Apistogramma "tilter"
Fra : HKN

Dato : 05-05-05 21:36

Hej,

Min ene "Viejita" (hunnen) tilter rundt i akvariet, som om den er
overordentlig beruset? Indimellem svømmer den dog normalt, men opholder
mest
i overfladen.

Den ser også ud til at have mistet farven på ryggen, lige bag ved hovedet.

Er der nogen her, som har et godt råd? Jeg har lige skiftet lidt vand
(10%),
for at se om det har nogen virkning.

Mvh
Henrik

It has removed 52 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Jasper Norman

Dato : 05-05-05 21:46

Kunne være "ægte neon syge". Der kan forekomme lys eller mørkfarvning af
kropsdele. I ekstreme tilfælde krummer kroppen sig. Balancetab.

Jeg sidder med et hæfte fra SERA, til alle andre sygdomme, anbefaler de en
eller anden form for medicin, men for denne sygdom, anbefaler de blot at
syge fisk fjernes fra akvariet!

Mvh

Jasper

Fra : HKN

Dato : 06-05-05 12:39

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Min ene "Viejita" (hunnen) tilter rundt i akvariet, som om den er
> overordentlig beruset? Indimellem svømmer den dog normalt, men opholder

Den er sgu død her til morgen, øv! Den lå bare i overfladen og havde helt
mistet farven (synes ellers at døde fisk plejer at ligge på bunden?)