Hente seneste data fra tabel
Fra : Nederbasse

Dato : 23-04-05 16:00

I en tabel i en Mysql db har jeg nogle oplysninger som brugere taster ind
via en form
Bruger kan angive nogle intresseområder i nogle checkboxe på en php side.
Det er meningen disse intresseområder skal kunne revideres af brugerne dvs.
når de går ind under deres profil skal disse checjboxe være krydset af med
de seneste valg nrugeren har foretaget.
Hvis brugeren vil ændre oplysninger skal der indsættes en ny række i
tabellen, de 'gamel' data skal gemmes og skal bruges til statistik.
Alle oplysninger bliver sat ind med en dato hvornår tabellen er brugerens
oplysninger er oprettet.
Brugerne er logget ind med brugernavn og password

Hvordan får jeg hentet de nyeste brugerdata fra tabellen ?
Er der en anden smartere måde at lave det på ?

LarsN

Fra : jesper

Dato : 25-04-05 14:25

Nederbasse wrote:

> [...]
>
> Hvordan får jeg hentet de nyeste brugerdata fra tabellen ?
> Er der en anden smartere måde at lave det på ?

Order by date DESC limit 1