tty8
Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 23-11-00 12:15

Kan man på en eller anden måde komme til at se tty8 i noget xterm-agtigt
i X?
Axel

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-11-00 12:28

Axel Eystein Jensen <axel@eystein.dk> writes:

> Kan man på en eller anden måde komme til at se tty8 i noget xterm-agtigt
> i X?

I min xterm(1) står der følgende:

-Sccn This option specifies the last two letters of the
name of a pseudo-terminal to use in slave mode,
plus the number of the inherited file descriptor.
The option is parsed ``%c%c%d''. This allows
xterm to be used as an input and output channel
for an existing program and is sometimes used in
specialized applications.

Men det ser ikke lige ud til at løse dit probelm.

--
"If I had been brought up in a different time [...] perhaps I'd
be totally comfortable in ML and would find C unsafe, a little

Fra : N/A

Dato : 23-11-00 12:52

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 23-11-00 12:52

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Axel Eystein skrev:
>
> > Kan man på en eller anden måde komme til at se tty8 i noget
> > xterm-agtigt i X?
>
> Er det ikke det der hedder xconsole(1)? Eller har du noget andet end
> syslog kørende på tty8?
Jeg tror ikke, at jeg har andet kørende. Hvorfor?
Jeg prøver at kigge på xconsole.
Axel

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 23-11-00 13:00

Axel Eystein Jensen wrote:

> Klaus Alexander Seistrup wrote:
> >
> > Axel Eystein skrev:
> >
> > > Kan man på en eller anden måde komme til at se tty8 i noget
> > > xterm-agtigt i X?
> >
> > Er det ikke det der hedder xconsole(1)? Eller har du noget andet end
> > syslog kørende på tty8?
> Jeg tror ikke, at jeg har andet kørende. Hvorfor?
> Jeg prøver at kigge på xconsole.
> Axel
Øv, jeg har ingen man-sider på xconsole:-/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-11-00 13:09

Axel Eystein skrev:

> Øv, jeg har ingen man-sider på xconsole:-/

Er xconsole installeret?

// Klaus

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 23-11-00 14:24

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Axel Eystein skrev:
>
> > Øv, jeg har ingen man-sider på xconsole:-/
>
> Er xconsole installeret?
Jepper, er det far meget forlangt, hvis jeg be'r om eksempel?
Axel

Fra : Leo Laursen

Dato : 23-11-00 14:52

I artikel <3A1D1A75.8F653E97@eystein.dk>, skrev "Axel Eystein Jensen"
<axel@eystein.dk>:

> Klaus Alexander Seistrup wrote:
>>
>> Axel Eystein skrev:
>>
>> > Øv, jeg har ingen man-sider på xconsole:-/
>>
>> Er xconsole installeret?
> Jepper, er det far meget forlangt, hvis jeg be'r om eksempel? Axel

leo@nagual$ which xconsole
usr/bin/X11/xconsole
/leo@nagual$ dpkg -S /usr/bin/X11/xconsole
dpkg: /usr/bin/X11/xconsole not found.
leo@nagual$ dpkg -S /usr/X11R6/bin/xconsole
xbase-clients: /usr/X11R6/bin/xconsole

så prøv "dpkg -s xbase-clients"
evt "apt-get instal xbase-clients"
Leo

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 23-11-00 15:15

Leo Laursen wrote:

> I artikel <3A1D1A75.8F653E97@eystein.dk>, skrev "Axel Eystein Jensen"
> <axel@eystein.dk>:
>
> > Klaus Alexander Seistrup wrote:

> >> Er xconsole installeret?
> > Jepper, er det far meget forlangt, hvis jeg be'r om eksempel? Axel
>
> leo@nagual$ which xconsole
> usr/bin/X11/xconsole
> /leo@nagual$ dpkg -S /usr/bin/X11/xconsole
> dpkg: /usr/bin/X11/xconsole not found.
> leo@nagual$ dpkg -S /usr/X11R6/bin/xconsole
> xbase-clients: /usr/X11R6/bin/xconsole
>
> så prøv "dpkg -s xbase-clients"
> evt "apt-get instal xbase-clients"
> Leo
Jeg mente et eksempel på, hvordan man bruge xconsole.
--
MVH.
Axel

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-11-00 16:40

Axel Eystein skrev:

>> Er xconsole installeret?
>
> Jepper, er det far meget forlangt, hvis jeg be'r
> om eksempel?

Man-siden er ikke så lang, så mon ikke der er plads til den her?

#v+

XCONSOLE(1) XCONSOLE(1)

NAME
xconsole - monitor system console messages with X

SYNOPSIS
xconsole[-toolkitoption ...] [-file file-name] [-notify]
[-stripNonprint] [-daemon] [-verbose] [-exitOnFail]

DESCRIPTION
The xconsole program displays messages which are usually
sent to /dev/console.

OPTIONS
Xconsole accepts all of the standard X Toolkit command
line options along with the additional options listed
below:

-file file-name
To monitor some other device, use this option to
specify the device name. This does not work on
regular files as they are always ready to be read
from.

-notify -nonotify
When new data are received from the console and
the notify option is set, the icon name of the
application has " *" appended, so that it is evi­
dent even when the application is iconified.
-notify is the default.

-daemon This option causes xconsole to place itself in the
background, using fork/exit.

-verbose
When set, this option directs xconsole to display
an informative message in the first line of the
text buffer.

-exitOnFail
When set, this option directs xconsole to exit
when it is unable to redirect the console output.

X DEFAULTS
This program uses the Athena Text widget, look in the
Athena Widget Set documentation for controlling it.

WIDGETS
In order to specify resources, it is useful to know the
hierarchy of the widgets which compose xconsole. In the
notation below, indentation indicates hierarchical struc­
ture. The widget class name is given first, followed by
the widget instance name.

XConsole xconsole
XConsole text

ENVIRONMENT
DISPLAY to get the default host and display number.

XENVIRONMENT
to get the name of a resource file that overrides
the global resources stored in the RESOURCE_MAN­
AGER property.

FILES
<XRoot>/lib/X11/app-defaults/XConsole - specifies required
resources

SEE ALSO
X(1), xrdb(1), Athena Text widget

AUTHOR