oprette tabel med mysql på lokal-pc
Fra : Christoffer

Dato : 16-04-05 22:01

Hej!
Jeg har hentet apache, php og mysql for at slippe for at skulle uploade for
tjekke siden hver gang (Wamp)
Men jeg vil gerne have oprettet en tabel i mysql som allerede indeholder
data.. hvordan gør jeg det? har forgæves forsøgt men har intet fundet. Og
phpmyadmin er overkill.

bruger.sql
CREATE TABLE `bruger` (
`id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
`brugernavn` text NOT NULL,
`password` text NOT NULL,
`userlevel` char(3) NOT NULL default '',
`email` text NOT NULL,
`oprettet` text NOT NULL,
`hjemmeside` mediumtext NOT NULL,
`alder` char(2) NOT NULL default '',
`csnick` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=3 ;

#
# Dumping data for table `bruger`
#

INSERT INTO `bruger` VALUES (1, 'administrator', 'lunapark', '2',
'christoffer@buur.info', 'now()', 'http://buur.info/mdk', '18',
'administrator');
INSERT INTO `bruger` VALUES (2, 'test', 'test', '2', 'ingen', 'idag',
'ingen', '18', 'intet');

^^ Hentet direkte fra phpmyadmin fra min server

christoffer

Fra : Martin Rytter

Dato : 17-04-05 09:59

Du vil bare læse dit dump ind?

mysql -u [username] -p [database at indlæse i] < mit_dump.sql

se:
man mysql

--
Martin Rytter, martin@ryt.dk, Odense, Denmark.