Budget huskøb.
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 04-05-05 18:09

Hej NG`er.

Er der nogen der kan hjælpe med et eksempel på budget til huskøb. Tænker på
faste udgifter, samt hvad der ellers bør være med ?

--

/Kenneth K

Fra : Anita

Dato : 04-05-05 18:46

Kenneth Koustrup wrote:
> Hej NG`er.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med et eksempel på budget til huskøb.
> Tænker på faste udgifter, samt hvad der ellers bør være med ?

Vi har købt hus pr 1/4-2005. Pris 1,75 mio.
Her er hvad vi har af udgifter pr. mdr. på huset (sakset fra et regneark).

Kreditforeningen (30 år) 6242,83
Boliglån hus (20 år) 1857,68
Efterfinanciering hus (10 år) 1550,00

Forsikringer:
Hus 241,67

Indbo 166,67

Faste udgifter hus
Ejendomsskat 698,83
Renovation 140,83
Fjernevarme 833,33
Vand 250,00
El 433,33
Kloak 143,33

Herudover kan der fx være: Skorstensfejning, grundejerforening, opsparing
til vedligehold. Sørg endelig for at kigge på varmeforbruget. Hvilken
opvarmning er der tale om? Hvor meget har tidligere ejer forbrugt? Det kan
være en rigtig dyr post.

Spørg endelig hvis jeg ellers kan besvare spørgsmål. Det kan godt føles lidt
uoverskueligt at stå i det for første gang.

Venligst Anita

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 04-05-05 18:51

> Spørg endelig hvis jeg ellers kan besvare spørgsmål. Det kan godt føles
> lidt uoverskueligt at stå i det for første gang.
>
> Venligst Anita

Hej Anita.

Er det muligt at du vil sende det regne ark til mig
Blev i godtkendt på baggrund af det budget? Her tænker jeg på hvad med tlf,
tv, osv?

På forhånd tusind tak

Kenneth

Fra : Anita

Dato : 04-05-05 19:26

Kenneth Koustrup wrote:
> Er det muligt at du vil sende det regne ark til mig
> Blev i godtkendt på baggrund af det budget? Her tænker jeg på hvad
> med tlf, tv, osv?

Nej, de tal du fik, var jo kun det der vedrørte huskøbet. Licens og telefon
betalte vi jo også i lejligheden

Vi har naturligvis lavet et fuldt budget til banken - over vores udgifter på
daværende tidspunkt. Ud fra disse tal samt en slagsopstilling kan
bankrådgiveren lave en vurdering. Eller de kan fortælle hvad I kan købe for.

Jeg tror ikke du kan bruge resten af vores budget til noget, da det
indeholder en del udgifter som nok er ret specifikke for os.

Venligst Anita

Fra : Gert Andersen

Dato : 10-05-05 08:56

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@sletmig.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt at du vil sende det regne ark til mig
> Blev i godtkendt på baggrund af det budget? Her tænker jeg på hvad med
> [...]

Hej Kenneth

Hvis du stadig er interesseret i et budget lavet i Excel regneark, så vil
jeg da gerne maile det vi bruger i min husstand ,og som vi også brugte i
forbindelse med hushandel sidste sommer.

M.v.h.
Gert

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 04-05-05 19:31

Kenneth Koustrup wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe med et eksempel på budget til huskøb. Tænker på
> faste udgifter, samt hvad der ellers bør være med ?

Jeg vil foreslå at du kigger i tidligere indlæg i denne og tilsvarende
grupper.
Spørgsmål som dit har jeg set med jævne mellemrum de sidste mange år.

Bla. dk.forbruger (Hvor man spørger om alt!) og dk.fritid.hus-og-have

Du kan bla. søge i nyhedsgrupper vha. Google.

Mvh. Jørgen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-05-05 10:39

In article <427901a7$0$79457$14726298@news.sunsite.dk>, Kenneth Koustrup wrote:
> Hej NG`er.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med et eksempel på budget til huskøb. Tænker på
> faste udgifter, samt hvad der ellers bør være med ?

Faste udgifter til budget klarer du ved at se på dine gamle kontoudtog
et år tilbage, og husker de ting der bliver nye med huset.

Det gav ihvertfald mig et godt grundlag