Hjælp til ScratchGame
Fra : Charlotte Rasmussen

Dato : 08-05-05 05:48

NU håber jeg, at det her er det rigtige forum og at der er hjælp
at
finde...

Jeg har fundet et sted med koder til at lave sine egne Scratch
Cards:
http://www.siteexperts.com/tips/styles/ts37/page1.asp

Et sted står der at man nemt kan ændre antallet af felter der
skrabes væk (de har valgt 4x4 tern på 25x25 pixels) men jeg kan
ikke finde ud af det.....

Er der en der kan forklare det for mig i et mere forståeligt
"sprog"? Altså: hvilke tal (værdier) ændre hvad?

Charlotte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 08-05-05 12:45

Charlotte Rasmussen <csr@get2net.dk> writes:

> NU håber jeg, at det her er det rigtige forum og at der er hjælp at
> finde...

Det er i hvert fald den rigtige nyhedsgruppe :)

> Jeg har fundet et sted med koder til at lave sine egne Scratch
> Cards:
> http://www.siteexperts.com/tips/styles/ts37/page1.asp

Sødt :)

> Et sted står der at man nemt kan ændre antallet af felter der
> skrabes væk (de har valgt 4x4 tern på 25x25 pixels) men jeg kan
> ikke finde ud af det.....

Det er dog ikke særlig god kode. Den viser mange tegn på at være
smidt sammen af en der ikke helt ved hvad han laver (brug af "eval"
står højt på den liste).

> Er der en der kan forklare det for mig i et mere forståeligt
> "sprog"? Altså: hvilke tal (værdier) ændre hvad?

Hmm. Jeg vil næsten hellere lave en selv end forsøge at ændre den
eksisterende kode.

Så det gjorde jeg :)
<URL:http://www.infimum.dk/privat/scratchWrite.html>

Jeg synes bare ikke det er særligt pænt at lave dem med document.write,
så jeg lavede også en version hvor man bruger DOM-metoder til at skabe
elementet.
<URL:http://www.infimum.dk/privat/scratch.html>

Jo højere opløsning man laver, jo færre farver skal man bruge per
punkt, ellers tager det al for lang tid at "scratche" det hele.

Hyg!
/L

Fra : Charlotte Rasmussen

Dato : 08-05-05 14:15

Jamen tak for det Lasse

Men nu har jeg så fået endnu en kildetekst som jeg ikke forstår så meget af...

Jeg vil gerne vide hvilke elemeter (værdier) der ændrer på hvad, så jeg SELV
kan sidde og lege og ændre ting efter behov....

(...og jeg ER lidt PC-mongol - så jeg skal have tingene forklaret grundigt )

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 09-05-05 11:34

Det fremgår klart af kommentarerne til scriptet.

/**
* image: File name of background image
* width: width of background image. Image is *not* rescaled
* height: height of background image. Image is *not* rescaled
* xnum: number of horizontal divisions
* ynum: number of vertical divisions
* images: array of images to use for cover. Images are rescaled
* xstyle: extra style to add to element. Optional.
* id: id of created element. Optional.
*/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-05-05 14:21

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> URL:http://www.infimum.dk/privat/scratch.html

Fungerer ikke i Firefox - det sorte, der skulle 'skrabes væk' indsættes slet
ikke ved onload og heller ikke ved refresh.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/