linux implementering og versionsnr.
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 22-11-00 22:02

er der ikke en komando som kan fortælle hvad distribution af linux man
sidder med?

finn

Fra : Lars Hansen

Dato : 23-11-00 00:07

Jeg tror ikke der er en standard for at fortælle hvilken distribution man
bruger,
det tætteste jeg kan komme på er uname
/Lars

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 25-11-00 21:44

"Lars Hansen" <d98609@tron.lyngbyes.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke der er en standard for at fortælle hvilken distribution man
> bruger,
> det tætteste jeg kan komme på er uname

som jeg så har anvendt - med alls switche. -- meget informativ:

Linux i386 -:)

finn

Fra : N/A

Dato : 23-11-00 17:32

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 23-11-00 17:32

det er netop hønen/ægget! man skal vide hvilken distribution for at få et
rigtigt svar om hvad det er for en distribution. Jeg sidder med en linux
som er installeret af andre, og vil gerne lægge opdats på. som begynder
ville jeg gerne vide hvilke how-to det er smart at kigge i.

jeg kigger lige på uname

finn

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 29-11-00 01:44

On 22 Nov 2000 21:11:49 GMT, Kent Friis <leeloo@mailandnews.com> wrote:

> Seriøst: nej, men der er forskellige filer man kan teste på:
>
> /sbin/YaST - SuSE
> aptget - debian og varianter (Corel)

Redhat og Mandrake: /etc/redhat-release

(man kan så se af indholdet hvad det nærmere er...)

Stig