USA afsætter 723 milliarder til krigs-robo~
Fra : Spangkuk

Dato : 19-02-05 17:56

....er du GAAAAL mand, det er mange penge!

Er der nogle herinde som har bedre forslag til, hvad vor
allierede kunne/burde bruge de penge til ?

Inden i svarer, så tag lige hensyn til at den konventionelle
hær de hidtil har drevet koster 3.000 milliarder alene i
pensioner!

Spang

Fra : Kim2000

Dato : 19-02-05 20:32

> Er der nogle herinde som har bedre forslag til, hvad vor
> allierede kunne/burde bruge de penge til ?

Hvorfor i alverden dog ikke bruge pengene på robotter, så vi kan spare
menneskeliv? Glimrende ide.

mvh
Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-05 20:39

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor i alverden dog ikke bruge pengene på robotter, så vi kan spare
> menneskeliv? Glimrende ide.

Endnu mere indiskriminerende drab, hvor fedt er det lige?

Det er ulig nemmere at slå ihjel, når man ikke er face to face!

Allan Riise

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 19-02-05 20:59

"Allan" == Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> writes:

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu mere indiskriminerende drab, hvor fedt er det lige?

> Det er ulig nemmere at slå ihjel, når man ikke er face to face!

Og noget nemmere at holde en nervøs aftrækkerfinger i ro, når man
ikke selv er i skudlinien. Har du prøvet det selv, eller er du styret
af naive forestillinger? Den første linie i dit indlæg peger meget i
retning af det sidste.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk/>
<http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-05 21:06

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke selv er i skudlinien. Har du prøvet det selv, eller er du styret
> af naive forestillinger? Den første linie i dit indlæg peger meget i

Åhh, jeg har skam taget min tørn. ( LMG skytte i Pansertropperne )

Problemet er bare at fremtidens soldater, som skal styre disse robotter, er
"foroplært" via Counter strike og lign.
Der er jo ingen fare for en selv, hvorfor at det bare er sååå nemt at pløkke
løs..

Allan Riise

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 19-02-05 21:16

"Allan" == Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

[Om bevæbnede robotter]

> Åhh, jeg har skam taget min tørn. ( LMG skytte i Pansertropperne )

Jovel. Tør man spørge hvor og hvornår?

> [...]
> robotter, er "foroplært" via Counter strike og lign. Der er jo
> ingen fare for en selv, hvorfor at det bare er sååå nemt at pløkke

Den vinkel havde jeg ikke lige overvejet. Men hvis det er et problem,
og det tror jeg gerne, er det vel i endnu højere grad et rpoblem for
"Gert Gamer", der ligger ude i virkeligheden og *ved* han risikerer at
blive skudt på.

Fra : Kim2000

Dato : 19-02-05 21:11

> [...]
> er "foroplært" via Counter strike og lign.
> Der er jo ingen fare for en selv, hvorfor at det bare er sååå nemt at

Mon ikke der fortsat vil være en benhård træning bag hver eneste
robotsoldat, lad os nu bevare seriøsiteten i debatten. Naturligvis vil man
ikke begynde at hyre folk på må og få til de kommende krige. Og jeg
foretrække nu engang at mine kære ikke skal komme i skudlinien og vi ved af
bitter erfaring at den vestlige verden vil blive angrebet igen.

mvh
Kim

Fra : Tim

Dato : 20-02-05 01:57

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Åhh, jeg har skam taget min tørn. ( LMG skytte i Pansertropperne )

KAR måske? Det er der alle de langhårede hashere kommer hen.

Tim

Fra : G.B.

Dato : 20-02-05 03:03

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> KAR måske? Det er der alle de langhårede hashere kommer hen.

LMG-skytte? HA! Han har garanteret henslæbt sin værnepligt i Vordinghul med
at vaske lastbiler.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : kvaerulant

Dato : 20-02-05 00:42

Kim2000 wrote:

>Hvorfor i alverden dog ikke bruge pengene på robotter, så vi kan spare
>menneskeliv? Glimrende ide.

Hvordan kan man spare menneskeliv ved at føre krig?

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 09:49

kvaerulant <haabet2003@yahoo.dk> wrote:

> Hvordan kan man spare menneskeliv ved at føre krig?

Tja: Saddam har via sin terror, sine krige og sin olie for mad svindel
formentligt forårsaget 2-5 mio irakeres død, lidt afhængig af
opgørelsesmetode.
Invasionen af Irak med efterfølgende besættelse har kostet ca. 17.000
irakere livet iflg. http://www.iraqbodycount.net/ . You do the math!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-02-05 20:03

Jesper wrote:

> Tja: Saddam har via sin terror, sine krige og sin olie for mad svindel
> formentligt forårsaget 2-5 mio irakeres død, lidt afhængig af
> opgørelsesmetode.

Hmm ... lad os se om en eneste af krigs og besættelsestilhængerne vil
tage til genmæle mod den gang historieforfalskning. Ikke fordi det er
deres opgave at gøre det; men det bliver lidt underholdende, når de
næste gang siger, det kun er den ene side af sagen, som kritiseres af
krigsmodstanderne.

Ovenstående eksempel er lige til gemmebogen.

Fra : TBC

Dato : 20-02-05 01:17

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

Sundere fødevarer, bekæmpelse af fattigdom både indenfor egne grænser, og
måske vigtigere i verdenen som et hele. Og øeeh nå ja ...så vindmøller

> Hvorfor i alverden dog ikke bruge pengene på robotter, så vi kan spare
> menneskeliv? Glimrende ide.

Hvorved sparer man menneskeliv ved at føre krig, endog en krig som man langt
bedre ville kunne turde og lyste, ved at have "soldater" der "hverken
frygter for at dræbe andre, eller selv at blive dræbt"?

Jeg kan sagtens se "fornuften" i udviklingen fra et krigsførende perspektiv.
Men alt i alt vidner det blot om hvor sindssyg og grotesk en verden det
egentligt er vi lever i.

TBC

Fra : vidal

Dato : 20-02-05 13:42

Kim2000 wrote:

> Hvorfor i alverden dog ikke bruge pengene på robotter, så vi kan spare
> menneskeliv? Glimrende ide.

Hvem er 'vi' i denne forbindelse. Hvis det er danskerne,
du tænker på, er vi jo ligeså meget i sigtekornet, som
resten af verden, hvis en fremtidig amerikansk præsident
skulle finde på at definere os som fjenden. Der gør sig
jo en vis del vilkårlighed gældende i definitionerne.

Det vil jo være perfekt for USA, når de vil spille
'verdens politimand' at råde over sådan et våben ...

Men det vil rimeligvis primært være de fattige, underudviklede
lande i de muslimske områder og i Afrika, våbnene vil blive
sat ind mod, måske har Kina også et rimeligt potentiale, som
et fremtidigt mål.

Det forudsætter naturligvis, at modstanderne, hvem det så
end måtte være, ikke udvikler lignende våben,hvilket de
økonomiske og teknologiske realiteter ikke taler for.

Hvis USAs modpart(er) kunne udvikle lignende våben, ville
man jo blot nå til det tidspunkt, hvor robotterne havde
gjort hinanden ukampdygtige, og så måtte man gribe til
simpel udbombning og/eller sætte massive styrker ind.

Så alt i alt er det for den økonomisk og teknologisk
stærke nation en perfekt måde at dominere verden på.

Måske kunne man nøjes med at sende materiel til det område,
man vil angribe med kun at fåtal af mennesker, så kunne
de muntre spillere sidde derhjemme i USA og køre angrebet
igennem, hvis pingtiden ikke bliver for lang.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : TBC

Dato : 21-02-05 00:58

"vidal" <"vidal"@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Måske kunne man nøjes med at sende materiel til det område,
> man vil angribe med kun at fåtal af mennesker, så kunne
> de muntre spillere sidde derhjemme i USA og køre angrebet
> igennem, hvis pingtiden ikke bliver for lang.

Hey, så er der måske alligevel noget positivt ved hele historien, måske får
vi bedre internet til at spille FPS med familie eller venner i udlandet

TBC

Fra : Zeki

Dato : 20-02-05 09:23

Forståeligt nok. USA har jo ikke nok 'rigtige' soldater til at invadere
hverken Syrien eller Iran, så de satser naturligvis på gameboy-generationen.

Mvh
Zeki

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 09:49

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote:

> [...]
> hverken Syrien eller Iran, så de satser naturligvis på gameboy-generationen.

USA har masser af soldater de kan bruge til kanonføde, men hvorfor
pokker skulle de det, hvis de har robotter til den slags. Det ville da
være ligeså tåbeligt som at påstå at det danske politi ikek har nok
betjente, når de sætter rulle-marie ind. Bevares: vi ku' da osse bare
sprænge vores betjente i luften i stedet!

Fra : Lars Kristensen

Dato : 20-02-05 13:29

"Spangkuk" <øæøåøæ@øææøå.æø> wrote in message news:<cv7r3t$1nv3$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>
> Inden i svarer, så tag lige hensyn til at den konventionelle
> hær de hidtil har drevet koster 3.000 milliarder alene i

Hej Spang,

Jeg har mange ideer. Men lad mig starte med krigsrobotterne.

Når amerikanerne bruger krigsrobotter, vil fjenden begynde at gøre det
samme. I starten er de selvfølgelig af kød og blod, men efterhånden
bliver modstanderen også mere avanceret og bruger krigsrobotter af
andet end kød og blod. Når vi kommer derhen, hvor en krig udføres af
robotter, kan de krigsførende parter lige så godt føre krig inde i et
pc-krigsspil i stedet for at bruge mia. af $ på krige med robotter af
alskens materiale.

Disse terminatorer, kan sagtens ukampdygdiggøres med få og enkle
midler, hvorfor USA's krigsministerium vil gå tilbage til
krigsrobotter af kød og blod. Men de kan også gøres ukampdygtige med
enkle og ufarlige midler og når de kan, kan fjendens krigsrobotter af
kød og blod også stoppes med få og enkle midler.

Et af midlerne er ganske enkelt et af det danske landbrugs største
problemer »Gylle«.

Da jeg fremførte ideen om at hælde gylle ud over de krigsførende
parter i ex. Jugoslavien, over for Venstres Bertel Haarder, da han sad
i EU-parlamentet, gik han ikke på hænder, som har viste at han kunne i
ahA. Han gik i spagat og ud af sit gode skind og blev ildrød i
flæskesværdet. Han himlede op om, at sådan noget lavede man ikke sjov
med, hvortil jeg meddelte ham, at jeg faktisk mente det alvorligt. Det
var ikke noget jeg mente for sjovt.

Jeg er fuldtud sikker på, at gylle vil være et uhyre kraftigt våben
mod krigsførende folk, for er der noget der er et farligt våben i
krig, så er det et våben der latterliggøre en krigsførende part,
dernæst er det et middel der chokerer soldaterne på mange områder.

Men når man fra en krigsførende part ikke vil bruge dette middel er
det helt sikkert fordi det ikke blot vil latterliggøre fjenden, men i
lige så høj grad ens eget døds- og ødelæggelsesvåben, som man i
århundreder har æret og respekteret. Faktisk er gylle det middel der
latterliggøre begge parter, hvorfor der selvfølgelig skal være en
tredje part der udspreder gyllen og her kunne det være det højt
besungne danske militær. Men tør den danske regering og folketinget
latterliggøre alverdens krigsførende parter. Jeg tror det ikke.

Derfor vil vi fortsat se krige blive udført at krigsrobotter af kød og
blod, med død og ødelæggelse af al menneskeligt aktivitet, lige fra
uskyldige børn til gamle og syge mennesker. Vi vil fortsætte med at
opleve en latterliggørelse af levende, livgivende og livsbekræftende
mennesker og en forherligelse af dødbringende, tilintetgørende og
ødelæggende handlinger. Vi vil aldrig komme dissee sindssyge krige til
livs førend at alverdens psykiatere erkender, at alverdens politiske,
religiøse og økonomiske systemmennesker er mennesker der lider af
galoperende sindssyge.

For det militære isenkram er jo kun til for at forsvare de politiske,
religiøse og økonomiske systemers eksistens. Der er intet krigsredskab
der er skabt til at forsvare og redde menneskeliv. Krigsredskaber er
alene skabt til at ødelægge, tilintetgøre og ihjelslå menneskeliv med.

Derfor er det vigtigt at latterliggøre krig og krigens redskaber. Kun
gennem latterliggørelse af krig kan vi bekæmpe krig.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen