Demonstration i Malmö i går mot "Förvaret"
Fra : Rolf Martens

Dato : 03-04-05 10:53

C:a 300 deltog, mest ungdomar. Aktionen organiserades av
Asylgruppen i Malmö och några andra organisationer, och var
ett led i en internationell aktionsdag 2 april mot den upp-
rörande behandling som asylsökande utsätts för i de "rika"
europeiska länderna.

Deltagarna gick från S:t Knuts torg till "Förvaret", som finns
i vissa byggnader i utkanten av stan som tidigare tillhörde
mentalsjukhuset Malmö Östra Sjukhus. Där hålls asylsökande
inlåsta som i ett fängelse, får bara ha särskilda plastskor på
sig och får vara utomhus max 1 timme på en taggtrådsinhägnad
plats. Att detta "Förvar" och fem likadana till finns i Sverige,
med sammanlagt 4440 inspärrade i, är säkert okänt för
många.

På banderoller i demonstrationen stod det: "Stäng förvaret -
Öppna gränserna - Släpp solidariteten fri", "Att söka asyl är
en mänsklig rättighet - Stoppa kriminaliseringen av
flyktingar!" "Romans på gång! Göran Persson flörtar med
nazismen", "Ner med Fort Europa", "Amnesti åt alla gömda
flyktingar!".

En mycket berättigad och nödvändig demonstration, livfullt
genomförd också.

Rolf M.
www.rolf-martens.com

Fra : Edvin Vik

Dato : 03-04-05 11:12

On Sun, 03 Apr 2005 09:53:01 GMT, "Rolf Martens"
<rolf.martens@comhem.se> wrote:

>svenskepsykopatbermen:
>"Göran Persson flörtar med nazismen"

Det er deilig å være svenskepsykopat.

Sverige, psykopaters fødeland (for ikke å si kujoners fødeland)
http://www.antipsykopat.info/content/view/114/59/

Edvin Vik
www.antipsykopat.info
Because it is based on denial of truth anti-racism very quickly became
the refuge of scoundrels, a stronghold of licensed abuse, bigotry and
lies - Jim Kalb

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-04-05 06:42

Fra : Torkill Bruland

Dato : 05-04-05 07:53

Rolf Martens wrote:

> Der har vi i hvert fall en som ikke bare flørter med nazismen,
> men som allerede er i seng med den. Ikke hørt tales om 9 april
> eller 1940-45, Edvin Vik?

Det 8. bud: DU SKAL IKKE LYVE! Du skal ikke vitne falskt
mot din neste. Dette betyr at vi ikke skal fortelle usannheter om
andre, spre rykter eller lyve. Et rykte kan såre den vi forteller om.
Rykter har en tendens til å vokse, og det er vanskelig å stoppe
dem. Derfor - ikke fortell historier om andre. Hvis du lurer på noe
så spør personen det gjelder direkte. Det er den beste måten å
gjøre det på. Svar ærlig hvis noen spør deg om ulike forhold,
men husk at du ikke skal såre noen. Hvis noen har en stygg
nese behøver du ikke si det til dem, da blir de jo lei seg.
http://www.nuk.no/arken/artikler/ti_bud.htm

--
Torkill

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 05-04-05 07:55

I fullt alvor ytret Torkill Bruland:

>Det 8. bud: DU SKAL IKKE LYVE! Du skal ikke vitne falskt
>mot din neste. Dette betyr at vi ikke skal fortelle usannheter om
>andre, spre rykter eller lyve.

Snedig at du presiserer dette.
:)

--
Lykke er å vite hva som gjør en ulykkelig -
og makte å gjøre noe med det.

Fra : Håvard

Dato : 12-04-05 07:38

Edvin Naggumryggpisseren Vik <edvinvik@online.no> wrote:

> Det er deilig å være svenskepsykopat.

Den venstrevridde spammersvensken vs. den Holocaustfornektelsesaktige
Naggumryggpisseren! Dette blir bra

> Sverige, psykopaters fødeland (for ikke å si kujoners fødeland)
> http://www.antipsykopat.info/content/view/114/59/

Hørte jeg "jukk, jukk, piss, piss (som Niagara Falls opp-ned)", og så
"*spark*, piiiiv, piiiiv, *grrr*"?

--
En gang Antipsykopat, alltid Naggumbenjukker

I følge antipsykopatene støtter man automatisk motstanderen til den man kritiserer, selv om man ikke har uttalt seg om motparten.
Antipsykopatene sier: "Kritiserer du Bush, så støtter du automatisk Saddam!"

Fra : Georg Lavik.

Dato : 04-04-05 14:25

wrote:

> [...]
>flyktingar!".
>
>En mycket berättigad och nödvändig demonstration, livfullt

Idiotene har vært fri hele tiden.....

Georg Lavik
____________
"I tider med bedrag som dagens orden,
er det en revolusjonær handling å si
sannheten".

George Orwell
_____________

Viktige linker:

http://www.tellthechildrenthetruth.com/AminAlHusseini.htm
http://fomi.ytring.dk/Norge.htm

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-04-05 06:52

Fra : Georg Lavik.

Dato : 12-04-05 14:09

wrote:

> [...]
>flyktingar!".
>
>En mycket berättigad och nödvändig demonstration, livfullt

Idiotene marsjerer og idiotene forsvarer marsjen. Sett den svenske
jegerbataljonen til opprydding straks, så har dere muligens en sjanse
til å overleve Ragnarokk.

Georg Lavik
____________

Fra : Rolf Martens

Dato : 14-04-05 10:36

Fra : Håvard

Dato : 29-04-05 00:13

On Thu, 14 Apr 2005 09:36:27 GMT, Rolf Martens
<rolf.martens@comhem.se> wrote:

> Det må du vel forstå, Georg, att det blir sånne som du som
> blir opprydda, også av militærene her (og i gamle Norge osv
> osv) - de aller fleste av dem er jo nettopp *ikke* noen
> idioter heller.

Da jeg var i militæret hadde vi en kommandør som stadig snakket om å
skyte kommunister. Applausen runget fra ivrige unge menn i uniform og
med skarpladde våpen.

Lykke til med å få militæret over på din side, røde mann...

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 29-04-05 04:01

"Håvard" <anti@anti.anti.anti.invalid> skrev i melding
> [...]

> Da jeg var i militæret hadde vi en kommandør som stadig snakket om å
> skyte kommunister. Applausen runget fra ivrige unge menn i uniform og

Selvsagt. Det militæres oppgave er jo å forsvare Norges fred og sikkerhet.
Og på den tiden var kommunistene en reell fare for dette. På samme måte som
nazistene var en reell fare for vår fred og sikkerhet en del år tidligere.

Fra : Rolf Martens

Dato : 29-04-05 05:48

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 29-04-05 08:28

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i melding
> In article <trhce.5872$4c.817162@juliett.dax.net>, brumlenospam@tele2.net
> says...

> Du mener nok med "kommunister" den daværende sovjetiske
> sosialimperialismen (60-årene fram til 1991) og dens
> tilhengere. Og da har du rett, om disse *såkalte*
> "kommunister". Men de faktiske kommunistene, i Norge
> og Sverige osv dengang, betraktet det tverimot som viktig
> å stötte disse (riktignok borgerlig styrte) landene mot
> den angrepstrussel som fantes fra Sovjetunionens side og som var
> ganske overhengende i mitten av 70-årene.

Mulig dette gjaldt på 70-tallet. Selv fikk jeg på den tiden det vemodige
brev fra forsvaret om at jeg ikke lengre behøvde foreta meg noe som helst i
tilfelle krig eller mobilisering.......

Men på 50-tallet, da vårt "forsvar" fortsatt var temmelig primitivt, var
russiskvennligheten blant i alle fall de kommunistene jeg traff på, til å ta
og føle på. De skrøt gjerne etter 3 halvliteren av "At nå kommer gutta snart
fra Øst, og hva skal Marinen da greie med den ene fregatten og to små
mineleggere på hele den nordnorske kysten?" For ikke å snakke om tiden etter
"Sputnik" Og de skrøt kraftig av det russiske etterretningsvesenet, "som
hade bedre kart over Norge enn vi hadde selv", noe som medførte at jeg på
90-tallet lurte på hvor lenge det ville gå før Russland og Norge byttet
kart. (Nedturen kom da jeg fikk se russernes kart over Oslo, som desidert
var dårligere enn Sporveiens.)

Men uansett. Det hjelper ikke bare å bytte navn og endre noen detaljer i
ideologien, så lenge de viktigste hovedtrekkene er i behold. Det som jeg
tar ansvar fra på grunn av dets umenneskelighet er troen på at man først
får et bedre liv etter samfunnsomdannelsen. Og en fanatisk avstandstagen
fra borgerskapet, og de som selv har opparbeidet seg fra dårligere kår til å
bli grusomme kapitalistiske utbyttere som selv eier en jordflekk eller en
lastebil.

Og denne stempling av individets håp og ønskedrømmer som "urealistiske"
fordi det enkelte individ ikke har noen, og heller ikke bør ha noen
muligheter for å skape bedre leveforhold for seg selv og sine.

Menneskene vurderes ut fra sin "klassetilhørlighet" og ikke ut fra sine
personlige egenskaper.

..

Fra : Rolf Martens

Dato : 29-04-05 05:44