Mysql: disable autoincrement ved load af d~
Fra : Leif Neland

Dato : 08-04-05 13:52

Nogen har indsat 0 i et felt, der er autoincrementeret.
Det giver duplicate key's når man indlæser et mysqldump.

Jeg synes jeg har set en option eller lign til at undgå at autoincrements
bliver udført, når man indsætter 0 fra f.ex. et mysqldump.

Eller har jeg bare (ønske-)drømt?

Leif

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 12-04-05 14:34

On Fri, 8 Apr 2005 14:52:27 +0200, Leif Neland wrote:

> Nogen har indsat 0 i et felt, der er autoincrementeret.
> Det giver duplicate key's når man indlæser et mysqldump.

Jeg ved ikke mht. mysqldump, men du kan køre dit dump igennem
sed/awk/perl/whatever og udskifte 0-værdierne med noget, som
databasen kan spise.

Eller grep -v'e dem ud og efterbehandle problem-rækkerne seperat.

Eller ændre type på autoincrement-feltet, så det er en alm.
integer og så rydde op i autoincrement-kolonnen bagefter.

--
Stig