Værdsætter dansk undskyldning
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 05-05-05 09:36

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev
3937 news:lBe8e.113082$Vf.4179638@news000.worldonline.dk

[ ... Jøder kræver officiel undskyldning ... ]

> Ja, det manglede da bare.
>
> Pineligt at man ikke tidligere har erkendt det ...

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s118 Tor 05 Maj (2005, CET) 09.48.52

Værdsætter dansk undskyldning

Israels ambassadør, David Walzer,
værdsætter statsminister Anders Foghs
Rasmussens undskyldning til de jøder,
der blev udleveret af Danmark til
nazi-Tyskland. Han kalder
undskyldningen for "en modig
selvransagelse".

"På vegne af den jødiske stat, Israel,
vil jeg hermed udtrykke stor respekt og
værdsættelse af den beklagelse og
undskyldning de afviste jøder har fået
af Danmark", siger han. Samtidig
påpeger han, at danskere gik langt, da
flere tusinde jøder under krigen blev
reddet til Sverige.

05. maj 07:21 (CET, red.)

=== citat slut ====

Fogh begrundede undskyldningen i går med bl.a. ordene (omtrent):

"... Ellers tager menneskeheden aldrig ved lære ... "

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-05-05 10:28

Jesus-loves-you skrev den 05-05-2005 10:36:

> "På vegne af den jødiske stat, Israel,
> [...]

Nu må alt det der undskylderi da snart have en slutning.

Ja, det var forfærdeligt hvad der skete dengang. Og det er da vist også
blevet undskyldt og angret for de sidste 60 år. Nu må det der næsegrus
sgu snart stoppe.

Hvad med at jøderne starter med at undskylde for de helikopterangreb som
bliver lavet i civile boligområder eller hvad med den mur (som de selv
kalder et hegn... Et hegn af beton hahahahaha) som man bygger tværs
gennem landsbyer og tilstødende nyttearealer.
Tror man da selv på, at den udviser forhandlingsvillighed.

For min skyld kan man godt sætte de der undskyldninger der hvor der er
mørkest, så længe israelerne ikke kan finde ud af at opføre sig bedre
end hvad de selv "forlanger" undskyldninger for.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-05-05 11:46

"Carsten Riis" <.@.> wrote in message
> [...]

> mørkest, så længe israelerne ikke kan finde ud af at opføre sig bedre end
> hvad de selv "forlanger" undskyldninger for.

Jaque Blum, som var den der "forlangte", dvs bad om, en undskyldning på
vegne af de dræbte jøder, er nu altså lige så pæredansk, som du er. Det har
intet med Israel at gøre. At den israelske ambassadør siger må stå for hans
regning.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 05-05-05 13:57

> [...]
har
> intet med Israel at gøre. At den israelske ambassadør siger må stå for

Nu er Jaques Blum altså også formand for det jødiske samfund i Danmark.
Han er næppe specielt neutral i denne sammenhæng. Selvom jeg da nok mener at
en undskyldning til de udviste jøder bør være på sin plads. Inkl en fra
staten Israel der også har sit eget at slås med. Men sagen her viser at vi
bør stå sammen om at give flere asylpladser til de der er forfulgte i
verden. Er der plads til en jøde, da er der også plads til en muhamedaner,
Thi vi følger moralen "at der skal være frihed for Loke som for Thor". Ingen
forskelsbehandling i DK

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 05-05-05 22:15

Poul Nielsen wrote:
> [...]

> også plads til en muhamedaner, Thi vi følger moralen "at der skal
> være frihed for Loke som for Thor". Ingen forskelsbehandling i DK

Sådan Poul. Du rammer lige ind i centrum.

Med en officiel undskyldning for udvisning (som om vi havde nogen som
helst forpligtigelse til at skulle sørge for enhver forfulgt, der banker
på vores dør) har Fogh i sørgelig egenskab af Danmarks statsminister
hængt os alle sammen op på at skulle lukke alle forfulgte ind, som
banker på vores dør.

Lur mig om ikke DF bifaldte denne undskyldning. Har nogen hørt om, at DF
opponerede mod undskyldningen?

Nåmen, enhver der gik ind for undskyldningen gik også ind for et
Danmark, der har dørene på vid gab for enhver forfulgt, der kan banke på
døren.

Det må i sandhed være et problem for nogen af dem, der erklærede sig
positive overfor undskyldningen. For der er millioner og atter millioner
af forfulgte i denne verden.

For god ordens skyld. Det var rigtig dumt at give den undskyldning.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-05-05 12:35

Carsten Riis <.@.> wrote:

> Ja, det var forfærdeligt hvad der skete dengang. Og det er da vist også

Ja, i 90erne undskyldte kirkelederne for 1. korstog, 900 år efter at det
startede. Også selv om man kunne kalde det for en »mod-jihad«.

1095 henvender den østromerske kejser Alexios I Comnenos sig til pave
Urban II om hjælp mod tyrkerne, der truer med at indtage Konstantinopel
{før 1071 havde de end ikke været i Lilleasien}. Urban II indvilliger,
og holder samme år en stor tale på koncilet i Clermont, hvor han
opfordrer kristenheden til at befri Jerusalem fra de vantro.

1096 starter tropper fra England, Frankrig, Tyskland og Danmark {under
ledelse af Svend Estridsens søn, prins Svend af Danmark} mod
Konstantinopel, driver tyrkerne tilbage {1097 falder Svend i Anatolien},
og befrier i 1099 så Jerusalem.

Og det undskylder kirkelederne så ni hundrede år efter. Gad vide hvornår
tyrkerne undskylder slaget ved Manzikert 1071, erobringen af
Konstantinopel 1453 og belejringen af Wien 1683.

Eller araberne alle deres erobringer ...

> For min skyld kan man godt sætte de der undskyldninger der hvor der er
> mørkest, så længe israelerne ikke kan finde ud af at opføre sig bedre
> end hvad de selv "forlanger" undskyldninger for.

Nu er vi da vist ellers ved at få fred dernede. Der mangler kun nogle
detailler om den endelige grænsedragning, nemlig om et {helst}
mageskifte mellem Qalqilya og bosættelser som Ariel, så Israel kan blive
lidt »tykkere« på dets smalleste sted - kun 20 km mellem Middelhavet og
den våbenstilstandslinien fra 1949. Det er der Qalqilya ligger.

Der er faktisk ikke ret mange forhandlinger, der skal falde på plads,
før Ariel Sharon og Mahmoud Abbas kan dele Nobels fredspris.

Vest for sikkerhedshegnet bor der nemlig ingen palæstinensere, og der er
ingen palæstinensiske marker. Her ser jeg naturligvis bort fra
Østjerusalem, har jødisk befolkningeflertal, og hvor kun godt 1‰, en ud
af tusind, valgte at stemme ved det palæstinensiske parlamentsvalg
tidligere på året; dette kan tages som en folkeafstemning om fortsat at
være en del af Israel, med israelsk statsborgerskab og repræsentation i
Knesset, eller at få byen delt af en mur. Og vælgerne foretræk
tydeligvis det første.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 05-05-05 14:46

"Per Rønne" skrev

> [...]
> Konstantinopel 1453 og belejringen af Wien 1683.
>
> Eller araberne alle deres erobringer ...

Interrupt from file ...
4192 news:C1nee.1400$Fe7.30599@news000.worldonline.dk

Godt spørgsmål ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk