Validering af form - igen ;-)
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 08-05-05 00:48

if (document.formular.variabel.value == "") ... virker udmærket, også hvis
man kikker efter et bestemt indhold, men jeg vil gerne undersøge om der er
mellemrum i input (mere end et ord) og har forsøgt med forskellige
kombinationer af contains(streng,delstreng) uden synderligt held. F.eks:

if (contains(document.formular.variabel.value,' ')) {
alert("Variabel må ikke indeholde mellemrum");
document.formular.variabel.focus();
return false; }

- Nhæ, den virker ikke

Er der en der lige kan hjælpe mig på gled?

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-05-05 11:20

Poul Erik Jensen skrev:

> if (document.formular.variabel.value == "") ... virker udmærket, også hvis
> man kikker efter et bestemt indhold, men jeg vil gerne undersøge om der er
> mellemrum i input (mere end et ord)

Du skal bruge regulære udtryk.

> if (contains(document.formular.variabel.value,' ')) {

if (document.formular.variabel.value.match(/\s/)){

\s betyder et "whitespace" (mellemrum, tab, linjeskift og lidt mere), og
udtrykket /\s/ leder efter forekomster af whitespace i strengen.

Se mere på siden her: <http://www.regular-expressions.info/> - eller
tjek javascript- eller jscript-dokumentaionen til RegExp- og
String-objekterne.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 09-05-05 20:06

> if (document.formular.variabel.value.match(/\s/)){
> Se mere på siden her: <http://www.regular-expressions.info/> - eller

Tak for hjælpen