CD-database
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 18-03-05 22:56

Hej NG.

Jeg har lavet et kartotek over mine cd´er i HTML.
Det skal ikke lægges ud på nettet som en hjemmeside, det skal bare køres fra
en diskette, på en computer uden internetopkobling. Jeg vil gerne have en
søgefunktion, så man kan søge f.eks. på kunstner eller titel.
Kan det laves i HTML? Jeg har søgt og søgt og søgt på nettet efter scripts,
men kan kun finde nogle, man indsætter på en hjemmeside, og så sender de en
forespørgsel til f.eks. Google. Det duer ikke.
Hvis der er nogen der kan hjælpe vil jeg blive meget glad, da det er det
sidste der mangler, til at sætte prikken over i´et...!

M.v.h. Carsten Nielsen
nielsennet@mail.dk

Fra : Martin Christensen

Dato : 19-03-05 18:18

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 19-03-05 19:24

Du kan ikke via html lave ting såsom søge funktioner m.m. Den slags kræver
en eller anden form for program/server til at afvikle det.

Hvis du har dit kartotek som XML filer kan du dog lave en flash fil som
giver dig mulighed for at søge i dit kartotek. Du vil sikkert også kunne
lave noget lignende som java applet elller en embedded windows form.

/Marten

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 20-03-05 12:02

On Fri, 18 Mar 2005 22:55:44 +0100, Carsten Nielsen wrote:

> [...]
> en diskette, på en computer uden internetopkobling. Jeg vil gerne have en
> søgefunktion, så man kan søge f.eks. på kunstner eller titel.

Jeg har set det gjort med O'Reilly's "CD bookshelves" (bøger som
HTML på CD) - implementeret i Java. Du kan jo se om Google kan
finde ud af hvilken software de har brugt og om den er
open source eller lign.

Som alternativ kan du kopiere indholdet af disken til harddisken
og bruge Google Desktop Search til at søge i din HTML.

--
Stig

Fra : Esben Pedersen

Dato : 20-03-05 15:58

Carsten Nielsen wrote:
> [...]
> Hvis der er nogen der kan hjælpe vil jeg blive meget glad, da det er det
> sidste der mangler, til at sætte prikken over i´et...!

Det kan lade sig gøre i javascript, men det kræver at du lægger alt dit
indhold i javascript-kode. Kan ikke lige komme op med et kode-eksempel,
men start med at lægge indholdet i et array som du bruger både til at
vise indholdet og når du vil søge i det.

/Esben

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 20-03-05 21:39

Tak for jeres svar. Klapper lige hesten og ser om der dukker et guldkorn
op...!

Mvh Carsten Nielsen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-03-05 20:13

"Carsten Nielsen" <nielsennet@mail.dk> wrote
> [...]
> en diskette, på en computer uden internetopkobling. Jeg vil gerne have en
> søgefunktion, så man kan søge f.eks. på kunstner eller titel.

Jeg vil tillade mig at foreslå en blanding af to nævnte forslag nemlig ved
brug af XML, XSL Transformationer og Javascript. Jeg har lavet et lille
eksempel til dig men da jeg er vant til at bruge xml fra serversiden virker
de kun i Internet Explorer da Microsofts XMLDOM benyttes (Jeg er sikker på
at Mozilla folkene har noget lignende):

Eksemplet består af 3 filer:
<http://paste.hybreed.dk/Paste.aspx/91>
<http://paste.hybreed.dk/Paste.aspx/92>