Afbrændt ISA???
Fra : SonofonoS

Dato : 27-05-01 08:52

Hej NG.

Er det muligt at brænde sit ISA slot af på bundkortet? Jeg har problemer med
at windows ikke kan finde mit lydkort. Jeg har disabled onboard-lyden, så
det er ikke problemet. Jeg ha prøvet med to forskellige lydkort, og ingen af
dem kan findes??? Jeg har også nogle små-problemer med selve pc'en, som evt.
kunne være på grund af slotten?

Nogen der har nogle bud??

SonofonoS
ICQ# 106382939

Fra : Preben Larsen

Dato : 27-05-01 09:56

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> dem kan findes??? Jeg har også nogle små-problemer med selve pc'en, som

Hej
Ja det er muligt, jeg havde et p120 board hvor nogen af de nederste slott
var defekt..
et check med omh-meter viste at det var en terminal bane / lodning i
motherboard der var afbrudt...
en lilel stump ledning på bagsiden klarede problemet, og kortet har kørt
3-4 år efter..

mvh
Preben Larsen

Fra : ZiCoN

Dato : 27-05-01 10:08

Jeg har nu den teori at det er lydkortet der er brændt af... jeg har et
netkort der ikke kan findes..... prøv at sætte et andet isa kort i ..

Fra : Gevaldi

Dato : 27-05-01 10:51

"ZiCoN" <zicon@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nu den teori at det er lydkortet der er brændt af... jeg har et
> netkort der ikke kan findes..... prøv at sætte et andet isa kort i ..

[snip]
Jeg har prøvet med to forskellige lydkort, og ingen af
dem kan findes???

Du så åbenbart ikke ovenstående fra SonofonoS orig. indlæg.

Gevaldi

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 27-05-01 12:27

SonofonoS wrote:

> [...]
> dem kan findes??? Jeg har også nogle små-problemer med selve pc'en, som evt.

Det kan være at du skal sætte ISA-kortet op manuelt.
Jeg så en gut i en anden NG. der havde samme problem.

Løsning: Gå ind i Bios, i "PnP/PCI Configuration". Der sætter du
"Resources Controlled By" til "Manual". Så sætter du IRQ 5 til "Legacy
ISA".
Så skulle du være kørende.

Nu jeg tænker over det, var jeg vist selv nødt til at gøre det samme,
dengang jeg kørte med et SB AWE64, selv om det burde være et PnP kort.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Fritze

Dato : 27-05-01 12:29

> [...]
>
> Nu jeg tænker over det, var jeg vist selv nødt til at gøre det samme,
> dengang jeg kørte med et SB AWE64, selv om det burde være et PnP kort.

Det lyder faktisk meget rigitgt det her. Jeg havde selv et ISA netkort på et
tidspunkt, som ikke var PnP. Det skulle man selv sige til Windows at det var
der og hvor og hviulke drivere osv før den kunne finde det.

Fra : Ib Mohn

Dato : 28-05-01 14:21

Absolut kan det det, prøv at flytte lydkortet til et andet slot

--
Ib Mohn
Ib@branel.dk