Beskære en string
Fra : Thomas P

Dato : 27-05-01 10:09

Nu har jeg efterhånden kigget et godt stykke tid i php manualen under string
function, men har desværre ikke fundet nogen funktion, til at beskære en
string til fx 100 karakterer eller 15 ord. Hvis der ikke findes en direkte
funktion, har jeg i så fald ikke lige grejet hvordan jeg kan sætte de andre
funktioner sammen for at udføre det jeg gerne vil

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Allan Houmark Peders~

Dato : 27-05-01 10:17

"Thomas P" <blomme@post.com> wrote in message
> [...]
andre
> funktioner sammen for at udføre det jeg gerne vil

Funktionen der kan gøre det for dig hedder substr($originalstreng,
startplads, antaltegn);
Den kan du bruge til at tage de første 100 tegn, husk at det er et array, så
du skal nok starte
ved 0.

Held og lykke

/Allan P

Fra : Thomas P

Dato : 27-05-01 10:43

> [...]
> startplads, antaltegn);
> Den kan du bruge til at tage de første 100 tegn, husk at det er et array,

Mange, mange tak ! Det var lige det jeg skulle bruge

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Anders Johannsen

Dato : 27-05-01 14:11

> Nu har jeg efterhånden kigget et godt stykke tid i php manualen under
> string function, men har desværre ikke fundet nogen funktion, til at
> beskære en string til fx 100 karakterer eller 15 ord.

Nåh ... 100 _tegn_

Du kan vel få de 15 første ord således:

   $slice = implode(" ", array_slice(explode(" ", $string), 0, 15));

/A