MySQL og backup af data
Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 22:39

Hej alle!

Jeg har et webhotel, med adgang til en MySQL database.
Man kan tage backup vha. et web interface.

Jeg vil gerne supplere med et klassisk ASP script som tager backup, og
sender en mail med data. E-mail delen har jeg styr på.

Har nogen en idé til hvordan det kan løses?

Hilsen, Brian

Fra : Martin Christensen

Dato : 26-04-05 10:00

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 17:22

Hej Martin

> Hvis du kan få ASP-scriptet til at udføre systemkommandoer (jeg har
> ingen forstand på ASP), kan du nok foretage en mysqldump af de
> relevante tabeller, som du så kan komprimere og sende via E-mail. Det
> er vist sådan, man plejer at gøre med MySQL. Det bedste ville
> selvfølgeligt være, hvis du kunne få det gjort med et cron job i
> stedet for.

Problemet er at jeg ikke har adgang til at afvikle mysqldump på serveren,
og
jeg har slet ikke mulighed for at lave cron jobs.
Webbet bor hos B-One, og jeg har spugt om der er mulighed for noget andet
end PhpMyAdmin, men det er der ikke.

Men jeg er så stædig at jeg vil se om jeg kan finde en anden vej uagtet
hvad
deres support svarer eller ej

Hilsen, Brian

Fra : Martin Christensen