hjælp til problem med javascript
Fra : Morten gilarska

Dato : 08-05-05 09:43

Hej
Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe jeg skriver i men jeg
prøver alligevel...

kan man åbne en jar fil som man har hentet på nettet?
hvis man kan, hvilke programmer skal man så bruge til det og hvor
kan man finde dem?

Mvh. Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 08-05-05 12:55

Morten gilarska <mgilarska@mail.dk> writes:

> Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe jeg skriver i men jeg
> prøver alligevel...

Det er det ikke, da dit problem ikke er med Javascript, men med
Java. Det er et helt andet sprog.

> kan man åbne en jar fil som man har hentet på nettet?

Det kommer an på hvad du mener med at "åbne" den. En jar-fil
kan være et Java-program. For at køre det skal du skrive
java -jar dinJarFil.jar
(jvf <URL:http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/basics/run.html>,
"JAR Files as Applications").

Jar-filer er egentlig bare zip-filer, så hvis du bare vil se indeni,
så kan du åbne den med dit favorit arkivfils-program.

> hvis man kan, hvilke programmer skal man så bruge til det og hvor
> kan man finde dem?

For at køre en jar-fil skal du bruge Java Runtime Environment. Kan
hentes her: <URL:http://www.java.com:80/en/download/manual.jsp>

For at åbne en zip-fil kan du bruge mange forskellige programmer.
Personligt bruger jeg PowerArchiver:
<URL:http://www.powerarchiver.com/>

XFUT (Followup-To og crosspost) til dk.edb.programmering.java. Det
vil sige at dette indlæg også vises der, og svar vil kun ende der.
Gruppen dk.edb.programmering.java handler om (well, duh) Java :)

Held og lykke.
/L

Fra : Morten gilarska

Dato : 09-05-05 14:27

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> DHTML Death Colors: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>
> 'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Nu har jeg hentet PowerArchiver, men har nu et nyt problem. Når jeg pakker jar
filen ud kommer der 3 filer en fil der slutter på .MF og to der slutter på
class. Nu er jeg interesseret i at få åbnet class filerne, hvad skal jeg bruge
for at gøre det.

På forhånd tak

Fra : Kristian Thy

Dato : 09-05-05 15:07

Morten gilarska wrote:
> [...]
> class. Nu er jeg interesseret i at få åbnet class filerne, hvad skal jeg bruge

Hvorfor bliver du ved med at poste i den gale gruppe når du pænt har
fået at vide at du er forkert på den?

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Morten gilarska

Dato : 09-05-05 15:10

Undskyld, men hvor skal jeg så poste den henne?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-05-05 17:55

Kristian Thy skrev:

> Hvorfor bliver du ved med at poste i den gale gruppe når du
> pænt har fået at vide at du er forkert på den?

Html.dk (som Morten benytter som usenetklient) understøtter ikke
fut og har i øvrigt ikke gruppen dk.edb.programmering.java.

Til Morten: Prøv at bruge et newsprogram (fx Outlook Express,
Dialog eller Agent) og find så gruppen dk.edb.programmering.java.
Du kan også bruge TDC's webportal -
<http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/> - der i modsætning til html.dk
fører alle almindelige grupper i dk.-hierarkiet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 09-05-05 19:40

> [...]
> <http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/> - der i modsætning til html.dk
> fører alle almindelige grupper i dk.-hierarkiet.

Godt svar men du glemte en ting, det er signaturen der fortæller os, at
indlægget kommer fra en bestemt hjemmeside. Så den tager vi lige engang til,
til skræk og advarsel

[quote]
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
[quote]

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-05-05 20:03

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

>Godt svar men du glemte en ting, det er signaturen der fortæller os, at
>indlægget kommer fra en bestemt hjemmeside.

Det står også i headeren.

webdesign
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-05-05 22:20

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Godt svar men du glemte en ting, det er signaturen der
> fortæller os, at indlægget kommer fra en bestemt hjemmeside.

Jeg kan ikke se at det er vigtigt at fortælle hvordan man kan se at
et indlæg kommer fra html.dk. Min pointe er at Morten ikke kan
følge Lasses fut til javagruppen uden at skifte newslæser.
--
Jens Gyldenkærne Clausen