Backup/Kopiere - Mssql 2k
Fra : Anders Matthiessen

Dato : 13-03-05 17:58

Hej Gruppe

Jeg har søgt, men umiddelbart fandt jeg ikke nogen løsning, så here goes:

Jeg har en sql server 2k som bruges til test, og jeg skal så ha flyttet
al data og SP osv over på en anden ? Hvordan gøres det nemmest ? Jeg har
ikke fysisk adgang til serveren.

Selve databasen er blevet oprettet via et langt sql-script, men hvordan
laver jeg selv sådan et ?

/Anders

Fra : Jan Bachman

Dato : 13-03-05 20:56

>Selve databasen er blevet oprettet via et langt sql-script, men hvordan
>laver jeg selv sådan et ?

Hvis ikke du har det, så sørg for at få fat i Enterprise Manager. Den
ligger på CD'en sammen med serversoftwaren. Med den kan du lave
sql-scriptet, der opretter hele din struktur med nøgler, relationer
osv.

I EM så højreklik på databasen og vælg "generate sql-script".

Data kan efterfølgende kopieres via Data Transformation Services. DTS
er et værktøj, som kan installeres sammen med Enterprise Manager.

/Jan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-03-05 20:58

"Anders Matthiessen" wrote

> Jeg har en sql server 2k som bruges til test, og jeg skal så ha flyttet al
> data og SP osv over på en anden ? Hvordan gøres det nemmest ? Jeg har ikke
> fysisk adgang til serveren.

Vha en database backup eller sql-scripts

> Selve databasen er blevet oprettet via et langt sql-script, men hvordan
> laver jeg selv sådan et ?

Start Enterprise Manager
Udvid databases
Vælg din database og højreklik