phpPgAdmin/PostgresQL
Fra : Mickey

Dato : 27-05-01 00:02

Jeg sidder her og kæmper med at få postgres til at virke som jeg vil ha
det...
- dvs, så den virke i det hele taget!

Jeg har fået oprettet en bruger, men hvordan får jeg givet denne bruger er
password så jeg kan logge ind via phpPgAdmin ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 27-05-01 16:03

http://www.postgresql.org/idocs/index.php?sql-alteruser.html

--
Hroi Sigurdsson

Fra : Mickey

Dato : 27-05-01 16:31

"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.postgresql.org/idocs/index.php?sql-alteruser.html

jeg får stadig denne fejl:

Warning: Unable to connect to PostgreSQL server: FATAL 1: SetUserId: user
'password=' is not in 'pg_shadow'

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 27-05-01 17:24

Mickey wrote:

> jeg får stadig denne fejl:

Stadig efter at du gjort hvilket?

> Warning: Unable to connect to PostgreSQL server: FATAL 1: SetUserId: user
> 'password=' is not in 'pg_shadow'

Har du lavet en bruger ved navn "password="? Hvad gør du som forårsager
ovenstående besked?

--
Hroi Sigurdsson

Fra : Mickey

Dato : 27-05-01 17:48

> Stadig efter at du gjort hvilket?

efter at ha sat password på brugeren som beskrevet ved det link du sendte.

user

> Har du lavet en bruger ved navn "password="? Hvad gør du som forårsager
> ovenstående besked?

det får jeg når jeg logger ind...
- ka det være en typo i loginscriptet ? (i phpPgAdmin)

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 27-05-01 18:34

Mickey wrote:

> det får jeg når jeg logger ind...
> - ka det være en typo i loginscriptet ? (i phpPgAdmin)

Virker det via psql? Det lyder som en fejl i PHP-scriptet.

--
Hroi Sigurdsson

Fra : Mickey

Dato : 27-05-01 18:52

> Virker det via psql? Det lyder som en fejl i PHP-scriptet.

pgsql <bruger>
- det virker fint... (har endda fået den til at oprette en database!)

Tror jeg skal ha fundet en ny phpPgAdmin!