De borgerlige har erklæret klassekampen dø~
Fra : Jensen

Dato : 12-03-05 12:59

De borgerlige har erklæret klassekampen død, hvorefter de genindføre den
til
foruden for deres egne . dygtige folk
medlemmer af socialdemokratiet gør som jeg stem på Frank og sæt de
borgerlige på porten.

--
Hej fra oz5vib. Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside.

Fra : Lyrik

Dato : 12-03-05 13:18

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til
> foruden for deres egne . dygtige folk
> medlemmer af socialdemokratiet gør som jeg stem på Frank og sæt de
+++++++++++++++++++++++++++++
Der er masser af grund til klassekamp eller rettere sagt at man sætter vagt
ved de rettigheder som "mindstelønnerne" har tilbage.

Enlige mødre på aktivering i meningsløse job væk fra børnene skal have
oprejsning og virkelig hjælp.

Skolebørn uden ordentlig føde skal opfodres på sund nærende kost.

De skamløst rige skal ikke have skattelettelser på bekostning af de
lavtlønnede.

Firmafiduser og import af udlændinge til kineserpriser skal koste
fængselsstraf og fratagelse af firmaregistreringsnummer!

Miljøet skal genoprettes og der skal satses på ren energi.

Miljørigtige køretøjer skal slippe med mindre afgifter.

Pensionister skal ikke straffes økonomisk når de gifter sig.

Hilsen og X-fingre til Frank Jensen

Jens

Fra : Jensen

Dato : 12-03-05 13:34

Jeg krydser finger for Frank.
Der bliver nok at tage fat på efter mange år mørke med Venstre ved magten

Fra : Jesper

Dato : 12-03-05 14:35

Lyrik <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote:

> "Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> +++++++++++++++++++++++++++++
> Der er masser af grund til klassekamp eller rettere sagt at man sætter vagt
> ved de rettigheder som "mindstelønnerne" har tilbage.

Der er squ ikke mange der går til mindstelønnen i dag!

> Enlige mødre på aktivering i meningsløse job væk fra børnene skal have
> oprejsning og virkelig hjælp.

Nylig undersøgelse viser at danske børn er verdens rigeste og mest
priviligerede.

> Skolebørn uden ordentlig føde skal opfodres på sund nærende kost.

Skolemulkt til forældre der sender børnene i skole uden en ordentligt
nærende madpakke!

> De skamløst rige skal ikke have skattelettelser på bekostning af de
> lavtlønnede.

De skamløst rige skaber skamløst mange arbejdspladser og betaler
skamløst meget i skat. Eller måske er du ude på at jage dem ud af landet
(sammen med de danske arbejdspladser)?

> Firmafiduser og import af udlændinge til kineserpriser skal koste
> fængselsstraf og fratagelse af firmaregistreringsnummer!

Amen for that and halleluja!

> Miljøet skal genoprettes og der skal satses på ren energi.

Der skal straks bygges a-kraftværker i Danmark og Barsebäk skal genåbne
den lukkede reaktor.

> Miljørigtige køretøjer skal slippe med mindre afgifter.

For sent, det er allerede tilfældet i dag.

> Pensionister skal ikke straffes økonomisk når de gifter sig.

Pensionen er en social ydelse og der tages højde for at enlige har
større udgifter pr. person end ægtefæller.

> Hilsen og X-fingre til Frank Jensen
>
> Jens

Ditto, så kan sossernes ørkenvandring fortsætte.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 14:38

> Der er squ ikke mange der går til mindstelønnen i dag!

> Nylig undersøgelse viser at danske børn er verdens rigeste og mest
> priviligerede.

Nej, en stor del af børnene er.
Det er ikke ligefrem det du her giver udtryk for.
Der er stadig børn hvis forældre har under 3.000.- at leve af om måneden!
Man taler om et tal på op til 90.000.

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 12-03-05 14:44

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> Det er ikke ligefrem det du her giver udtryk for.
> Der er stadig børn hvis forældre har under 3.000.- at leve af om måneden!

Hvem er "man", hvor er din kilde?

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 14:51

> Hvem er "man", hvor er din kilde?

Du må undskylde, det er et forkert tal.
Talet er selvfølgelig 200.000....

"Red Barnet og Socialforskningsinstituttet anslår i en ny undersøgelse, at
der er 200.000 fattige børn i Danmark. Men det passer ikke, mener
socialminister Henriette Kjær (V): "Børnene har jo tøj på kroppen og tag
over hovedet"

Af: John Peters

Det har nok gibbet lidt i den borgerlige regering, da ikke mindre end to
undersøgelser satte lys på velfærdsstaten Danmark. Rådet for Socialt Udsatte
udkom med en rapport, der optalte omkring 30.000 mennesker under
eksistensminimum, men allerede senere samme dag overgik Red Barnet og
Socialforskningsinstituttet denne konklusion ved at dokumentere sort på
hvidt, at hen ved 200.000 børn i dette land kan betegnes som fattige."

http://www.boernogunge.dk/internet/BoernogUnge.nsf/0/B36E7B19AF497802C1256E210046DC8A?opendocument

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 12-03-05 15:15

> [...]
> Socialforskningsinstituttet denne konklusion ved at dokumentere sort på
> hvidt, at hen ved 200.000 børn i dette land kan betegnes som fattige."

Der står intet om hvad der regnes for fattige, uden det er postilatet om
200.000 fattige børn grebet ud af den blå luft.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 15:28

> Der står intet om hvad der regnes for fattige, uden det er postilatet om
> 200.000 fattige børn grebet ud af den blå luft.

Du har da ellers, hvis min hukommelse ikke svigter mig, selv været med i
debatten herinde i efteråret 2004, hvor den debat også var oppe.
Men måske er det fordi at det ikke passer med dine postulater at du skriver
således!?

Men du kan ved selvsyn læse denne publikation, ikke at jeg tror at det vil
rykke noget hos dig, men du skal dog have muligheden for at få bare et
minimum af fakta, pr. dag.!

http://www.casa-analyse.dk/files/pdf/At_eksistere_eller_at_leve.pdf

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 12-03-05 15:35

> [...]
>
> Men du kan ved selvsyn læse denne publikation, ikke at jeg tror at det vil
> rykke noget hos dig, men du skal dog have muligheden for at få bare et

Citat fra rapporten:

"Lavindkomstgruppen er ikke en opgørelse af, hvilke danskere der er
fattige fx i den forstand, at de ikke har råd til basale fornødenheder
som mad, tøj og husly. De fleste er enige om, at fattigdom i denne
forstand stort set ikke forekommer i Danmark"

Det er mao. ret absurd at tale om fattigdom i Danmark og 200.000 fattige
børn i Danmark.

Jesper

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 16:18

> [...]
> forstand stort set ikke forekommer i Danmark"
>
> Det er mao. ret absurd at tale om fattigdom i Danmark og 200.000 fattige

Og så læste du ikke længere, vel?
For du glemmer dette her...

"Fattigdom har gennem hele historien været forstået på den måde, at man ikke
har de nødvendige materielle ressourcer til at kunne klare sig i det
samfund,

man lever i. Fattigdom er som sådan et socialt problem og adskiller

sig derfor som begreb kvalitativt fra begrebet ulighed. Fattigdom er
imidlertid

et relativt begreb. Ikke at forstå på den måde, at nogle personer og
familier

har langt færre ressourcer end andre. Det kan være alvorligt nok i sig

selv, men det siger alene, at der er ulighed i samfundet, og det er i hvert
fald

i teorien muligt at have ulighed uden fattigdom.

At fattigdom er relativt, skal forstås på den måde, at de fattige ikke kan

opfyldt de materielle og sociale behov, som er nødvendiggjort af netop det

samfund og den tid, de lever i.

Det, at fattigdom er et socialt problem, betyder imidlertid ikke, at alle
sociale

problemer er at betragte som fattigdom. At være fx arbejdsløs eller være

kontanthjælpsmodtager er ikke det samme som at være fattig, ligesom det at

være alkoholiker eller narkoman ikke er det samme som at være fattig.

Derimod kan det at være arbejdsløs eller være kontanthjælpsmodtager i

høj grad være årsag til, at man ikke kan klare sig i samfundet, ligesom det

at man ikke kan klare sig i samfundet kan være årsag til afledte sociale

problemer som fx misbrugsproblemer, ensomhed, manglende socialt netværk

og isolation"

Og endvidere

"

På baggrund af ovenstående kan man sige, at der i fattigdomsdiskussionen

er to centrale begreber, et begreb hvis kerne er eksistensminimum, og et,

hvis kerne er udelukkelse fra den almene livsstil. Disse to begreber
udelukker

ikke hinanden, men supplerer hinanden, idet forskellen mellem dem

kan udtrykkes som forskellen mellem blot at eksistere eller at leve. Som

Erik Jørgen Hansen skriver i rapporten "Fattigdom" (Hansen, 1989) kan

man sige, at hvor det at leve må være en umistelig ret for mennesket, så er

det blot at eksistere til gengæld den absolutte forudsætning for, at det
første

mål overhovedet kommer på tale.

Fordelen ved at fastholde disse to begreber er, at det derved er muligt at

lade fattigdomsbetragtningen omfatte såvel u- og i-lande, hvor begrebet

eksistensminimum har størst relevans i forhold til de mange ulande, mens

udelukkelse fra almen livsstil typisk vil være relevant i forhold til mange
ilande."

ydermere..

"

I den danske socialpolitik taler vi ikke om de fattige, men om de socialt

udstødte eller socialt udsatte. Socialforskningsinstituttet definerede
socialt

udstødte og truede grupper som personer,

"der mere end forbigående enten er ude af stand til at forsørge sig

selv på en for samfundet eller den enkelte acceptabel måde, eller er

ude af stand til at sørge for sig selv på en for samfundet eller for den

enkelte acceptabel måde."

Fridberg, 1992

I praksis har det vist sig, at begrebsændringen i en dansk sammenhæng har

betydet, at socialt udstødte/socialt udsatte typisk anvendes omkring de

allerdårligst stillede grupper som fx hjemløse, misbrugere, sindslidende

m.m. Til forskel fra Delors kan man således sige, at begrebet social
udstødning

i en dansk sammenhæng opfattes som et mere snævert begreb

end fattigdom."

Konklusionen er..

"

I forbindelse med denne rapport har vi udarbejdet et nyt særbudget, som vi

har kaldt et budget for "acceptabelt leveniveau", og det er defineret som et

budget, der afspejler et nødvendigt og beskedent forbrug i forhold til en

aktiv deltagelse i samfundet. Dette budget er baseret på en række
forudsætninger:

Der er tale om et madbudget, som er sundt: .

..

- Mad - og drikkevarer følger ernæringsanbefalingerne.

- Der er ingen udespisning.

- Der drikkes ikke vin eller andre alkoholiske drikke.

Der er lagt vægt på et aktivt liv og med deltagelse i sociale sammenhænge:

- Aviser, blade og bøger læses på biblioteket.

- Ved fritidsaktiviteterne er der især lagt vægt på motion og billige/gratis

fornøjelser

- Der afsættes penge til gaver.

- Invitation af gæster og besøg hos andre udligner hinanden.

- Der holdes ikke ferie.

..

..

..

..

..

..

- Har telefon og mobiltelefon.

- Har radio.

- Har tv.

Transport:

- Der er ingen bil. Transportmidlerne er cykel og offentlig transport.

Yderligere forudsætninger:

- Alt købes i discount- eller lavprisbutikker.

- Der er ingen opsparing til fornyelse af inventar eller andre varige
forbrugsgoder.

Budgettet omhandler alene udgifter til forbrug i dagligdagen. Derimod
indeholder

det ikke:

Udgifter til boligen og dermed forbundne udgifter som varme, el, gas og

lys og vand.

Udgifter til forsikringer, fagforeninger m.v.

Udgifter til medicin.

Det månedlige budget for acceptabelt leveniveau i 2004 er beregnet for
følgende

4 familietyper.

Enlig kvinde uden børn (30-49 år)
.............................................. 3.886 kr.

Enlig kvinde med et barn (3-6 år)
............................................... 5.203 kr.

Par uden børn (30-49 år)
............................................................ 7.123 kr.

Par med 2 børn ( 3-6 år og 11-14
år)......................................... 10.038 kr.

Disse beløb er blevet sammenlignet med indkomstoverførsler i form af
dagpenge,

kontanthjælp og starthjælp. Disse sammenligninger viser, at restbeløbet,

som skal bruges til at betale bolig og andre faste udgifter, er størst

blandt modtagerne af dagpenge, mens det er lavest blandt modtagerne af

starthjælp. Kontanthjælpsmodtagerne ligger midt imellem.

Restbeløbet blandt modtagere af starthjælp er tydeligvis meget lille for
alle

familietyperne. Det er helt klart ikke muligt at have et acceptabelt
leveniveau

på starthjælp, hvis man skal have selvstændig bolig. Nogle
kontanthjælpsmodtagere

kan også få svært ved at have et acceptabelt leveniveau,

hvis de har høje boligudgifter og modtager boligsikring, fordi der er blevet

fastsat en loft over kontanthjælpen, som medregner boligsikring. Der er også

indført et loft over samlet hjælp for unge, der har modtaget kontanthjælp

uafbrudt i mere end 6 måneder, og disse unge kan ikke både have egen bolig

og samtidig have et acceptabelt leveniveau."

Der er så 200.000 børn, hvis forældre ligger under denne grænse.

Du kan så vælge ikke at klde dem for fattige, og det er de da heller ikke,
set i forhold til et barn i et U-land, men i forhold til den"almindelige"
familie, og det alm. "barn", så er det et endog meget fattigt liv.!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 12-03-05 17:13

> [...]

> set i forhold til et barn i et U-land, men i forhold til den"almindelige"
> familie, og det alm. "barn", så er det et endog meget fattigt liv.!

Vi tager lige fra rapporten 3.3:

"Der er ingen objektive kriterier, der kan sige noget præcist om,
hvilken indkomst som er "fair" eller "rimelig". Det er et etisk og
politisk spørgsmål. • • • Den løbende disponible indkomst i et
enkelt år er ikke nødvendigvis et godt mål for en families faktiske
levestandard. Der er forskelle i de enkelte personers individuelle
behov, som medfører, at én enkelt lavindkomstgrænse ikke vil være
relevant for alle personer. Indførelsen af en officiel fattigdomsgrænse
er ikke særlig anvendelig i forhold til at udpege persongrupper, som er
socialt udsatte eller i risiko for at blive socialt udsatte."

Og hvis vi kigger på hvem lavindkomstgrupperne er fra 1.2:

"Lavindkomstgruppen er domineret af gruppen af uddannelsessøgende, som
udgør godt en tredjedel (34%) i 2002. Selvstændige erhvervsdrivende
næsten 10%, mens fuldt ledige m.fl. (herunder kontanthjælpsmodtagere)
udgør godt 10%. Disse grupper er overrepræsenteret i forhold til deres
andel af befolkningen."

Folk på SU der vælger at få børn kender jo godt deres økonomi og det må
betegnes som en selvvalgt situation.
Sjovt nok er der blandt resten en ligså stor gruppe selvstændige
erhvervsdrivende som kontanthjælpsmodtagere.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 17:25

> [...]
> andel af befolkningen."
>
> Folk på SU der vælger at få børn kender jo godt deres økonomi og det må

Du mener at *alle* vælger at blive gravide?

> Sjovt nok er der blandt resten en ligså stor gruppe selvstændige
> erhvervsdrivende som kontanthjælpsmodtagere.

Den gruppe af selvstændige erhvervsdrivende, vil jeg mene er dem der prøver
at få et eget lille firma op at stå, da det i længden kan give mere end
bistandshjælp.
Altså folk der går direkte fra bistand, til f.eks. selvstændig
vinduespudsning, hjemmehjælp, og andre små servicefag!

Men lad os blive enige om, at der under alle omstændigheder, er en stor
gruppe børn som de facto er ringere stillet end normen, og det er vel ikke
børnenes skyld, eller for den sags skyld forældrenes?

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 12-03-05 17:50

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> Du mener at *alle* vælger at blive gravide?

Du ved jo godt hvad jeg mener.

> [...]
> gruppe børn som de facto er ringere stillet end normen, og det er vel ikke
> børnenes skyld, eller for den sags skyld forældrenes?

Det er da kun fordi normen er så høj. At tale om det som fattigdom er at
skyde over målet.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 18:02

> Du ved jo godt hvad jeg mener.

> Det er da kun fordi normen er så høj. At tale om det som fattigdom er at
> skyde over målet.

At leve et liv, parallelt med andre, uden muligheder for at tage del deri,
er et fattigt liv.
Det er ulig sværere at være uden muligheder for at gå med til de andres
børns fødselsdage, når "de andre" kan!
Det er ulig værre at sidde på sidelinien, når ens klassekammerater spiller
fodboldkamp for den lokale klub.

Du ved ikke hvad det gør ved børn, de bliver udstødt, for de andre forældre
holder op med at invitere disse børn med til fødselsdage og lignende, så
ikke nok med at der for det meste blever serveret "rudimentær mad", og man
ikke kommer på ferier og på udflugter, man bliver også socialt udelukket af
sine nærmeste.

Det er for mig at se, lige så "slemt" som et være en del af 100.000 andre
fattige i Afrika, for de er i det mindste socialt sammen.

Du kender godt det der med, at det værste sted at være ensom, er i en
storby?

Så er det værste sted at være uden midler, så absolut også et sted, hvor
andre har rigtig meget.
Det *er* at være fattig, fattig på oplevelser, fattig på muligheder, og
fattig på det sociale område.
Da jeg var dreng i København, der var der i det mindste mange der var samlet
på diverse steder så man ikke "var alene" med disse problemer, jeg kan nævne
steder som PUK ( Politiets UngdomsKlubber ), men disse steder er nu i det
store hele overtaget af SFO, hvor de sociale problemer der ses i skolen,
eksporteres videre til netop SFO.

Jeg regner selvfølgelig ikke med at du på nogen måde vil vise forståelse
for, at det for dem, de børn der er i den situation, er det et fattigt liv!

Allan Riise

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-03-05 10:49

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg regner selvfølgelig ikke med at du på nogen måde vil vise forståelse
> for, at det for dem, de børn der er i den situation, er det et fattigt

Det er utroligt som Jesper er total fakta-resistent, det er næsten mere
begavet at tale til en dør end at tale til Jesper.

Det er næsten lige som at høre borgerlige i folketinget udstille deres
manglende viden på det socialpolitiske område eller benægte at der er nogen
form for nød eller nægte at der grund til at løfte kontantydelserne med
henvisning til samme. Den afstumpede arrogance fra de borgerlige på "borgen"
virker nærmest uhyggelig.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Herluf Andersen

Dato : 12-03-05 17:52

> [...]
>
> De skamløst rige skaber skamløst mange arbejdspladser og betaler
> skamløst meget i skat. Eller måske er du ude på at jage dem ud af landet

Jesper kom da nu med beviser på, at Indkomstskatten tager mere af
indkomsterne i dag end for 30 år siden

MVH

Herluf Andersen

Fra : Jesper

Dato : 12-03-05 18:07

Herluf Andersen <herluf@jellingnet.dk> wrote:

> Jesper kom da nu med beviser på, at Indkomstskatten tager mere af
> indkomsterne i dag end for 30 år siden
>
> MVH
>
> Herluf Andersen

Prøv at læse mit svar i:

Fra : Herluf Andersen

Dato : 12-03-05 19:24

> Prøv at læse mit svar i:

> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon
> http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Du opfordrer mig til at læse dit svar i for det føste en email adresse
og for det andet i en hjemmeside skrevet på engelsk, så det kan jeg ikke
bruge, men deet er jo en måde at undgå debat på.

MVH
Herluf Andersen

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 19:28

"Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Du opfordrer mig til at læse dit svar i for det føste en email adresse
> og for det andet i en hjemmeside skrevet på engelsk, så det kan jeg ikke
> bruge, men deet er jo en måde at undgå debat på.

Der skulle lige et news: foran...

Allan Riise

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-03-05 10:40

> Der er squ ikke mange der går til mindstelønnen i dag!

Kan du ikke forklare kassedamerne i supermarkederne det ?

Fra : Sten Schou

Dato : 12-03-05 13:30

> [...]
> til
> foruden for deres egne . dygtige folk
> medlemmer af socialdemokratiet gør som jeg stem på Frank og sæt de

Yes, lad os endelig få den tidligere bingovært Frank Jensen som formand
for
S.....så kommer de ikke i regering i mange år.

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jensen

Dato : 12-03-05 13:42

Nå, vi kommer nemlig til magten med Frank, for så kan der nemlig ses forskel
på de mørke venstre folk, og en social opfattelse af samfundet hvor der
bliver taget hensyn også til de svageste
Lighed og broderskab det er sagen.

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 14:20

> [...]
> forskel på de mørke venstre folk, og en social opfattelse af samfundet
> hvor der bliver taget hensyn også til de svageste

Næ du, han bliver skampulet af de radikale og puttet i Jelveds taske.
Og når så deres "hemmelige" pagt bliver ført ud i livet, så skal du se
Danmark blive omgjort til muslimsk gravplads og moskeområde med sharia
øverst på dagsordenen.
Tro endelig ikke, at du får en skid at skulle have sagt over dit eget
liv, når først de radikale med Frank som bingoopråber leder Danmark ind
i en ny gæld, som den vi fik under den lille røde Anker.
Når Fogh sidder i statsministerstolen, kan vi være sikre på, at den
enkelte dansker får mere selvbestemmelse i sin tilværelse. Og med DF som
støtte, kan vi være sikre på, at der bliver ført en stram udlændinge
politik, som skal sørge for at ikke tyrkere, pakistaner og andet arabisk
muslimyngel vælter ind over de danske grænser, som vi jo efterhånden ved
skaber ulykker en masse i lille Danmark.

J.

Fra : Jensen

Dato : 12-03-05 14:48

--

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Næ du, han bliver skampulet af de radikale og puttet i Jelveds taske.

Hvor kan du føre et pænt sprog.

Men det er nok den sprog der bruges i din omgangskred, er det fordi det er
nemmere at begå sig med en sproglig nedvodering.

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 15:13

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor kan du føre et pænt sprog.

Tak.

> Men det er nok den sprog der bruges i din omgangskred, er det fordi
> det er nemmere at begå sig med en sproglig nedvodering.

Kan du argumentere for dine holdninger eller ej..
Jeg skriver som det passer mig, og hvis der er et problem med det, så må
du finde en anden at debatere med.

Fra : Sten Schou

Dato : 12-03-05 17:03

> [...]
> på de mørke venstre folk, og en social opfattelse af samfundet hvor der
> bliver taget hensyn også til de svageste

Vi skriver 2005, måske du skulle have en ny kalender?

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 17:28

> "Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> forskel
>
> Vi skriver 2005, måske du skulle have en ny kalender?

Det skulle du måske sige til regeringspartierne, og det parti som er deres
parlamentariske grundlag.
Det er jo dem der fremprovokerer de større forskelle, ved at det er de der
er i arbejde, og de der er rige, der skal begunstiges mest, eller du mener
måske at det gør de der er på overrførselsindkomst rigere?

Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 13-03-05 16:58

> [...]

> er i arbejde, og de der er rige, der skal begunstiges mest, eller du mener
> måske at det gør de der er på overrførselsindkomst rigere?

Den med 2005 var nu møntet på lighed og broderskab-budskabet fra Jensen.
Derudover mener jeg, at det skal kunne betale sig at arbejde.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 13-03-05 18:39

> [...]
>
> Den med 2005 var nu møntet på lighed og broderskab-budskabet fra Jensen.
> Derudover mener jeg, at det skal kunne betale sig at arbejde.

Jamen det gør det da så sandeligt også, udover enlige mødre/fædre, som qua
deres ansvar for børn, får en ekstra hånd!

P.t. er de almindelige maksimalydelse på Bistand 7200.- udbetalt.

Et alm. arbejde giver i gennemsnit 110.- i timen, i gennemsnit hvilket er
lig med mindst 10.000 udbetalt.

Og alle som er under en hvis monetær grænse kan søge tilskud som
boligsikring, fripladser og lignende, så hvad er problemet?

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 14:46

> [...]
> til
> foruden for deres egne . dygtige folk
> medlemmer af socialdemokratiet gør som jeg stem på Frank og sæt de

http://www.dkp.dk/en_kommunistisk_vision_10_03.htm
Må vel være det, du og Frank J. vil.

J.

Fra : Jensen

Dato : 12-03-05 14:59

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jammen dog det vidste jeg ikke, MEJ det er ikke det vi vil , men vi vil et
samfund hvor der er plads til alle , lige muligheder for alle, og ikke kun
for de rige.

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 17:21

> Jammen dog det vidste jeg ikke, MEJ det er ikke det vi vil , men vi
> vil et samfund hvor der er plads til alle , lige muligheder for alle,
> og ikke kun for de rige.

Jamen jeg vil ikke have en Danmark med plads til alle.. , når allle
betyder alle de muslimer og 3.verdens-fattige og kriminelle, som ønsker
en del af mine penge, som du og dine har lyst til at pille op af lommen
på mig, fordi du lige synes, at du skal have lov til det.

J.

Fra : kvaerulant

Dato : 12-03-05 18:30

Jensen wrote:

> [...]
>til
>foruden for deres egne . dygtige folk
>medlemmer af socialdemokratiet gør som jeg stem på Frank og sæt de

Nu er det mere indviklet da dem som ikke er borgerlig er imod demokrati
og borgerrettigheder.

Det er dem som er meget borgerlige som ønsker at indskrænke de fattiges
rettigheder. Er der ikke noget rod?