Hvordna åbner man en dat-fil?
Fra : Svend Tingleff

Dato : 02-05-05 17:56

Jeg ved ikke, om det er den rigtige gruppe at stille spørgsmålet til, men
jeg håber en venlig sjæl vil svare mig.

Jeg har modtaget n-mail med 2 vedhæftede filer. En PPT-fil, som åbnes med
Power Point og en DAT-fil, som min pc (tilfældigvis?) er indstillet til at
åbne med Nero Media Player, som imidlertid ikke kan åbne filen.

Jeg skal måske associere DAT-filtypen til et andet program? I så fald:
hvordan og til hvilket program.

Venlig hilsen
Svend

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-05-05 19:44

Svend Tingleff wrote:

> Jeg skal måske associere DAT-filtypen til et andet program? I så fald:
> hvordan og til hvilket program.

DAT endelsen er muligvis den mest generiske der eksisterer. Der er intet
specielt program asocieret, da det kan indeholde praktisk taget hvilke data
det skulle. dat bruges således af et utal af programmer til et utal af
forskellige funktioner.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Martin

Dato : 03-05-05 01:07

Svend Tingleff wrote:
> Jeg skal måske associere DAT-filtypen til et andet program? I så fald:
> hvordan og til hvilket program.

Du kan da starte med at åbne den i notepad og se om du kan få noget
brugbart ud af det - hvis ikke - så er "dat" en fil med data - og
stortset alle programmer bruger DAT filer.