Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Udlandske bankers oplysningspligt.
Fra : L. Jensen

Dato : 08-05-05 12:24

Hvis man opretter en bankkonto i udlandet:

Så er der nogle banker eller lande der har oplysningspligt, men hvad
betyder
det?

-Der er nogle lande der oplyser alt til den Danske Stat automatisk:
hvilke?

-Så er der lande som har oplysningspligt (men det er vist KUN når de
bliver
spurgt): hvilke?

-Så er der lande der ikke oplyser noget: hvilke?

evt. andre muligheder?

Mvh
L.

Den har indtil videre sparet mig for at få 20368 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-05-05 13:39

In article <FGmfe.168$4B4.8@news.get2net.dk>, L. Jensen wrote:
> [...]
> bliver
> spurgt): hvilke?
>
> -Så er der lande der ikke oplyser noget: hvilke?

Malaysia, Schweitz

> evt. andre muligheder?

For hvad ? Hvis det er for skatteunddragelse eller anden svindel og bedrageri,
så hører dit spørgsmål ikke hjemme i et offentligt forum, men nede på den
lokale bodega.

Fra : Jens Knudsen

Dato : 09-05-05 23:03

"L. Jensen" <donotwritehere@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis man opretter en bankkonto i udlandet:
>
> Så er der nogle banker eller lande der har oplysningspligt, men hvad
> betyder
> det?

Italien oplyser ikke noget - men banken trækker omgående 15 procent fra
rentetilskrevningen i skat.
Du skal huske at medtage formuen på din italienske selvangivelse, gør du
ikke det bliver formuen inddraget af staten.

vh JK