/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
Poliovaccine
Fra : Eva


Dato : 08-05-05 16:53

Hej NG

Jeg har en søn, der skal vaccineres for polio snart. Da mine piger var små
fik de poliodråber. Jeg mener at have fået at vide, at poliodråber på en
sukkerknald er blevet afskaffet, og børnene nu istedet for vaccinen med
sprøjte.
Er det korrekt?

Mvh
Eva



 
 
Holst (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 08-05-05 17:09


Eva wrote:

> Jeg har en søn, der skal vaccineres for polio snart. Da mine piger var små
> fik de poliodråber. Jeg mener at have fået at vide, at poliodråber på en
> sukkerknald er blevet afskaffet, og børnene nu istedet for vaccinen med
> sprøjte.
> Er det korrekt?

Det var levende poliovirus, man fik via sukkerknalden. Det er man vist
holdt op med for et par år siden, så der i dag udelukkende vaccineres
med dræbt virus og ikke med både levende og dræbt poliovirus som tidligere.

Jeg ved, at de indledende poliovaccinationer gives med sprøjte, men om
den sidste, der tidligere var levende virus, i dag også gives med
sprøjte, ved jeg ikke. Men jeg vil gå ud fra det.

Men ellers spørg din læge.

Ukendt (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-05 17:50

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:427e3611$0$89859$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har en søn, der skal vaccineres for polio snart. Da mine piger var små
> fik de poliodråber. Jeg mener at have fået at vide, at poliodråber på en
> sukkerknald er blevet afskaffet, og børnene nu istedet for vaccinen med
> sprøjte.
> Er det korrekt?

Hvor gammel er din søn ?
Det er rigtigt at sukkerknalden, som bl.a. blev givet i 3 års alderen er
afskaffet, og barnet nu i stedet vaccineres som 5 årig. Dvs. at der kun er
en børneundersøgelse nu, når barnet fylder 3 år.
Kan så ikke lige huske om det er polio barnet vaccineres for som 5 årig, da
vaccinationsprogrammet er lavet om flere gange i de 12 år vi har haft børn -
men spørg lægen.
Der er også flere af vaccinerne, der er lagt sammen af dem barnet får, før
de fylder 1 år...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



Eva (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 08-05-05 19:43



> Hvor gammel er din søn ?

Han bliver 2 år på onsdag



karsten & Pia (09-05-2005)
Kommentar
Fra : karsten & Pia


Dato : 09-05-05 06:44


"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:427e5e04$0$89821$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
>> Hvor gammel er din søn ?
>
> Han bliver 2 år på onsdag
>
>

Så skal han slet ikke vaccineres, det er kun en undersøgelse, vægt og højde.
Han skal først vacc. næste gang når han er 5 år (hvis han altså har fulgt
vacc. programmet hidtil).

MVH Pia



Ukendt (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-05-05 06:49

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:427e5e04$0$89821$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> > Hvor gammel er din søn ?
>
> Han bliver 2 år på onsdag

Hjertelig tillykke med det.

Ifølge Ibens link ser det jo så ud til, at han allerede har fået sine
poliovacciner før han blev et år, og så først skal revaccineres igen som 5
årig.

Vores dattter på 5 år, fik i november sin 5 års vaccine. Det tog hun rigtig
pænt. Vores 12 årige søn blev vaccineret i januar. Det var han ikke meget
for, men det var vist ikke så slemt, som han havde frygtet.

De skal forøvrigt også vaccineres, når de fylder 15 år. Kan dog ikke lige
huske for hvad....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



Eva (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 09-05-05 13:00


"> > > Hvor gammel er din søn ?
> >
> > Han bliver 2 år på onsdag
>
> Hjertelig tillykke med det.
>
> Ifølge Ibens link ser det jo så ud til, at han allerede har fået sine
> poliovacciner før han blev et år, og så først skal revaccineres igen som 5
> årig.

Hurra for det! -Og tak for hjælpen!

Mvh
Eva



Søren G. (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren G.


Dato : 17-05-05 14:26


"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message
news:427efaad$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> De skal forøvrigt også vaccineres, når de fylder 15 år. Kan dog ikke lige
> huske for hvad....

Tror du ikke at du mener MFR 2 vaccinen som gives når de er 12 år ? Jeg
mener ikke at der ligger nogen vaccine så sent.

--
Søren



Ukendt (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-05 14:31

"Søren G." <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse
news:4289f0e3$0$63631$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message
> news:427efaad$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > De skal forøvrigt også vaccineres, når de fylder 15 år. Kan dog ikke
lige
> > huske for hvad....
>
> Tror du ikke at du mener MFR 2 vaccinen som gives når de er 12 år ? Jeg
> mener ikke at der ligger nogen vaccine så sent.

Nej. Vores søn på 12 år, var nede og få sin MFR 2 vaccine, og så sagde de at
vi skulle komme igen, når han blev 15 år. Kan dog ikke huske, hvilken
vaccine han skulle have som 15 årig. Måske stivkrampe ?
Jeg har dog heller aldrig hørt om den sene vaccine, før lægen oplyste os om
det.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



Søren G. (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren G.


Dato : 17-05-05 15:08


"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message
news:4289f313$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nej. Vores søn på 12 år, var nede og få sin MFR 2 vaccine, og så sagde de
at
> vi skulle komme igen, når han blev 15 år. Kan dog ikke huske, hvilken
> vaccine han skulle have som 15 årig. Måske stivkrampe ?

Det lyder meget sandsynligt. Men den kan jo ligge mange stedet, alt efter
hvornår barnet første gang blev vaccineret imod stivkrampe. (nogle har brug
for det tidligere end andre). *S

> Jeg har dog heller aldrig hørt om den sene vaccine, før lægen oplyste os
om
> det.

Jeg kan heller ikke komme på hvad det skulle være.

--
Søren



Ukendt (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-05 15:22

"Søren G." <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse
news:4289facc$0$63675$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message
> news:4289f313$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Nej. Vores søn på 12 år, var nede og få sin MFR 2 vaccine, og så sagde
de
> at
> > vi skulle komme igen, når han blev 15 år. Kan dog ikke huske, hvilken
> > vaccine han skulle have som 15 årig. Måske stivkrampe ?
>
> Det lyder meget sandsynligt. Men den kan jo ligge mange stedet, alt efter
> hvornår barnet første gang blev vaccineret imod stivkrampe. (nogle har
brug
> for det tidligere end andre). *S

Det har været meget forvirrende med vaccinationerne, af vores to ældste
børn, da vaccinationsprogrammet jo pludselig blev lavet om midt i det hele.
Måske er det derfor, at vores søn også skal vaccineres som 15 årig.

Anyway, så er det da godt, at børn der bliver født i dag, ikke skal stikkes
så meget i, når de er små. Som jeg husker det, så rendte vi jo næsten til
læge hver måned, da vores 2 ældste var under 1 år.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



Iben (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Iben


Dato : 08-05-05 20:32

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:427e3611$0$89859$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har en søn, der skal vaccineres for polio snart. Da mine piger var små
> fik de poliodråber. Jeg mener at have fået at vide, at poliodråber på en
> sukkerknald er blevet afskaffet, og børnene nu istedet for vaccinen med
> sprøjte.
> Er det korrekt?
>
> Mvh
> Eva
>
Hej Eva,

Ja, det er helt korrekt se evt. her http://www.ssi.dk/sw19205.asp - der står
bl.a. at vaccinerne gives "intramuskulært" med en steril éngangssprøjte.

Mvh.
Iben c",)



Eva (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 09-05-05 13:03


> Ja, det er helt korrekt se evt. her http://www.ssi.dk/sw19205.asp - der
står
> bl.a. at vaccinerne gives "intramuskulært" med en steril éngangssprøjte.

Ok, kom lige til at se, at det er et vaccinationsprogram fra sommeren 2004,
men nu er sønneke fra 2003; har han så fulgt samme program?
Eller var det forrige magen til?

Mvh
Eva



karsten & Pia (09-05-2005)
Kommentar
Fra : karsten & Pia


Dato : 09-05-05 14:05

http://www.ssi.dk/sw19205.asp - der
> står
>> bl.a. at vaccinerne gives "intramuskulært" med en steril éngangssprøjte.
>
> Ok, kom lige til at se, at det er et vaccinationsprogram fra sommeren
> 2004,
> men nu er sønneke fra 2003; har han så fulgt samme program?
> Eller var det forrige magen til?
>
> Mvh
> Eva
>
>

Jeg vil bestemt mene han har fulgt det program, men spørg da lægen når nu du
skal derned til 2 års undersøgelse alligevel.

MVH Pia



Eva (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 09-05-05 16:31


> > Ok, kom lige til at se, at det er et vaccinationsprogram fra sommeren
> > 2004,
> > men nu er sønneke fra 2003; har han så fulgt samme program?
> > Eller var det forrige magen til?

> Jeg vil bestemt mene han har fulgt det program, men spørg da lægen når nu
du
> skal derned til 2 års undersøgelse alligevel.

Jo, men jeg vil bare gerne vide det før. Han har virkelige lægeskræk efter
at have været indlagt og et par gange på skadestuen, så er det rart at vide,
hvad man skal forberede sig på...
Jeg skal desuden til en eksamen snart, og han har reageret et par gange på
de intramuskuluære vaccinationer, så derfor skal det helst planlægges så
reaktion / eksamensperiode ikke falder sammen...

Mvh
Eva



Ukendt (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-05-05 18:21

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:427f8296$0

> Jo, men jeg vil bare gerne vide det før. Han har virkelige lægeskræk efter
> at have været indlagt og et par gange på skadestuen, så er det rart at
vide,
> hvad man skal forberede sig på...

Prøv og kig i hans vaccinationskort. Der kan du i hvert fald se, hvilke
vacciner han allerede har fået, og hvilke der mangler + hvornår han skal
have dem der mangler.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



Eva (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 10-05-05 17:03


> > Jo, men jeg vil bare gerne vide det før. Han har virkelige lægeskræk
efter
> > at have været indlagt og et par gange på skadestuen, så er det rart at
> vide,
> > hvad man skal forberede sig på...
>
> Prøv og kig i hans vaccinationskort. Der kan du i hvert fald se, hvilke
> vacciner han allerede har fået, og hvilke der mangler + hvornår han skal
> have dem der mangler.

Det er gjort. Der står han skal have oral polio vaccine når han bliver 2, 3
og 4 år. Jeg blev bare i tvivl, fordi jeg havde fået at vide, at den var
afskaffet, både af en veninde og af lægesekratæren sidst jeg var der (da han
blev 15 mdr.)

Er der ingen herinde, der har børn fra 2003, der har været til 2-års
undersøgelse?

Mvh
Eva



Mette Svangren Gutte~ (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Mette Svangren Gutte~


Dato : 11-05-05 07:10


"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4280dba2$0$50666$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Det er gjort. Der står han skal have oral polio vaccine når han bliver 2,
> 3
> og 4 år. Jeg blev bare i tvivl, fordi jeg havde fået at vide, at den var
> afskaffet, både af en veninde og af lægesekratæren sidst jeg var der (da
> han
> blev 15 mdr.)

Din læge må have haft et lager af gamle vaccinationskort med det gamle
program. Din søn skal IKKE have poliodråber. Han mangler nu kun 2
vaccinationer, nemlig ved 5 års-undersøgelsen og så MFR ved 12 år.

MVH Mette (mor til to 2003-børn)



Eva (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 11-05-05 14:12


"> > Det er gjort. Der står han skal have oral polio vaccine når han bliver
2,
> > 3
> > og 4 år. Jeg blev bare i tvivl, fordi jeg havde fået at vide, at den var
> > afskaffet, både af en veninde og af lægesekratæren sidst jeg var der (da
> > han
> > blev 15 mdr.)
>
> Din læge må have haft et lager af gamle vaccinationskort med det gamle
> program. Din søn skal IKKE have poliodråber. Han mangler nu kun 2
> vaccinationer, nemlig ved 5 års-undersøgelsen og så MFR ved 12 år.
>
> MVH Mette (mor til to 2003-børn)

Ja, den forklaring opklarer mysteriet. Tak skal du have!

Mvh
Eva



Kevin Vilhelmsen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Kevin Vilhelmsen


Dato : 10-05-05 05:59

Eva wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har en søn, der skal vaccineres for polio snart. Da mine piger var små
> fik de poliodråber. Jeg mener at have fået at vide, at poliodråber på en
> sukkerknald er blevet afskaffet, og børnene nu istedet for vaccinen med
> sprøjte.
> Er det korrekt?
>
> Mvh
> Eva
>
>
Ring til lægen.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Eva (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 10-05-05 17:00


> > Jeg har en søn, der skal vaccineres for polio snart. Da mine piger var
små
> > fik de poliodråber. Jeg mener at have fået at vide, at poliodråber på en
> > sukkerknald er blevet afskaffet, og børnene nu istedet for vaccinen med
> > sprøjte.
> > Er det korrekt?
> >
> > Mvh
> > Eva
> >
> >
> Ring til lægen.

Jamen tak for det svar!

Mvh
Eva
> --
> Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen



Søren G. (17-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren G.


Dato : 17-05-05 14:28


"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> wrote in message
news:4280dab5$0$50698$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jamen tak for det svar!

Hvem mener du da ellers der kan give dig et bedre svar end lægen (eller er
det for besværligt) ?

--
Søren



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste