Tælle ned fra 128 og vise dette i textfelt
Fra : Mox

Dato : 07-05-05 14:51

Hej !

Jeg forsøger at tælle antallet af anslag i 3 textfelter, men Len(),
og bruge det samlede resultat til at vise hvor mange karakterer man har
tilbage ( i et seperat textfelt, skal bruges i en SMS løsning), men
det virker sq ikke.
Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal placere beregningen, men mener den
skal aktiveres v. "Keypress", eller hvad??

Er der nogen der ved hvordan man gør det hvis vi nu bare benævner de
4 textfelter text1, text2, text3 og resultat

Anyone?

M.

Fra : Reidar Kind

Dato : 07-05-05 15:38

"Mox" <mholck@tele2adsl.dk> wrote in message
[...]

Legg den i KeyUp;

1) Legg inn fire tekstbokser og kall dem Text1, Text2, Text3 og Resultat.

2) Legg inn denne koden:
Dim maksantall As Integer
Private Sub Form_Load()
maksantall = 128
End Sub

Private Sub Text1_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
Resultat = maksantall - Len(Text1.Text) - Len(Text2.Text) - Len(Text3.Text)
End Sub

Private Sub Text2_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
Resultat = maksantall - Len(Text1.Text) - Len(Text2.Text) - Len(Text3.Text)
End Sub
Private Sub Text3_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
Resultat = maksantall - Len(Text1.Text) - Len(Text2.Text) - Len(Text3.Text)
End Sub

Var det dette du ville?

-Reidar

Fra : Reidar Kind

Dato : 07-05-05 18:55

"Reidar Kind" <reidar@kind.no> wrote in message

> [...]
> Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal placere beregningen, men mener den
> skal aktiveres v. "Keypress", eller hvad??

Bruk Change-eventen du, så fanger du opp endringer i textboksen som også
blir gjort av annet enn tastaturet. Ellers kan du bruke samme kode som jeg
sendte..

-reidar

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 07-05-05 15:41

I news:1115473867.612928.64130@o13g2000cwo.googlegroups.com,
skrev Mox <mholck@tele2adsl.dk>:
> [...]
> og bruge det samlede resultat til at vise hvor mange karakterer man
> har tilbage ( i et seperat textfelt, skal bruges i en SMS løsning),

Det kan gøres mere elegant (="rigtigt"), men dette eksempel er nok mest
illustrativt:

Dim iTegnTilbage As Integer
Sub Text1_Change()
iTegnTilbage = 160 - Len(Text1)
Text2 = iTegnTilbage
End Sub

hvilket svarer til:
Text2 = 160 - Len(Text1)

Jeg forstår ikke helt, hvad du vil med *3* textboxe, men hvis du fanger
princippet i ovenstående, så finder du nok selv ud af det...

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : 15kw

Dato : 07-05-05 15:39

> [...]
>Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal placere beregningen, men mener den
>skal aktiveres v. "Keypress", eller hvad??

Brug change

Private Sub Text1_Change() 'INDEHOLDER SMS TEXT.
Text2 = Len(Text1) 'INDEHOLDER ANTAL BRUGE KAREKTERE.
Text3 = 128 - Len(Text1) 'INDEHOLDER ENTAL UBRUGTE KAREKTERE.
End Sub

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Harald Staff

Dato : 07-05-05 19:30

Så er vi en masse mennesker som forsøker å gjette hva du egentlig forsøker å
oppnå, hva et anslag er og hva godt det skulle kunne gjøre for verden. Min
teori er å telle antall tastetrykk, uavhengig av resultat:

Private Sub Text1_KeyDown(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal
Shift As Integer)
Static Anslag As Long
Anslag = Anslag + 1
Text2.Text = Anslag
End Sub

.... men det ville vært ennu bedre om du gad å forklare.

HTH. Beste hilsen Harald

"Mox" <mholck@tele2adsl.dk> skrev i melding

Fra : Mox

Dato : 07-05-05 21:55

Hej Reidar !

Jeg ville bare lige igen sige tak for det kanon flotte, præcise svar,
GULD...det var PRÆCIST hvad jeg var ude efter!

M.

Fra : Mox

Dato : 07-05-05 21:46

Hej Drenge !

1000 TAK for de meget fine og meget brugbare indlæg, det skal helt
sikkert vise sig meget brugbart, når jeg ser på det imorgen...!!!
Jeg skal holde jer orienteret om projektet

Reidar jeg tror bestemt det du sendte kan bruges, tak for det.

He he...hallo Harald !

Jo, jeg skal forklare !

Jeg er ved at lave et SMS system der skal bruges i kombination med en
director baseret storskærmsløsning.

Jeg samler de forskellige textfelters indhold i EN textstreng der så
SMSés til modtagen, problemet er at den textstreng der skal SMSés er
begrænset til 128 karakterer og når brugeren taster ind i de
forskellige textfelter vil jeg gerne have at de kan se hvor mange
anslag de har tilbage, uanset at de taster i forskellige textbokse.
Altså en funktion der opsamler det antal anslag der samlet er gjort og
trækker dem fra 128 og dette resultat vises så separat....det er da
ret enkelt ikk´??

M.

Fra : Harald Staff

Dato : 08-05-05 12:57

Strålende. Da er nok Reidars løsning utmerket.
Jeg trodde også at SMS'ser var begrenset til 160 tegn, men jeg har ikke
programmert denslags siden SMS var gratis via internett. Så gammel kan man
altså bli dersom man legger vekk sigarettene

Fra : Mox

Dato : 07-05-05 22:22

Hej Reidar !

FYI !
Jeg kunne ikke rigtigt få din def og anvendelse af "maksantall"
variablen til at virke, i min app, men jeg løste det simpelthen ved
at indsætte tallet 128..det virkede.

M.

Fra : Mox

Dato : 08-05-05 19:58

Ja, jeg lagde cigaretterne i ´89, det er nok derfor jeg stadig er her

Reidars løsning fungerer perfekt ( dog ikke hans anvendelse af
"maxantall" men det var nemt at komme omkring.
Du har ret mht. de 160 tegn, men der er også variablenavne og "&" tegn
der skal sendes, så vi havner på 128 tegn til indhold.

1000 tak til jer alle for hjælpen, nu kan jeg opdatere tips i 9
kiosker via SMS, cool ikke ?

M.