Opdatere en tabel.
Fra : Aron Calvert

Dato : 13-03-05 18:56

Hej news group.

Har et hurtigt spørgsmål.

Tabellen ser sådan her ud.

Tabel navn "places"
+-----+------+----------+
| pid | user | location |
+-----+------+----------+
| 1 | 1 | 1 |
| 2 | 2 | 3 |
| 3 | 3 | 2 |
| 4 | 4 | 1 |
+-----+------+----------+

pid er primary key.

user => forgin key til en bruger tabel.

location => forgin key til en tabel med oplysninger om locationer som en
bruger er tilknyttet.

Mit spørgsmål er så.

NÅr jeg vil opdatere hvilken locationer en bruger høre til?

Hvis jeg bruger jeg bruger "INSERT INTO places (user, location) VALUES (
1,4) Men det vil bare tilføje en række mere.

Hvis jeg laver en UPDATE på tabellen kan jeg ikke tilføje en ny.

Kan det tænkes jeg har lavet min relation forkert?

Håber i forstår mit spørgsmål.

Med venlig hilsen.
Aron.

Fra : Jens Koldbæk

Dato : 13-03-05 19:16

>NÅr jeg vil opdatere hvilken
>locationer en bruger høre til?
>
>Hvis jeg bruger jeg bruger "INSERT
>INTO places (user, location) VALUES (
> 1,4) Men det vil bare tilføje en række mere.

Du vil altså ikke tilføje en ny?

Så er det bare

update places
set location = 4
where user = 1;

>Hvis jeg laver en UPDATE på tabellen
>kan jeg ikke tilføje en ny.

Eller vil du?

Fra : Aron Calvert

Dato : 13-03-05 20:00

Aron Calvert wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg laver en UPDATE på tabellen kan jeg ikke tilføje en ny.
>
> Kan det tænkes jeg har lavet min relation forkert?

Undskyld den dårlige formulering.
Men har fundet ud af en måde at komme udenom. gør det via PHP