Problem med aggregering i query
Fra : Per Bech Jensen

Dato : 08-04-05 10:42

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp til en SQL query.

Jeg har brug for aggregeringen min(kollonne) og samtidig værdien af en anden
kollonne i den række som min(kollonne) finder:

SELECT MIN(kollonne1), kollonne2 FROM TABLE

Problemet er at systemet returnerer min(kollonne) som en værdi i en ny
virtuel tabel og ikke kun rækken fra den oprindelige tabel.

Nogen der har en løsning på dette problem? (Bemærk keywordet 'limit' er ikke
understøttet på systemet)

Mvh
/Per

Fra : Troels Arvin

Dato : 08-04-05 12:02

On Fri, 08 Apr 2005 11:41:39 +0200, Per Bech Jensen wrote:

> SELECT MIN(kollonne1), kollonne2 FROM TABLE

Måske noget i stil med

SELECT kolonne1,kolonne2 FROM table
WHERE kolonne1=(SELECT MIN(kolonne1) FROM table);

Fra : Per Bech Jensen

Dato : 08-04-05 13:37

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> Måske noget i stil med
>
> SELECT kolonne1,kolonne2 FROM table
> WHERE kolonne1=(SELECT MIN(kolonne1) FROM table);

Mange tak for det - det virker jo!

Mvh
/Per