Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
De bedste vækslekurser.
Fra : L. Jensen

Dato : 06-05-05 07:16

Hej Gruppe,

Hvor får man de bedste vækslekurser af fx. €?

-i Banken

-ved køb i butik med deres vækslekurs?

-ved væksle bureauer ex. forex.

Mvh.
L. Jensen

Den har indtil videre sparet mig for at få 20159 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Peter H

Dato : 06-05-05 08:55

"L. Jensen" <donotwritehere@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
>
> Hvor får man de bedste vækslekurser af fx. ??
>
> -i Banken
>
> -ved køb i butik med deres vækslekurs?
>
> -ved væksle bureauer ex. forex.

Hvis bedste betyder de billigste er det SAXOBANK og ETRADE, både ved køb og
salg, men det kommer nu alligevel an på hvad du faktisk spørger om.
Hvis det er kontantvaluta er de dårligste storbankerne generelt og hvis det
er veksling for at spekulere så er de billigste saxobank eller etrade og
muligvis andre af samme genre, Der er forskellem mellem køb og salgspris
måske 1 promille.

Hvis det er for at spare penge ved at indkøbe varer i udlandet og du spørger
om hvordan dette er billigst er det måske VISAkort der tager max 1% i
provision af købsprisen - og butikken tager intet.

Hvis du vil have et præcist svar tror jeg du skal uddybe formålet, ellers er
det umiddelbare svar www.ETRADE.dk

PH

Fra : Hans Hansen

Dato : 06-05-05 10:57

"Peter H" <dsl171956@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil have et præcist svar tror jeg du skal uddybe formålet, ellers
> er det umiddelbare svar www.ETRADE.dk

Ekstremt dårligt at man ikke kan få oplyst valutakurser førend man er
tilmeldt som kunde !

Jeg vil aldrig handle hos dem - netop en forespørgsel efter priser mv. bør
ikke være noget krav om TILMELDING !

vh Hans

Fra : L. Jensen

Dato : 06-05-05 12:15

> [...]
> 1% i provision af købsprisen - og butikken tager intet.
>
> Hvis du vil have et præcist svar tror jeg du skal uddybe formålet,

Kære Gruppe,

jeg tænker på kontantvaluta Euro ? til Kroner Kr.

Mvh.
L. Jensen

Den har indtil videre sparet mig for at få 20168 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Peter H

Dato : 06-05-05 12:44

Mig bekendt FOREX hvor du betaler ca 1% over middelkurs, men det kan igen
være billigere at gøre i det land du evt skal til.
At anvende VISA kort er ikke veksling, men ved at anvende dette kort betaler
du ligeledes en vekselkurs ved afregning på din konto på ca 1% og
(VISAgebyr) så går det lige op andet end du ikke bliver bestjålet og ikke
behøver at veksle.

PH

Fra : L. Jensen

Dato : 06-05-05 13:05

> [...]
> (VISAgebyr) så går det lige op andet end du ikke bliver bestjålet og ikke

Tak PH,

Kan man så sætte EURO ? ind på sin VISA konto i DK uden at betale gebyr og
beholde den normale kurs som er på ca. 7,44?

Kan det evt. betale sig at lave en Euro konto i sin bank til dette?

Mvh.
L. Jensen

Fra : Peter H

Dato : 06-05-05 13:16

Den 1% man betaler for at anvende VISA er visagebyr og uafhængigt at hvilken
valuta din konto er oprettet i.
Hvad du evt kan gøre, er at oprette en konto i det land du skal til og sende
en EURcheck dertil. At sende penge til udlandet er ret billigt i vekselgebyr
og mindre end 1%, og det er gratis at sende til udlandet gennem de rette
forbindelser, som jeg ikke kender men visse banker tager ikke gebyr for
overførsel til udlandet hvis man selv gør det via homebanking. Måske er det
nykreditbank, eller Lån&Spar bank eller noget tredje, men hvis det er en
ferie er afbejdet disse etableringer lige lovlige store, men hvis det er en
mere permanent ordning, så kan det være på sin plads. Hvis du skal føre
forretninger fra et EUland kan konto, overførsel og veksel være gratis, men
hvis det er ferie er det noget tungt.

Din historie melder ikke noget om, om det er ferie eller det er mere
permanente og periodiske EUbetalinger.

Fra : L. Jensen

Dato : 08-05-05 12:42

> [...]
> tungt.
>
> Din historie melder ikke noget om, om det er ferie eller det er mere

Kære Peter H,

Det er ved indførsler af større pengebeløb til DK (max. 15000 ?) som nok er
det største man må indføre så vidt jeg ved.

Mvh.
L. Jensen

Fra : Peter H

Dato : 09-05-05 09:06

> Det er ved indførsler af større pengebeløb til DK (max. 15000 ?) som nok
> er det største man må indføre så vidt jeg ved.

Jeg er ikke bekendt med at der er grænser for beløbsoverførsler til Danmark
af EUvaluta.
Hvad gør store virksomheder så? Jeg tror ikke der er nogle grænser.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-05-05 20:13

Peter H wrote:

> Jeg er ikke bekendt med at der er grænser for beløbsoverførsler til Danmark
> af EUvaluta.
> Hvad gør store virksomheder så? Jeg tror ikke der er nogle grænser.

Man må i Danmark ind- og udføre så meget, man lyster. Dog skal man
angive det i tolden, hvis man medbringer hvad der svarer til mere end
15.000 Euro.

http://www.nationalbanken.dk/DNDK/Regelsaet.nsf/side/Valutabestemmelser!OpenDocument

M.v.h.

Jonathan