-05 18:12

Hej igen,

Fik selv løst mit problem vedr. restskatten, idet det var skatten for 2004
jeg beregnede.... Og da jeg fjernet et andet fradrag, så gav det jo en
restskat.

Men hvordan beregner jeg skatten for 2005 ? Der står på deres hjemmeside, at
man bør gennemføre beregn skatten før man ændre, så man finder ud af om der
grund til ændringer - men jeg kan ikke lige finde det.....

Håber igen at nogen kan hjælpe.

Hilsen
Tine

Fra : Janus

Dato : 08-05-05 19:39

Klip

> [...]
> der
> grund til ændringer - men jeg kan ikke lige finde det.....

Klip

Du går ind under TastSelv borger og under beregn skatten vælger du Beregn
skat og skattekort 2005

Her skal du så indtaste alle dine nuværende indtægter og fradrag jævnfør dit
nuværende skattekort m.v. Hvis du trykker på beregn, når du har tastet ind,
skulle du gerne få samme trækprocent og fradrag som dit nuværende skattekort
(Du må ikke udfylde feltet
Udfyldes kun ved ændring af skattekort i løbet af 2005).
Ved at starte med det er du sikker på, at du har udfyldt alle felter korrekt
(medlem af folkekirke m.v.)

Herefter retter du dine tal til det korrekte og udfylder punkterne under
Udfyldes kun ved ændring af skattekort i løbet af 2005).
Her kan du så se dit nye fradrag og trækprocent og dermed om der er grund
til at ændre det.

Med venlig hilsen

Janus