Islamisk terror
Fra : G.B.

Dato : 18-02-05 00:52

http://www.jp.dk/morgenavisen/mmeninger:aid=2894390/
Af Niels Rydung, fhv. gymnasielærer, København F

MAN TALER OM integration, som om det er et tryllemiddel, der med ét slag
kan forvandle alle aggressive muslimer til fredelige og agtværdige
borgere.

Men sådan er det desværre ikke.
Det store franske ugeblad Paris Match kan i sit seneste nummer (nr.
2907) fortælle, at det parisiske politi netop har oprullet en af de
farligste terrororganisationer, der hidtil er afsløret i Frankrig.

Det foruroligende er, siger en politichef til bladet, at gruppen består
af veltilpassede og velintegrerede muslimer. De har alle indtil
arrestationen haft normalt arbejde og boet i respektable borgerlige
kvarterer, ligesom de selvfølgelig har fransk statsborgerskab.

Ingen af dem - fortsætter politichefen - er dirigeret af hverken Osama
bin Laden eller andre islamiske organisationer udefra.

De har handlet på egen hånd, men har ikke desto mindre i løbet af et par
år udviklet sig til en af de farligste terrorceller i Frankrig med
speciale i rekruttering af fanatikere til hellig krig mod Vesten.

I midten af januar modtog det parisiske anti-terror-politi så bekymrende
efterretninger om gruppens virksomhed, at man besluttede at slå til.

Og den 24/1 blev hovedmanden - en 23-årig fanatisk muslim - anholdt
under en razzia med kæmpeopbud af svært bevæbnede betjente.

Som den franske præsident for kort tid siden udtalte: »Nationens
stabilitet er i fare«.

Nøjagtig det sammen kan jo sagtens være under udvikling her i Danmark.
Den muslimske terror kender ingen grænser.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Mogens

Dato : 18-02-05 02:22

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> "Propaganda does not deceive people; it merely
> helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Muslimer har i årevis drevet 5 kolonne virksomhed i mange lande . De breder
sig som en steppebrand . De er så religiøs fanatiske , at de er i stand til
hvad som helst. Den egentlige fare ligger ikke hos terroristerne, men
derimod hos dem som prøver at skabe sig indflydelse - ´´ i demokratiets navn
´´- i forskellige partier rundt omkring .
Udviklingen er i fuld gang , men mange er desværre så pædagoisk naive at de
ikke kan se skoven for bare træer.

M.

Fra : G.B.

Dato : 18-02-05 02:41

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i meddelelsen

> Udviklingen er i fuld gang , men mange er desværre så pædagoisk naive
> at de ikke kan se skoven for bare træer.

Det har du ret i.

Mht. din citatteknik: Tag lige en tur omkring
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html - tak.

Fra : Niels Ivar

Dato : 18-02-05 15:08

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> wrote in message news:<4215434c$0$29280$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]

> derimod hos dem som prøver at skabe sig indflydelse - ´´ i >demokratiets navn i

Hvornår har der nogensinde været noget odiøst i at forsøge at skaffe
sig indflydelse ad demokratisk vej - endda i partier, der alle er
solidt
forankret i demokratiske værdier?
Skal vi forstå det sådan at du vil fratage muslimske medborgere
demokratiske rettigheder?

> Udviklingen er i fuld gang , men mange er desværre så pædagoisk >naive at de
> ikke kan se skoven for bare træer.

Det kan enhver jo komme og sige...

Fra : Mogens

Dato : 19-02-05 01:32

"Niels Ivar" <nielsivar@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> solidt
> forankret i demokratiske værdier?
> Skal vi forstå det sådan at du vil fratage muslimske medborgere

Det kan da godt være at du syntes i dag , at det er skønt at være ´´ Erik
Ejegod ´´ men det er ikke sikkert at dine efterkommere syntes det . Den
flygtninge - indvandrer politik som er ført ialt for mange år, er helt
absurt . De mange stakkels skæbner som virkelig er enten forfulgt politiks
eller pga. krig , skal selvfølgelig hjælpes , men kun i flygtningelejre så
tæt på de områder de kommer fra. Hvis man virkelig tror , at man kan lukke
dem ind i et fremmed land , med fremmed sprog , kultur og religion, og
samtidig tro at de kan blive integreret , ja så er man altså - undskyld
udtrykket - pædagoisk naiv . Hvis det vi har set indtil nu , skulle være
berigende for os med et multikulturrelt samfund , så vil jeg hellere opleve
det når jeg rejser på ferie , end at opleve det hver dag . De folk som
mener noget andet, har slet ikke haft problemerne tæt inde på livet . Jeg er
ked af at Bertel Haarder ikke er integrationsminister mere , han var
virkelig god , så håber jeg bare at hans efterfølger er dobbelt så god , så
er der håb forude for dejlige Danmark .

M.

Fra : Niels Ivar Larsen

Dato : 19-02-05 10:18

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> ked af at Bertel Haarder ikke er integrationsminister mere , han var
> virkelig god , så håber jeg bare at hans efterfølger er dobbelt så god ,

Når indvandrere deltager i politiske processer, der følger demokratiske
spilleregler, så er de tilfredsstillende integreret, og det var det som var
diskussionen her.

At beklage sig over det, er slet og ret idiotisk.

Fra : Mogens

Dato : 19-02-05 10:45

"Niels Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

var
> diskussionen her.
>
> At beklage sig over det, er slet og ret idiotisk.

Ja men så vent at se , hvor tilfredsstillende integreret de er, den dag de
går hen og får politisk indflydelse . Jeg håber ikke , jeg kommer til at
opleve det .

M.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-05 10:48

> [...]
> går hen og får politisk indflydelse . Jeg håber ikke , jeg kommer til at

Skal vi ikke også sørge for at kvinder og folk uden arbejde heller ikke får
politisk indflydelse?

Allan Riise

Fra : Mogens

Dato : 19-02-05 11:22

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> " Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> Skal vi ikke også sørge for at kvinder og folk uden arbejde heller ikke
> [...]
De gjorde et godt forsøg , ved at stemme på Marianne og Pernille, men bare
ikke godt nok . Jeg frygter kun næste gang , der skal være valg , til den
tid er de sikkert blevet dobbelt så mange . ´´Gys ´´

M.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-05 12:13

> [...]
> ikke godt nok . Jeg frygter kun næste gang , der skal være valg , til den
> tid er de sikkert blevet dobbelt så mange . ´´Gys ´´

Hvis de er blevet dobbelt så mange, så har du kun en ting at klandre for
det, en nuværende regering, som jo lukkede ca. 15.000 ind sidste år.
Men du svarede ikke.
Skal vi ikke stoppe retten til at vælge for for kvinder og bistandsklienter,
folk der er drankere og de der ryger Hash, o.s.v.
Det skal vel kun være veltilpassede Danskere der skal have inflydelse?

Allan Riise

Fra : Mogens

Dato : 20-02-05 01:14

> " Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis de er blevet dobbelt så mange, så har du kun en ting at klandre for
> det, en nuværende regering, som jo lukkede ca. 15.000 ind sidste år.

Ja og havde det været en anden regering , så havde der sikkert været lukket
50.000 ind.

> [...]
> folk der er drankere og de der ryger Hash, o.s.v.
> Det skal vel kun være veltilpassede Danskere der skal have inflydelse?

Det kan godt være at du syntes , det kunne være dejligt med en regering som
var afhængig af muslimskdominerende partier, for med den tilvækst de fører
sig frem med , er jeg bange for at det bliver en realitet på et tidspunkt .
Selvfølgelig kan vi ikke hindre dem i at deltage politisk , men vi kan
derimod hindre at der kommer flere ind i landet .

M.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-05 09:32

> [...]
> bare
> den

> Ja og havde det været en anden regering , så havde der sikkert været

Ren spekulation.

> [...]

> Selvfølgelig kan vi ikke hindre dem i at deltage politisk , men vi kan
> derimod hindre at der kommer flere ind i landet .

Jeg har intet skrevet om hvad jeg synes, og du svarer ikke på spørgsmålet!

Allan Riise

Fra : Mogens

Dato : 20-02-05 10:30

> " Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har intet skrevet om hvad jeg synes, og du svarer ikke på spørgsmålet!
>
> Allan Riise

Nej det behøver du sandelig heller ikke skrive om , din laden-stå-til
holdning lyser jo langt væk. Hvis ikke ovenstående er svar nok , er det
sikkert fordi der er noget i vejen med din opfattelsesevne.

M.

Fra : Niels Ivar

Dato : 21-02-05 13:10

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> wrote in message news:<42170aa6$0$29281$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
> går hen og får politisk indflydelse . Jeg håber ikke , jeg kommer til at

Indvandrere har da allerede politisk indflydelse. Og det viser sig, at
de stemmer og melder sig ind i de eksisterende partier. Så hvad du
mere præcist frygter, er svært at forstå. Du synes endvidere at
antage, at de aller sammen er enige om det samme politiske program
eller projekt, selv om det burde være tydeligt, at de faktisk er vildt
uenige om alt muligt.

Fra : Mogens

Dato : 22-02-05 02:29

> [...]
> antage, at de aller sammen er enige om det samme politiske program
> eller projekt, selv om det burde være tydeligt, at de faktisk er vildt

Hvis du syntes at det er svært at forstå , så læs mine tidligere indlæg .
Jeg mener stadig at de driver 5 kollonne virksomhed i demokratiets navn ,
og når man først giver fanden lillefingeren osv,. Selvfølgelig er de ikke
enige om alting , men een ting er de helt sikkert enige om , nemlig at få så
meget magt og indflydelse , at den danske kultur til sidst , kun findes i
historiebøgerne .

M.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-02-05 07:46

> [...]
> så
> meget magt og indflydelse , at den danske kultur til sidst , kun findes i

Npr man læser dine tidligere indlæg, er det eneste man ser, en masse
mundvejr som der ikke er et eneste bevis for kan være fakta.
Altså varm luft skipper!

Allan Riise

Fra : Mogens

Dato : 22-02-05 12:06

> [...]

> Npr man læser dine tidligere indlæg, er det eneste man ser, en masse
> mundvejr som der ikke er et eneste bevis for kan være fakta.

Vil det med andre ord sige , at du slet ikke er enig med mig , i mine
indlæg ?

M.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-02-05 15:57

> [...]
> ikke
> få

> Vil det med andre ord sige , at du slet ikke er enig med mig , i mine

Ja, når det gælder indvandring, og problematikken derom.

Allan Riise

Fra : Niels Ivar

Dato : 24-02-05 10:49

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> wrote in message news:<421a8ae3$0$29285$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
> de

> Hvis du syntes at det er svært at forstå , så læs mine tidligere indlæg .

Helst ikke. Kan du ikke bare forklare det her i en fire-fem sætninger.

> Jeg mener stadig at de driver 5 kollonne virksomhed i demokratiets
> navn ,

Enten agerer man inden for demokratiets rammer og så er alt i orden
eller også gør man det modsatte, hvilket naturligvis ikke er i orden.

> [...]
> meget magt og indflydelse , at den danske kultur til sidst , kun findes i

Og hvad baserer du så den antagelse om et fællesprojekt til
udslettelse af danskhed på?

Dem du mistænker er jo også en slags danskere og bliver det i stigende
grad i takt med at de agerer og lever i vores samfund, så mon ikke der
snarere er tale om, at vi får en ny og udvidet, beriget danskhed?

Danmark udvikler sig jo hele tiden. Det har det altid gjort og det vil
det blive ved med fremover.

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-02-05 23:12

"Niels Ivar" <nielsivar@yahoo.com> wrote in message
> [...]

> snarere er tale om, at vi får en ny og udvidet, beriget danskhed?
>
> Danmark udvikler sig jo hele tiden. Det har det altid gjort og det vil

Jeg synes det er stærkt kedeligt at nydanskerne fortsætter med at lægge så
megen vægt på deres hjemlandes modersmål. Ingen har jo endnu bevist at man -
dvs hovedparten - faktisk KAN blive gode til to sprog, uden at gøre det på
den helt rigtige måde. Og hvis de ikke kan det, så er der jo ingen ende på
problemerne mht erhvervsfrekvens og følelsen af udelukkelse = større
religiøsitet og hvad det kan medføre.

Se hvad sprogforskeren som er ekspert i tyrkisk siger i dagbladet
"Information", - ja, du ved det jo allerede:

Kronik 21. februar 2005
Af JENS JUHL JENSEN
En udbredt misforståelse går ud på, at hvis et menneske kan snakke to
forskellige sprog, så kan det også oversætte imellem dem. Denne opfattelse
har intet på sig.

Der skal også en del teoretisk ballast til, indsigt i hvordan sprog er
opbygget og fungerer. I Danmark bor der en masse tyrkere, som kan tale dansk
og tyrkisk lige godt, det vil ofte sige lige dårligt. Det er den slags folk,
der har gjort begrebet tosprogethed misliebigt. I sig selv er det jo en
fordel at kunne mere end ét sprog, men naturligvis ikke hvis de blokerer for
hinanden.
For nylig havde jeg et sådant tilfælde tæt inde på livet. Jeg var blevet
bedt om at gennemlæse manuskriptet til en dansk-tyrkisk ordliste forfattet
af en tyrker født og opvokset i Danmark og i besiddelse af en dansk
studentereksamen. Det var en underholdende opgave, for man fik et tydeligt
indblik i hans ordforråd på begge sprog.
Et sted i grundbogen forekom sætningen »jeg har faxet et brev«. Det blev i
ordlisten forklaret med »faxe = en slags sodavand«. Et andet sted stod
skal bruge fem kroner for at rejse til Nørrebro«. I bedste pagt med Tyrkiets
ung helt«. Den pågældende er tydeligt nok opvokset i et miljø, hvor det ikke
er normalt at betjene sig af en telefax. Det kan man ikke fortænke ham i,
for det er stort set kun på kontorer, man gør det. Derimod har han nok sin
daglige gang i kiosker, hvor der sælges Faxe kondivand.
At han ikke er klar over, at en femmer kan være både en mønt og en bus, er
mere besynderligt, for jeg ved tilfældigvis, at han bor på Nørrebro."

Juhl Jensen begynder kroniken med at kritisere en tolk ved en mordsag,
hvilket må være alvorligt, men altså her, ser vi en som har dansk
studentereksamen og som ikke kender helt almindelige danske termer. Hvordan
står det så ikke til med de 50% helt nye nydansker, som ikke kan læse en
alm. avis.
Man taler og taler om at nu skal vi prøve system 7 - 8 - 9 - 10 og 117, men
ingen kan påvise, at man kan lære to sprog godt, uden at tæske så meget i
lektierne, at det er helt urealistisk i år 2005. Jeg ved, at det endog kan
være svært at komme til at hjælpe folk med lektierne, for de har så mange
andre - sjovere - ting for, og nogen gange også for meget arbejde i
hjemmet.

Indvandrerforældre burde beslutte sig til at droppe hjemlandet vemodige
toner, indtil børnene er godt oppe i teen-alderen, men det kommer nok ikke
til at ske i de første to - tre generationer?

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 24-02-05 16:36

Kan vi evt. slippe afsted med at sammenligne sådanne tosser med Ku Klux
Klan? En gruppe snotarrogante middelklassesidioter der nægter acceptere at
verden ikke længere tilhører dem alene?