Studentergave
Fra : Anny

Dato : 07-05-05 14:46

Vores datter bliver student til sommer. Er der nogen der har en god ide til
en studentergave?

Venlig hilsen Anny

Fra : Cat

Dato : 07-05-05 14:53

Anny wrote:
> Vores datter bliver student til sommer. Er der nogen der har en god ide til
> en studentergave?
>
> Venlig hilsen Anny

For snart 30 års siden, da jeg blev student, fik jeg en tepotte og seks
krus. Tepotten er gået heden, men krusene drikker jeg stadig af hver
dag. Det er lidt hyggeligt

Tine

Fra : SHM

Dato : 07-05-05 18:33

Jeg fik et armbånd af mine foældre, som var arvet fra min mormor.
En super gave, som jeg stadig er glad for.

Hilsen
SHM

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 07-05-05 18:48

Anny <peterlangdal52@hotmail.com> skrev:
>Vores datter bliver student til
>sommer. Er der nogen der har en god ide til
>en studentergave?

Ja, det har jeres datter vel...

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-05-05 21:20

Anny skrev:
> Vores datter bliver student til sommer. Er der nogen der har en god ide til
> en studentergave?

Velkommen til nyhedsgruppen: dk.familie.barn
Her snakker vi om:
* Graviditet og fødsel
* Ernæring / kostvaner
* Sovevaner
* Opdragelse
* Pasning (dagpleje/vuggestue/børnehave/SFO......)
* Børn og medier - underholdning/kvaliteten?
* Børnesygdomme
* Legetøj

Hvor er det lige din datter kommer ind under disse punkter?

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Cat

Dato : 07-05-05 21:56

Lars Raaby wrote:

> [...]
> * Børnesygdomme
> * Legetøj
>
> Hvor er det lige din datter kommer ind under disse punkter?

Måske hun er 17?

Hvad med *Legetøj eller *Opdragelse, eller måske * Børn og medier -
underholdning/kvaliteten?

Jeg synes bestemt man har børn selv om de bliver studenter.

Tine

Fra : Nielsen

Dato : 08-05-05 07:35

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@gmail.com> wrote in message

> [...]
> * Børnesygdomme
> * Legetøj
>
> Hvor er det lige din datter kommer ind under disse punkter?

Samt anden erfaringsudveksling generelt.

Nielsen

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-05-05 07:48

Nielsen skrev:
> "Lars Raaby" <Lars.Raaby@gmail.com> wrote in message

> til

> Samt anden erfaringsudveksling generelt.

Er man stadigvæk barn når man er blevet student?

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Nielsen

Dato : 08-05-05 07:53

> Er man stadigvæk barn når man er blevet student?

Man er i hvert fald altid sine forældres barn . De af mine børn som er
voksne, er i dag lige så meget i mine tanker, og min bekymring og omsorg for
dem er den samme som da de var små.

Nielsen

Fra : Camilla Bjørn Dalmos~

Dato : 09-05-05 16:50

hvor er i dog ligimelig sippede......Hvor skulle man vide at man ikke må
tale om ens voksne børn???? Og gruppen hedder da famlie.barn.......Så klap
lige hesten.

Hvad med at give hende en rejse?
Eller noget nyttigt til hendes fremtidige hjem...?

CBD

Fra : Lars Raaby

Dato : 09-05-05 19:35

Camilla Bjørn Dalmose skrev:
> hvor er i dog ligimelig sippede......Hvor skulle man vide at man ikke må
> tale om ens voksne børn???? Og gruppen hedder da famlie.barn.......Så klap
> lige hesten.

Du kan læse om nuhedsgruppen her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.familie.barn
Men start lige med at kikke på http://www.usenet.dk/ og især på
denne side http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Camilla Bjørn Dalmos~

Dato : 09-05-05 21:45

Det er nu stadig at gå i små sko!!!!!!!!!!

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-05-05 15:26

Camilla Bjørn Dalmose skrev:
> Det er nu stadig at gå i små sko!!!!!!!!!!

Sådan står der i fundatsen for denne gruppe.
Du glemte at læse denne side inden du svarede.

MVH
Lars Raaby
-enlig Far til en lille dreng
http://www.kaspers-verden.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-05-05 08:38

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan læse om nuhedsgruppen her:
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.familie.barn

Og hvor er det så præcis, det står i fundatsen, at man ikke må drøfte
større
børn? Er det kun en babygruppe, for så synes jeg godtnok, navnet er
misvisende.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-05-05 15:30

Benedikte Brisson skrev:

> Og hvor er det så præcis, det står i fundatsen, at man ikke må drøfte
> større
> børn?
Større børn er det når man er student?

Er det kun en babygruppe, for så synes jeg godtnok, navnet er
> misvisende.

Nej denne gruppe er til at snakke om børn.

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-05-05 20:46

Lars Raaby wrote:

> Du kan læse om nuhedsgruppen her:

Nyhedsgrupper staves med Y, ikke med U.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Rikke

Dato : 10-05-05 20:51

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Nyhedsgrupper staves med Y, ikke med U.

Det var dog fantastisk, at det ikke er tilladt at lave en tastefejl.

Mvh
Rikke

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-05-05 21:24

Rikke wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dog fantastisk, at det ikke er tilladt at lave en tastefejl.

Kom tilbage når du har udviklet humoristisk sans.

-Sune

Fra : Rikke

Dato : 10-05-05 21:29

> Kom tilbage når du har udviklet humoristisk sans.

Grow up...!!!!

Rikke

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-05-05 21:50

Rikke wrote:

> Grow up...!!!!
>
> Rikke

Tsss.

Jeg troede det var dk.familie.barn..??

-Sune

Fra : Nette

Dato : 10-05-05 09:10

"Lars Raaby" skrev
> [...]
> * Børnesygdomme
> * Legetøj
>
> Hvor er det lige din datter kommer ind under disse punkter?

Hov! Du glemte lige sætningen nedenunder: "Samt anden erfaringsudveksling
generelt"

Men hvis dine holdninger er de rigtige,- så må andre heller ikke diskutere
dåbsgaver, fødselsdagsgaver og sørme om man så heller ikke må diskutere
skilsmissebørn og hvem af forældrene, de skal bo hos....

Nette

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-05-05 15:32

Nette skrev:

> [...]
> dåbsgaver, fødselsdagsgaver og sørme om man så heller ikke må diskutere
> skilsmissebørn og hvem af forældrene, de skal bo hos....

Selfølgelig må vi da det. Det er jo heller ikke forkert at snakke
om hvor ens barn på 13 år sover om natten.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Katja Andersen

Dato : 10-05-05 11:24

> [...]
> * Børnesygdomme
> * Legetøj
>
> Hvor er det lige din datter kommer ind under disse punkter?

Ja man kan jo også bare vælge kun at citerer noget af teksten og rette lidt
så den passer til en selv.
Der står jo ikke "her snakker vi om " Der står "børnerelaterede emner SÅ
SOM"
Når der står "så som" må det jo være en ledetråd til hvad der bl.a kan
snakkes om i gruppen.

Hilsen Katja

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-05-05 15:35

Katja Andersen skrev:

> [...]
> SOM"
> Når der står "så som" må det jo være en ledetråd til hvad der bl.a kan

Jeps men er man barn når man er student?
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe du skal bruge kan du altid
spørge i dk.velkommen

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-05-05 20:49

Lars Raaby wrote:

> Jeps men er man barn når man er student?
> Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe du skal bruge kan du altid
> spørge i dk.velkommen

Det er vist dig der er i tvivl.

-Sune

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-05-05 21:31

Sune Salminen skrev:

> Det er vist dig der er i tvivl.

Jeg ved godt hvilke nyhedsgrupper jeg skal bruge.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-05-05 21:50

Lars Raaby wrote:

> Jeg ved godt hvilke nyhedsgrupper jeg skal bruge.

Måske, men du ved ikke om man er barn når man er student.

-Sune

Fra : Rikke

Dato : 07-05-05 22:21

Hvad med en ring/halskæde/øreringe??
Da jeg blev 18, fik jeg øreringene, da jeg blev student fik jeg ringen og da
jeg blev 20 fik jeg halskæden. Det var selvfølgelig et sæt som passede
sammen. Det var jeg meget glad for. Dette kunne være en ide.

Mvh Rikke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-05-05 00:27

Anny wrote:
> Vores datter bliver student til sommer. Er der nogen der har en god
> ide til en studentergave?
>
> Venlig hilsen Anny

da jeg blev udlært fik jeg et flot tidsløst ur af min mester og hendes mand,
en halskæde af mine kolleger, og øreringe af min mor der matchede...

jeg synes tidsløse smykker, man kan bruge som "grund-tilbehør" altid er en
god ide.... evt med en indgravering på.

fik iøvrigt ud over uret et årskrus af min mester med dato indgraveret ;)
den står dog stadig i sin kasse og bliver kun sjældent hevet frem, men det
bliver en ting jeg kommer til at gemme altid :)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-05-05 00:32

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> indgraveret ;) den står dog stadig i sin kasse og bliver kun sjældent
> hevet frem, men det bliver en ting jeg kommer til at gemme altid :)

hov... glemte helt at sige at jeg siden har gået med øreringene altid, tager
dem KUN af når jeg skal have andre på til en speciel lejlighed (hvilket er
sjældent)....

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 08-05-05 08:55

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> da jeg blev udlært fik jeg et flot tidsløst ur af min mester og hendes
> mand,
> en halskæde af mine kolleger, og øreringe af min mor der matchede...

Det må være skønt at have en mor, der matchede....

Ku' ik' la' vær'
ROFL.

Mvh.Bodil.

Fra : vvv

Dato : 08-05-05 16:39

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:427dc5d7$0$89803$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Det må være skønt at have en mor, der matchede....

Jeps, men til gengæld lidt ærgeligt med et tidsløst ur

vv

Fra : Nette

Dato : 10-05-05 09:13

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> Jeps, men til gengæld lidt ærgeligt med et tidsløst ur

Det var også min første tanke,- Hvordan ved man, hvad klokken er på et
tidsløst ur?

Sorry Sabina,- men sådan en kan man altså ikke lade gå forbi sig.

Nette

Fra : Nette

Dato : 10-05-05 09:17

"Anny" <peterlangdal52@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vores datter bliver student til sommer. Er der nogen der har en god ide
til
> en studentergave?

Lige mine hurtige tanker og første indskydelser:

Jeg synes, Det er alt for brugt med halskæder og smykker. Alle får det jo.

Jeg fik et Claude Monet maleri, som for længst har fundet sig til rette på
lossepladsen og et gavekort, som hurtigt blev brugt på en parfume. - Havde
jeg fået et smykke, kunne jeg måske den dag i dag, havde taget det op af
smykkeskrinet og glædet mig over det.
Så derfor,- meget imod min holdning,- Et flot smykke evt. med en lille
indgravering på bagsiden "Tillykke, fra Mor og Far".

Nette