Overførsel af variabel til popup
Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 06-05-05 17:39

Jeg har en funktion, som åbner et popupvindue. Popup'en er et
frameset. Hvordan kan jeg i det første dokument kalde funktionen med
et argument, som bestemmer hvilken side der skal vises i framesettet i
popup'en?

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 06-05-05 20:26

"Kristian Kjærgaard (slet SLH0S)" <overgodt@SLH0Syahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:11153977060.898067051283594@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> frameset. Hvordan kan jeg i det første dokument kalde funktionen med
> et argument, som bestemmer hvilken side der skal vises i framesettet i

Lyder som et dumt pørgsmål. Men når du åbner et frameset i et nyt vindue så
har du en src/href og hvorfor ikke bruge den til at at tilknytte en bestemt
side?

Når du åbner et vindue så har forældre vinduet adgang til at skrive til alle
elementer i barnet.

Men det lyder lidt bagvendt at åbne et vindue med et rammesæt og
efterfølgende forsøge at ændre det.

Via scripting kunne man genere en ny fil i hukommelsen der havde de rigtige
sider indlæst automatisk.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 07-05-05 12:40

Johnny Winther Ronnenberg <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>du åbner et frameset i et nyt vindue så
>har du en src/href og hvorfor ikke
>bruge den til at at tilknytte en bestemt

document.write("<frame src' argumentet fra det andet vindue '" />")
Hvordan overfører jeg det argument til dette frameset?

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 07-05-05 12:43

Johnny Winther Ronnenberg <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev:
>Når du åbner et vindue så har
>forældre vinduet adgang til at skrive til alle
>elementer i barnet.

Hvordan gøres det helt nøjagtigt?

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 07-05-05 15:50

"Kristian Kjærgaard (slet X3HZO)" <overgodt@X3HZOyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:11154663850.227870376536153@dtext.news.tele.dk...

> Hvordan gøres det helt nøjagtigt?

Her er en stumpkode jeg har sakset fra en gammel function og modificeret
lidt, det danner et nyt dokument i et nyt vindue. I det her tilfælde et
rammesæt.

var filename="mycontent.htm"
// Create new window
if(this.imgwin!=null)this.imgwin.close();
this.imgwin=window.open('','','toolbar=no,location=no,directories=no,status=
yes,menubar=no,scrollbars=no,resizable=yes,width='+W+',height='+H*1.05);
this.imgwin.creator = self;
this.imgwin.moveTo(-4,-4)
this.imgwin.resizeTo(screen.availWidth + 8, screen.availHeight + 8)

//Make document
this.imgwin.document.writeln(' <meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=windows-1252">');
this.imgwin.document.writeln(' <script
SRC="../scripts/myscript.js"><\/script>');
this.imgwin.document.writeln(' <link rel="stylesheet" type="text/css"
href="../styles/mycss.css"></head>');
this.imgwin.document.writeln(' <script>');
this.imgwin.document.writeln(' init(); ');
this.imgwin.document.writeln(' <\/script> ');

this.imgwin.document.write(' <frameset>');
this.imgwin.document.write(' <frame name="mymenu" src="mymenu.htm">');
this.imgwin.document.write(' </frame>');
this.imgwin.document.write(' <frame name="mycontent" src="+filename+">');
this.imgwin.document.write(' </frame>');
this.imgwin.document.write(' </frameset>');

Hvis man fra forældre vinduet vil skifte indholdet i barnet gøres det sådan
her.

this.imgwin.document.frames.mycontent.src="newfile.htm"

Det svarer til at loade en ny side i en ramme i et almindelig rammesæt. Men
man kan ikke tilgå et andet vindue via HTML alene, derfor er et script den
enste løsning når der skal sendes informationer fra et vindue til et andet.
For god ordens skyld, så kan barnet også kalde forælderen på samme måde.

parent.window.document.frames.mycontent.src="newfile.htm"

Med venlig hilsen
Johnny Winthr Ronnenberg